סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חברת הסייבר הישראלית דיפ אינסטינקט גייסה 100 מיליון דולר

הטכנולוגיה של החברה יכולה לזהות, למנוע ולנתח בזמן אמת תקיפות סייבר בכל נקודות החולשה של הארגון. סך ההשקעה בה עומד על 200 מיליון דולר. המנכ"ל גיא כספי: "אני חושב שנוצר שם לא טוב לסייבר הישראלי, בשביל להנפיק חברה צריך לעבוד לפחות 7 שנים. אני מקווה שנצא להנפקה בעוד שנה וחצי"; את סבב ההשקעה הובילה בלאקרוק

חברת הסייבר הישראלית דיפ אינסטינקט, גייסה 100 מיליון דולר בסבב D בהובלת ענקית ההשקעות בלאקרוק (BlackRock).

חברת הסייבר הישראלית דיפ אינסטינקט, גייסה 100 מיליון דולר בסבב D בהובלת ענקית ההשקעות BlackRock. כמו כן השתתפו בהשקעה אן וצ'יסקי מייסדת 23andMe קרן ההשקעות Untitled Investment, קרן Tudor Group ומשקיעים קיימים, ביניהם: Millennium, Unbound (קרן הענק בלונדון שנוסדה ע"י משפחת Mittal, בעלת ענקית התקשורת והפלדה) ו-Coatue Management. ענקיות הטכנולוגיה LG ו-Nvidia שהשקיעו בחברה בסבבים קודמים, לא השתתפו בסבב הנוכחי. מהחברה נמסר שכל סבב הגיוס הנוכחי הלך לקופת החברה ללא רכישה של בעלי מניות קיימים. החברה לא פרסמה את השווי שבו גייסה.
הטכנולוגיה של החברה יכולה לזהות, למנוע ולנתח בזמן אמת תקיפות סייבר בכל נקודות החולשה של הארגון, החל מנקודות הקצה, דרך הענן והרשת הארגונית. מהחברה נמסר שהיא שילשה את מספר לקוחותיה בשנה האחרונה.
בשיחה עם כלכליסט אמר מנכ"ל החברה ואחד ממייסדיה, גיא כספי, "בשבילנו זה סבב של צמיחה. החברה נמצאת בסיטואציה של מכירות של עשרות מיליוני דולרים ויש לנו שוק מאוד גדול והשלב הבא הוא להתפתח באופן משמעותי. 70 מיליון דולר יושקעו בהרחבת המכירות השיווק ארצות הברית, אירופה ויפן ומאמצי שיווק בדיגיטל ושאר הכסף יושקע בישראל המשך הרחבה של המרכז שלנו".

1 צפייה בגלריה
גיא כספי מנכ"ל דיפ אינסטינקט
גיא כספי מנכ"ל דיפ אינסטינקט
גיא כספי, מנכ"ל דיפ אינסטינקט
(צילום: אוראל כהן)

בהתייחסו להשקעה של אן וצ'יסקי בחברה אמר כספי: "לאן וצ'יסקי יש ידע רב בבינה מלאכותית מהחברה שלה והיא בעצמה שווה הרבה מאות מיליוני דולרים. היא חיפשה להשקיע בחברות ובחנה את הטכנולוגיה שלנו ומאוד אהבה אותה ושלבה בחברה שלה. מבחינתי היא משקיע אסטרטגי שנותן הרבה קרדיט".
סך ההשקעה בחברה מגיע ל-200 מיליון דולר. כספי הגיוס הנוכחי יאפשרו לחברה לממש את תוכניות הצמיחה המהירה שלה ל-2021 והלאה. דיפ אינסטינקט הוקמה בשנת 2015 על ידי גיא כספי, ד"ר אלי דוד חוקר בתחום הבינה המלאכותית מאוינברסיטת בר אילן ונדב ממן, שהם בעלי מניות בחברה.
היום נחשף בכלכליסט שגם שר הביטחון בני גנץ שהיה בעבר בעל מניות במימד החמישי, שגם אותה הקים גיא כספי, הוא בין בעלי המניות בדיפ אינסטינקט. כספי מאשר שגנץ הוא אכן בעל מניות מאז הקמת החברה: "הוא קיבל מאיתנו אופציות בחברה בתחילת דרכה".
"אני מקווה שננפיק בעוד שנה וחצי"
בחברה מועסקי כיום 250 עובדים מהם 150 עובדים בישראל כיום וכ-70 בניו יורק ועוד 30 באירופה ויפן ."אנחנו מתכוונים לגדול ל-400 עובדים עד סוף השנה. מבחינת עובדים מרביתם יגדלו בישראל ויהיו לנו 250 בישראל", אמר כספי. "אנחנו עוד לא יוניקורן אבל מאוד קרובים לשם.בלאקרוק יעשו איתנו סבב E בעוד כ-9 חודשים ואז מעריכים שהשווי שלנו יהיה לא רק יוניקורן אלא יוניקורן בריבוע. אנחנו סומכים עליהם שיעזרו לנו בכך.
"אני חושב שהשווי של החברות כיום בסייבר הוא בדיחה. יש שלוש חברות שהפכו יוניקורן בשנה האחרונה שהן נהדרות ויש חברות שהגיעו למקום הזה ללא תשתית ועם מכירות של מיליון דולר או קצת יותר. אני חושב שנוצר שם לא טוב לסייבר הישראלי ובשביל להנפיק חברה צריך לעבוד לפחות 7 שנים. אי אפשר לבוא עם רעיון שאחרי שנה הוא כבר יוניקורן.
"תעשיית הסייבר בעולם ובישראל מאוד התבגרה. היום חברות בודדות קמות ורבות נסגרות. הדלת נסגרה להקמת חברות. אני מאמין שסנטינל וואן תהיה חברה ענקית ותנפיק בהצלחה וגם אנחנו נהיה כאלה. אני מקווה שאנחנו ננפיק בעוד שנה וחצי".