סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סמסונג גלקסי S21 FE 5G תמונה 8
סמסונג גלקסי S21 FE 5G תמונה 8 (רפאל קאהאן)

מדריך
זולים וטובים: אלה הסמארטפונים שלא ירוקנו לכם את הכיס השנה

עם יוקר המחיה המשתולל גם מחירי הסמארטפונים מאמירים, אבל זה לא אומר שצריך לקחת הלוואה כדי לקנות אותם. חיפשנו ומצאנו מספר מכשירים בכל קטגוריית מחיר אפשרית שייתנו לכם הרבה מאוד תמורה לכסף


2022 הפכה לשנה קשה מבחינה כלכלית עבור רוב הצרכנים. מחירי הדיור מאמירים, האינפלציה מזנקת, מחירי מוצרי הצריכה בשמיים ולא נראה שזה צפוי להשתנות בטווח הקצר. גם בתחום הסמארטפונים לא היו לנו בשורות טובות השנה וגם בהמשך זה לא אמור להשתנות. מחירי האייפון 14 למשל עלו ב-10% לעומת האייפון 13 שיצא בשנה שעברה, וכך גם מחירי הסמארטפונים המתקפלים של סמסונג. עבור מי שתכנן לרכוש סמארטפון בתחילת השנה זו עשויה להיות חדשה לא טבה.
עם זאת, אפשר בהחלט כיום למצוא טלפון במחיר סביר שלא יכריח אתכם לקחת משכנתא כדי לשלם עליו. בחרנו בכמה מכשירים שהרשימו אותנו בזכות תמורה טובה למחיר בכל קטגוריה - מכשירי דגל משנים קודמות, מכשירי ביניים, מכשירים מוזלים ואייפון.
מכשירי דגל בין 2,000 ל-3,000 שקל
אם אתם מחפשים סמארטפון פרימיום או מכשיר שמסוגל להתמודד עם משימות קצת תובעניות, יש כיום פתרון בדמות מכשירי הדגל של השנתיים האחרונות. לא פעם תוכלו בקלות למצוא בקטגוריה הזו מכשירים שהיו מובילי השוק לפני שנה או שנתיים וכיום נמכרים במחירים נוחים מאוד. סוג נוסף של מכשירי דגל הוא אלה שכוללים תכונות מובילות אבל באריזה פחות נוצצת כדי שניתן יהיה למכור אותם במחיר יותר נוח.
סמסונג S21 FE
ב-2020 היצרנית הקוריאנית עשתה ניסוי: היא השיקה דגם של מכשיר הדגל שלה דאז עם תכונות קצת פחות מתקדמות - מסך מעט יותר גדול ומחיר הרבה יותר נוח. במקור ה-FE או Fan Edition נועד לחסום את מכשירי הדגל של שיאומי וקבוצת BBK שהחלו לנגוס בנתח השוק של סמסונג בסין והודו. סמסונג השקיעה לא מעט משאבים במכשירים האלה וזה תורגם לסמארטפון מוצלח מאוד, ה-S20 FE שהושק באמצע הדרך בין ה-S20 ל-S21. שנה אחרי, קצת לפני השקת ה-S22 החברה חזרה על אותו הטריק והשיקה את ה-S21FE אותו סקרנו כאן.

9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי S21 FE 5G תמונה 9
סמסונג גלקסי S21 FE 5G תמונה 9
גלקסי S21 FE
(רפאל קאהאן)

אבל מה שעושה את ה-S21 FE לבחירה מוצלחת הוא שילוב של חומרה מצוינת, מצלמה איכותית, מסך גדול, הגנה מפני מים ואבק וכל זאת במחיר שנע בין 1,750 ל-2,500 שקל בהתאם לדגם. אלו מחירים נוחים מאוד למכשיר שמספק תכונות של מכשיר דגל מודרני ולא חוסך כמעט בשום רכיב. המעבד הוא הסנאפדרגון 888 האיכותי והחזק. המסך תומך בקצב רענון גבוה ומבוסס AMOLED כמו בדגמים הבכירים, יש טעינה אלחוטית, NFC, עמידות במים והמצלמה מעולה. בקיצור, זה מכשיר דגל לכל דבר - רק לא של השנה ובמחיר נוח יחסית לתמורה שהוא מעניק.
וואן פלוס 9 ו-9 פרו
וואן פלוס התחילה במקור כחברה שחרטה על דגלה להביא להמונים מכשיר זול עם יכולות של מכשיר פרימיום. זה הלך לה מצוין בתחילת הדרך ועם השנים המכשירים שלה נעשו גדולים, חזקים ויקרים יותר עד שהגיעו לרמות מחיר של מכשירי הדגל המקבילים של סמסונג ואפל. אבל לוואן פלוס יש אס בשרוול, ממשק הפעלה בשם Oxygen שמבוסס על אנדרואיד "נקי" כלומר כמו במכשירי הפיקסל של גוגל. היתרון הוא בעדכונים השוטפים שהוא מקבל ובעיקר בהתאמה מושלמת לחומרה. זאת אומרת שמכשירי וואן פלוס ממשיכים לפעול מצוין גם שלוש או ארבע שנים, ואפילו יותר.

9 צפייה בגלריה
סמארטפון וואן פלוס 9 OnePlus סמארטפונים
סמארטפון וואן פלוס 9 OnePlus סמארטפונים
סמארטפון וואן פלוס 9
(צילום: רפאל קאהאן)

הוואן פלוס 9 הושק בשנה שעברה בקול תרועה. הוא היה הראשון של החברה שהציג מצלמה איכותית בזכות שיתוף פעולה עם האסלבלאד, נקודה שבעבר היתה בעייתית במכשיריה, ובנוסף גם הציע ה-9 הגנה מפני מים ואבק בתקן IP68 - אך רשמית רק במכשירים שמשווקים בארה"ב. אבל בהתחשב בכך שהחברה כנראה לא הקימה שני פסי ייצור שונים לאותו דגם, סביר מאוד להניח שגם המכשירים הישראליים זוכים להגנה הזו. החיסרון העיקרי שלו הוא זמן סוללה בינוני - מנגד יש לכם טעינה סופר מהירה. אבל הנקודה העיקרית שהופכת את ה-9 לרכישה מצוינת הוא המחיר. כשהושק נדרשתם לשלם עליו כ-3,000 שקל. אבל כעת עם השקת ה-10 פרו לפני מספר חודשים, המחיר שלו ירד פלאים. 9 תקני יעלה לכם היום בין כ-2,000 ל-2,450 שקל, מחיר משתלם מאוד לסמארטפון שיעניק לכם הרבה מאוד תמורה לתקופה ארוכה מאוד. אם אתם רוצים קצת יותר פרימיום - לכו על ה-9 פרו שניתן להשיג בדגמים מסוימים (128 ג''ב אחסון ו-8 ג''ב זכרון פעולה) במחירים של החל מ-2,260 שקל.
שיאומי 11T פרו
אם יש חברה שהמותג שלה הפך למטאפורה לסמארטפון זול זו שיאומי הסינית. החברה בנתה את כל עולמה סביב הרעיון שמכשיריה הם הזולים ביותר שתוכלו למצוא עם תכונות מקבילות (ולפעמים אף טובות יותר) לשאר היצרנים. ואולם מבדיקה שעשינו לאורך זמן אצל גורמי מקצוע שונים אפשר לומר שהמחיר מגיע עם פשרות ברמת האמינות - אלה מכשירים שנוטים לבלות יותר במעבדות. ועדיין, ישנם כמה דגמים שלה שאפשר להמליץ עליהם בפה מלא בקטגוריית מכשירי הדגל הזולים - ה-11T פרו - הוא העיקרי שבהם. מדובר בשדרוג לשיאומי 11 שיצא מעט קודם לכן שכולל תמיכה בכמה תכונות מאוד מעניינות: טעינה אולטרה מהירה של 120 וואט, מסך AMOLED עם קצב רענון גבוה של 120 הרץ והגנה מפני נתזים בתקן IP53 - כלומר גשם או קצת רטיבות לא אמורים להזיק לו.

9 צפייה בגלריה
סמארטפון שיאומי 11T פרו
סמארטפון שיאומי 11T פרו
סמארטפון שיאומי 11T פרו
(רפאל קאהאן)

ה-11T פרו לא חף מחסרונות. למרות המעבד המשובח (סנאפדרגון 888) הוא מתחמם לפעמים תחת עומס, חיישן הקרבה שאמור לכבות את המסך כשמנהלים שיחת טלפון כדי למנוע לחיצות לא רצוניות לא תמיד עובד והסוללה די בזבזנית למרות גודלה האימתני. ועדיין, כשהושק עלה כ-2,700 שקל, שזה מחיר מעט גבוה. אבל כיום ניתן להשיג אותו בכ-1,700 שקל כמחיר התחלתי. אגב, אם תסכימו להתפשר על המעבד ולהסתפק בדיימנסיטי 1200 המצוין של מדיה טק, תוכלו לרכוש את אחיו הקטן ה-11T (בלי הפרו) במחיר של החל מ-1,400 שקל עם אותן תכונות כמו האח הגדול. ממשק ההפעלה של שיאומי עשוי לא להתאים לכולם והוא לא חסר באגים, כמו גם תמיכה מוגבלת בעדכוני תוכנה שוטפים. בכל שאר הסעיפים מדובר כיום בסמארטפון שמעניק תמורה מצוינת למחיר.
מכשירי ביניים בין 1,000 ל-1,500 שקל
אם אתם מעוניינים במכשיר שייתן לכם תכונות של מכשיר דגל עם פשרות מסוימות בגזרת עוצמת העיבוד, העיצוב או המבנה, מכשירי הביניים נועדו בדיוק לסגור את הפינה הזו. תמצאו בקטגוריה הזו לרוב את להיטי המכירות העיקריים של כל יצרן והם יודעים לספק הרבה מאוד תמורה למחיר סביר. ועדיין, מכשיר ביניים חדש יעלה לכם בקלות בין 1,500 ל-2,000 שקל ואף מעט יותר אצל יצרנים מסוימים. אבל זה לא אומר שאי אפשר למצוא מציאות גם בקטגוריה הזו. הנה כמה מהסמארטפונים שלטעמנו מספקים את התמורה הטובה ביותר.
סמסונג A53 5G
סדרה A של סמסונג מציעה תמיד תמורה מעולה למחיר. היא כוללת לא מעט תכונות ששמורות למכשירי הדגל שלה כמו מסך שהוא לרוב מצוין, מצלמה איכותית ועמידות במים ואבק מלאה בתקן IP67. אין הרבה מאוד מכשירים הממוצבים כמכשירי ביניים שמציעים חבילה שכזו. ה-A53 הוצג באפריל האחרון כיורש ל-A52 המוצלח מאוד. הוא כולל מרחב אחסון לא מאוד נדיב של 128 גיגה-בייט, אבל יש לו חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון. זיכרון הפעולה לעומת זאת טוב עם 8 גיגה-בייט. המסך גדול (6.5 אינץ') ומציע אפילו קצב רענון מהיר של עד 120 הרץ. החסרון העיקרי שלו הוא מעבד אקסינוס של סמסונג שלא מספק יותר מדי עוצמה. כלומר, זה לא מכשיר סופר זריז. לאפליקציות יקח קצת יותר זמן להיטען מאשר במעבדים חזקים יותר, ואי אפשר להעמיס עליו יותר מדי משימות תובעניות כמו משחקי תלת-ממד או ריטוש תמונות בפוטושופ.

9 צפייה בגלריה
סמסונג גלקסי A53 ממשק משתמש יעיל
סמסונג גלקסי A53 ממשק משתמש יעיל
סמסונג גלקסי A53 ממשק משתמש יעיל
(צילום: רפאל קאהאן)
מנגד הוא חסכוני למדי בצריכת החשמל ובזכות סוללה בת 5,000 מילימאפר שעה הוא יעניק לכם טווח פעולה של יומיים בקלות. אין טעינה מהירה אמיתית, אבל יש מטען בקופסה שזה משהו שכנראה לא ימשיך בשנים הקרובות. עוד יתרון ביחס למתחרים הסינים, בעיקר שיאומי, זו התחייבותה של סמסונג לעדכוני תוכנה עד ל-2025 לפחות. כלומר המכשיר ימשיך לפעול עם אנדרואיד עדכני לפחות לשלוש שנים ועוד קצת. יתרון לא קטן בעולם שבו סמארטפונים רבים לא נתמכים אחרי שנתיים והופכים לסכנת סייבר ממשית למשתמשים. מחירו של ה-A53 בעת ההשקה היה כ-1,650 שקל, אבל כיום ניתן כבר למצוא אותו החל מכ-1,200 שקל בלבד. ובמחיר הזה מדובר במכשיר שיעניק לכם תמורה מצוינת לכסף. אגב, אם אתם מוכנים להתפשר עוד קצת, ה-A52 המצוין עדיין זמין לרכישה במחירים של החל מ-943 שקל לגרסה ללא דור 5 (אבל עם NFC) והחל מ-1,250 שקל לגרסת הדור 5 אבל עם מעבד סנאפדרגון (778) טוב יותר מהאקסינוס המקביל של ה-A53.
רילמי 9 פרו פלוס
קבוצת BBK מחזיקה בלא מעט מותגי סמארטפונים מוכרים: וואן פלוס, Oppo, Vivo ו-Realme. אם מצרפים את מכירות כל המותגים שלה מגיעים להיקפים גדולים יותר מסמסונג או אפל. כלומר מדובר ככל הנראה ביצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם. ואולם, הבידול שהיא מייצרת בין המותגים שלה מביא לפעמים לעיוותים משעשעים במיצוב שלהם בשווקים שונים. בעוד רשמית כל מותג מיועד להימכר בחלק אחר של העולם. בפועל, לפעמים קורה שארבעתם פועלים במקביל באותו שוק. כך בישראל תמצאו כיום יבוא רשמי של כל מותגי הקבוצה. למה זה משעשע? כי חלק מהמכשירים הנמכרים תחת מותגים שונים הם למעשה אותו סמארטפון בשינויים קלים - בעיקר עיצוביים. כך למשל הרילמי 9 פרו פלוס, מכשיר דגל של סדרת הביניים של רילמי הוא למעשה כמעט זהה לוואן פלוס נורד 2 המצוין. ההבדל העיקרי הוא בצבע של הגוף, במחיר ובכפתור ההשתקה של וואן פלוס שלא מופיע בו.

9 צפייה בגלריה
רילמי 9 פרו פלוס Realme
רילמי 9 פרו פלוס Realme
רילמי 9 פרו פלוס
(רפאל קאהאן)

משאר הבחינות מדובר במכשיר משובח למדי. המסך גדול (6.4 אינץ') ואיכותי גם אם הבהירות שלו לא בשמיים. בניגוד לנורד 2 המעבד כאן נחות הרבה יותר - דיימנסיטי 920 של מדיה טק - אבל הוא מספיק ל-99% מהשימושים השוטפים של המשתמש הממוצע ללא שיהוקים או איטיות. הסוללה בת 4,500 מיליאמפר שעה מחזיקה בקלות יומיים בשימוש סביר ויש לה טעינה סופר מהירה של 65 וואט כלומר הסוללה תתמלא מאפס ל-80% בכחצי שעה. יש לו חסרונות, קצב הרענון של המסך הוא 90 הרץ בלבד; יש כאן רמקול אחד בלבד גם אם הוא חזק ועמידות כנראה אינה הצד החזק שלו. מנגד יש לו מצלמה משובחת - מהטובות בקטגוריה, וממשק ההפעלה של רילמי הרבה יותר מוצלח מזה של שיאומי למשל. ניתן כיום למצוא אותו במחיר שמתחיל ב-1,350 שקל לגרסת ה-128 גיגה-בייט אחסון.
מכשיר זול בפחות מ-1,000 שקל
הקטגוריה הזו אינה שופעת במכשירים שיתנו לכם עודף מ-1,000 שקל. למרות המיצוב הבסיסי, קשה מאוד למצוא בישראל מכשירים סבירים בתג מחיר שכזה. ובכל זאת מצאנו שניים שיכולים לענות על הדרישה הזו. קחו בחשבון שהפשרות כאן גדולות יותר מאשר במכשירים יקרים יותר.
שיאומי רדמי נוט 11
כשזה מגיע לסמארטפונים בפחות מ-1,000 שקל המבחר מצטצמם מאוד. את רוב הקטגוריה מובילה שיאומי עם מכשירים שמספקים הרבה מאוד תמורה ביחס למחיר הנמוך. אמנם בחו''ל תמצאו את המכשירים האלה אפילו במחיר הנמוך ב-40% ביחס למחירים בארץ, אבל ללא אחריות ולפעמים עם רכיבים שלא הותאמו לפעולה בישראל. בכל מקרה, המכשיר הזול העיקרי שאנחנו יכולים להמליץ עליו הוא הרדמי נוט 11 לסוגיו. ישנם מספר דגמים של רדמי נוט 11 אבל הבסיסי שבהם - הוא לטעמנו המוצלח ביותר. ניתן למצוא אותו במחיר של החל מ-650 שקל שזה מאוד זול. בתמורה תקבלו סמארטפון עם כל התכונות העיקריות שניתן לצפות ממכשיר מודרני למעט אולי NFC שכן זה תלוי במקור שלו וביבואן אז שימו לב אם אתם חובבי תשלום בארנק אלקטרוני בסמארטפון. כמו כן אין לו תמיכה בדור 5, אבל אם אתם קונים מכשיר במחיר הזה, כנראה שזה לא רלוונטי עבורכם.

9 צפייה בגלריה
שיאומי רדמי נוט 11
שיאומי רדמי נוט 11
שיאומי רדמי נוט 11
(רפאל קאהאן)
יש לו מסך גדול בן 6.43 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED, מעבד קוואלקום סנאפדרגון 680 שאינו המהיר ביותר בעולם - אבל זריז מספיק לשימוש יומיומי. יש לו 6 גיגה-בייט זכרון פעולה ומרחב אחסון נדיב של 128 גיגה-בייט בשילוב עם חריץ הרחבה לכרטיס זיכרון. הוא לא חזק במיוחד וכנראה זכוכית המסך לא תתמודד עם נפילה על משטח קשה, אבל יש לו תקן IP53 להגנה מפני נתזי מים ואבק. הסוללה חזקה עם 5,000 מיליאמפר שעה ויש לו טעינה של 33 וואט שזה מהיר יותר מרוב מכשירי סמסונג, גם כאלה שעולים פי 3 ממנו. המצלמה לא מאוד משוכללת אבל מספיקה לצילום בסיסי ואין כאן טעינה אלחוטית. יש לו מספר תתי דגמים שמספקים תכונות נוספות כגון מסך גדול יותר (רדמי נוט 11 פרו), תמיכה בדור 5 (רדמי נוט 11 פרו 5G) או מעבד חזק וזכרון פעולה נרחב יותר (רדמי נוט 11S). את כולם ניתן למצוא בסביבות ה-1,000 שקל אבל כולם גם יקרים יותר מהנוט 11 הבסיסי. בסך הכל כמכשיר לילד, לוותיקים או לכאלה שרק רוצים טלפון בסיסי למיילים, אינטרנט, ווטסאפ או ניווט בווייז הוא בחירה מצוינת.
סמסונג A52
כבר התייחסתי ל-A52 לעיל תחת ההמלצה על ה-A53, אבל אני מוסיף אותו כאן כי כיום אפשר למצוא אותו מתחת ל-1,000 שקל בחנויות מסוימות ובמחיר הזה הוא מעניק תמורה מעולה לכסף. אמנם מדובר בגרסה הבסיסית שלו ללא תמיכה בדור 5, אבל בכל שאר הסעיפים הוא מציע לא פחות ממכשירים שיצאו השנה, ואפילו יותר. המסך מעולה, המצלמה מצוינת לקטגוריית המחיר, הסוללה טובה והוא עמיד למים ואבק בתקן IP67. למעשה, החיסרון העיקרי שלו זה שהוא תומך בדור 4 בלבד ושהמעבד קצת איטי. הוא גם יקר יותר מהנוט 11 אבל יש לו NFC לתשלומים מהסלולרי בקופה ולטעינת הרב-קו. בקיצור, אם אתם לא רוצים להשקיע יותר מאלף שקל ולא רוצים מכשיר סיני, ה-A52 הוא למעשה המכשיר העיקרי שצריך לבדוק.
האייפון הזול ביותר
האייפון 14 שהושק לאחרונה כבר עובר בקלות את ה-3,700 שקל לדגם הזול ביותר שלו. הסמארטפונים של אפל כבר מזמן ממוצבים בגזרת הפרימיום בלבד. ואולם תמיד אפשר להתחכם ולהתפשר. מצאנו שלוש אופציות ראויות מאוד עבור מי שרוצה להיכנס לעולם של אפל אבל לא משופע במזומן.
אייפון SE 2022

9 צפייה בגלריה
אייפון SE 2022
אייפון SE 2022
אייפון SE 2022
(צילום: רפאל קאהאן)

כשזה מגיע לאייפוניסטים, מכשירים זולים מתחת ל-2,500 שקל אין הרבה בנמצא. ועדיין יש שתי אפשרויות סבירות למי שמעוניין באייפון ויש לו רק 2,000 שקל בארנק. האייפון SE 2022 הוא סמארטפון מוזר אבל מאוד מוצלח לסוגו. מדובר למעשה באייפון 7 שעבר עדכון חומרה לדור האייפון 13. כלומר יש לו מעבד A15 סופר מהיר ועוצמתי, גוף קליל, דקיק ועמיד במים ואבק ומצלמה שלמרות שנראית כאילו העתיקו אותה ממכשיר בן 5 שנים מציעה איכות צילום מפתיעה למדי. מנגד, המסך קטן מאוד (4.7 אינץ'), אין זיהוי פנים והעיצוב כאמור מיושן ברמות. אבל יש גם כאלה שיאהבו את החן המיושן שיש ל-SE דור 3 להציע. הוא יתמוך בעדכוני תוכנה הרבה אחרי שאנדרואידים מקבילים יחזירו נשמתם לבורא והוא יכול להפוך אתכם למסמר הערב אם החברים שלכם חובבי גדג'טים מושבעים. הגרסה הבסיסית שלו עולה כאמור 2,000 שקל אבל היא מוגבלת לאחסון של 64 גיגה-בייט בלבד שזה מעט מאוד בימינו. ישנן שתי גרסאות נוספות עם אחסון נדיב יותר, 128 או 256 גיגה-בייט בהתאמה אבל הן כבר יקרות יותר.
אייפון 13 מיני

9 צפייה בגלריה
אייפון 12 מיני לצד אייפון X
אייפון 12 מיני לצד אייפון X
אייפון 12 מיני לצד אייפון X
(צילום: איתמר זיגלמן)

אם ה-SE קצת מוגבל עבורכם ויש לכם 500 שקל נוספים להוציא, האייפון 13 מיני מספק הרבה מאוד תמורה לכסף. יש לו את כל מה שאין ל-SE. מסך קצת גדול יותר (5.4 אינץ'), מצלמת זיהוי פנים ועיצוב כמו של אייפון מודרני. מחירו הבסיסי הוא כ-2,500 שקל ביבוא מקביל אז חשוב לבדוק מה המקור שלו. אבל מנגד הוא מאפשר לכם להיכנס לעולם הגן הסגור של אפל במחיר שפוי יחסית. (הסקירה היא של האייפון 12 מיני אבל ה-13 מיני מאוד דומה מבחינת תכונותיו)
אם אתם רוצים מסך מעט יותר גדול מזה של המיני ומוכנים להתפשר על המעבד - כלומר לקבל A14 במקום A15 - האייפון 12 הבסיסי הוא בחירה מעניינת וטובה מאוד. גם אותו ניתן למצוא כיום ביבוא מקביל במחירים של כ-2,500 שקל.

9 צפייה בגלריה
אפל משיקה אייפון 12 צילום
אפל משיקה אייפון 12 צילום
אייפון 12
(צילום מסך: אפל)

הוא מצויד במסך בן 6.1 אינץ' ויכול להתחרות בקלות בכל מכשיר אנדרואיד בקטגוריית המחיר הזו - גם כאלה שהושקו שנה אחריו. עדכוני התוכנה של אפל מבטיחים לו זמן חיים של עוד ארבע שנים לפחות והמצלמה שלו טובה לאין שיעור מהרבה מאוד מכשירים סינים. מנגד, זה מכשיר קצת יותר ישן והמגרעת הזו בראש המסך אינה לטעמו של כל אחד.
לכתבה זו פורסמו 0 תגובות ב 0 דיונים
הוספת תגובה חדשה
אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר אתתנאי השימוש של כלכליסט לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.