סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק ינואר 2023
אלון מאסק, הבעלים של טוויטר (צילום: Benjamin Fanjoy/AP)

מצייצים החוצה: בתוך יומיים בכיר נוסף עוזב את טוויטר

לאחר עזיבתה של האחראית על האמון והאבטחה, אלה אירווין - גם איי. ג'יי בראון, שהיה בכיר בצוות שלה, החליט לסיים את תפקידו בפלטפורמה; מדובר במכה נוספת לבעלים אלון מאסק בשעה שטוויטר נאבקת להוכיח שהיא בטוחה למשתמשים ולמפרסמים

בכיר נוסף עזב את צוות האמון והאבטחה בטוויטר, ומדובר בעזיבה השנייה בצוות בתוך יומיים.
ב"וול סטריט ג'ורנל" דיווחו כי איי. ג'יי בראון (A.J. Brown), ששימש כראש בטיחות המותג ואיכות המודעות, עזב את החברה. בחשבון הלינקדאין שלו מצוין כי אינו בחברה החל מיוני 2023.
בראון עוזב לאחר שש שנים בחברה, ולקראת סוף כהונתו היה אחראי לכך שהמפרסמים יחושו בטוחים לפרסם בפלטפורמה. העזיבה שלו מגיעה לאחר ששלשום (ה') הודיעה אלה אירווין, ראש צוות האמון והאבטחה בטוויטר והממונה הישירה על בראון, על התפטרותה. קודמה בתפקיד, יואל רות', עזב בנובמבר שבועות ספורים לאחר השלמת הרכישה על ידי אלון מאסק. עזיבתה של אירווין היא מכה למאסק, שכן נחשבה למינוי בכיר שהוא קידם אישית.
שמונת החודשים שעברו מאז הפך מאסק לבעלים התאפיינו בטלטלות ושערוריות, כולל פיטורים המוניים ועזיבת מפרסמים רבים את הפלטפורמה. "בשלב זה איננו יכולים להצהיר בביטחון שטוויטר היא מקום בטוח למותגים שלנו", מסרה אחת מסוכנויות הפרסום באותו הזמן. בדצמבר ההכנסות מפרסום בטוויטר צנחו ב-40% לעומת שנה קודם לכן.
בראון פעל בחודשים האחרונים להפריך את הטענה שטוויטר אינה פלטפורמה בטוחה למותגים. כך למשל בינואר הוא פרסם פוסט שבו סיפר על השותפות של טוויטר עם חברות פרסום דיגיטלי כמו IAS שמונעות מפרסומות להופיע לצד ביטויים שנויים במחלוקת.
חלק מהמפרסמים אמנם חזרו בחודשים האחרונים לפלטפורמה, אך ההכנסות עדיין לא התאוששו. באפריל פורסמה תחזית לפיה ההכנסות של טוויטר מפרסום עבור 2023 ירדו ל-2.98 מיליארד דולר, ירידה של 40% לעומת תחזית שפורסמה באוקטובר.
בחודש שעבר הודיע מאסק על מינויה של לינדה יאקרינו למנכ"לית החברה. יאקרינו זוכה להערכה בעולם הפרסום ונחשבת בעלת ניסיון רב. מטעמם של טוויטר ובראון לא התקבלה תגובה לדיווח.