סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מרכז מו"פ אפל הרצליה
מרכז מו"פ אפל הרצליה (צילום: שאטרסטוק)

ג׳רוזל-M: אפל מקימה מרכז פיתוח חדש בירושלים

במרכז, שמצטרף למרכזי החברה בהרצליה ובחיפה, יועסקו מהנדסים.ות בתחומי בדיקת החומרה ופיתוח שבבים, כפי שעולה מקמפיין הגיוס של החברה בישראל. המרכז יתמקד בפיתוח מעבדים מסדרה M למחשבי מק

אפל מקימה מרכז פיתוח שלישי בישראל, בנוזף למרכזים בהרצליה ובחיפה. על פי פוסט בלינקדאין של מנהל הגיוס של החברה בישראל, המרכז יתמחה בפיתוח שבבים - בעיקר למחשבי המק של החברה. מדובר במעבדי סדרה M שהאחרון שבהם הוא ה-M2, שהוצג לפני כחודשיים. לא ברור עדיין מה יהיה גודלו של האתר החדש, אבל ככל הנראה הוא יאכלס עשרות עד מאות עובדים. לחברה יש גם מרכז פיתוח ברשות הפלסטינית, בעיר החדשה רוואבי, בו מועסקים כ-60 מהנדסים.
במסגרת הקמת המרכז, החברה יצאה בקמפיין גיוס מהנדסים.ות, בעיקר בתחומים של בדיקת חומרה ופיתוח שבבים. התפקידים הנדרשים ביותר, לפי הפוסט, הם בתחומי עיצוב חומרה ובקאנד. מדובר בתפקידים קריטיים לפיתוח שבבים: הראשון מתמקד בארכיטקטורה של החומרה והשני בזיהוי תקלות ובעיות, ובפתרונן.
תחומים אלה מתנגשים ישירות עם קמפיין הגיוס של אינטל ומובילאיי, שגם הן מחפשות פרופילים דומים. לאפל יש יתרון בדמות מותג חדשני וצומח שהצליח להכות את אינטל בלב המומחיות שלה - מעבדי מחשבים. מעבדי M שפיתחה אפל בישראל הצליחו להציג ביצועים עדיפים על פני מעבדי אינטל הוותיקים והפכו לתו התקן החדש של התעשייה בכל הנוגע לביצועים של מעבדי מחשבים - בעיקר במחשבים ניידים אך לא רק.
אינטל, מנגד, הרחיבה את עסקיה כדי להתמודד עם הצרה הזו והתחילה להציע קווי ייצור ללקוחות מצד שלישי, כמו מדיה-טק הטייוואנית. מעבדי אפל מבוססים על ארכיטקטורת ARM ששימשה עד לא מזמן רק בטלפונים סלולריים ובטאבלטים. ההצלחה של אפל להעביר אותם לשימוש במחשבים היכתה את אינטל שלא התכוננה לכך כראוי.
מרכזי הפיתוח של אפל בישראל אינם מהגדולים ביותר של החברה בעולם, אך התמקדות בפיתוח המעבדים הפך אותם לאסטרטגיים עבור ענקית הטכנולוגיה. עם זאת, אפל עדיין לא מייצרת לעצמה את השבבים ונסמכת על שירותי חברות כמו TSMC וסמסונג. המעבר של אינטל לייצור עבור לקוחות חיצוניים עשוי להחזיר את השתיים לשיתוף פעולה עתידי, שכן גם אינטל הצהירה שהיא תאפשר הקמת קווי ייצור לשבבי ARM אם תצטרך.