סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מסך מתקפל פולד סמסונג
מסך מתקפל פולד סמסונג (Samsung Display)

סמסונג: "מכרנו 10 מיליון סמארטפונים מתקפלים"

החברה דיווחה על כך לקראת השקת הדור הרביעי בסדרת פולד והדור השלישי בסדרת פליפ בעוד כשבועיים. מדובר בגידול של פי 3 בהיקף המכירות, יחסית לדור השני של המתקפלים, שהושק ב-2020. לסמסונג אין כרגע מתחרים של ממש בקטגוריה הזאת והיא שולטת ב-70% ממנה

סמסונג תציג את הסמארטפונים המתקפלים שלה באירוע שיתקיים ב-10 באוגוסט וכהכנה לכך היא התגאתה במכירות של כ-10 מיליון יחידות של הדור הנוכחי של המכשירים המתקפלים. הדור הרביעי של המתקפלים לא צפוי להציג שינויים מהותיים, למעט תמיכה בסטיילוס בדגם הפולד 4 ומסך חיצוני גדול יותר בפליפ 4. לא ברור אם המחיר ירד או יישאר כמו בדור הנוכחי. מכשירי הפולד ופליפ 3 הוצגו באוגוסט 2021 והפכו לפופולריים מאוד למרות המחיר הגבוה שלהם. מכשירי הפולד 3 נמכרו ב-1,800 דולר והפליפ 3, הקטן יותר, בכ-1,000 דולר - הרבה יותר מסמארטפוני פרימיום מתחרים כגון האייפון 13 פרו מקס.
מנהל חטיבת המובייל של החברה, ד''ר טי אם רו, אמר שהעלייה במכירות הגיעה לכ-300% ביחס לדור השני שהושק ב-2020. שלא במפתיע, הדגם הפופולרי ביותר היה הפליפ 3 הקטן יותר, שמזכיר טלפון סלולרי מתקפל מתחילת שנות ה-2000. כ-70% ממכירות המתקפלים היו של הדגם הזה ובסמסונג אף הודו שהדגם הזה אחראי ליותר מעברים ממותגים אחרים מאשר סדרת הדגל המובילה שלה - הגלקסי S22.
המתחרות של סמסונג לא הציגו בינתיים מכשירים שהצליחו להכות אותה בקטגוריה הזו. אפל לא הצטרפה לחגיגה, שיאומי הציגה מכשיר מתקפל אך רק בסין וכך גם OPPO ו-וואווי לפני שנחסמה ממכירת טלפונים בשוק הגלובלי. המתחרה היחידה של סמסונג בשוק האמריקאי - מוטורולה - מנסה כבר כמה שנים להציע את ה-RAZR, שרוכב על העיצוב האיקוני שלה משנות ה-90 וה-2000 המוקדמות. גם היא צפויה להציג דור חדש, שלישי, לדגם הזה בשבועות הקרובים, אך לא ברור אם המפרט שלו יצליח להתמודד עם המוצרים של סמסונג. ה-RAZR נמכר גם הוא במחיר גבוה מאוד אך מציע מפרט פחות מתקדם מהמכשירים של סמסונג.
סמארטפונים מתקפלים הפכו לקטגוריה צומחת בזכות העובדה שמדובר במכשיר קטן עם מסך גדול בתצורה קומפקטית יחסית. כך למשל הפולד מצליח לדחוס מסך של טאבלט קטן במכשיר בגודל של סמארטפון פרימיום מתקדם דוגמת האייפון 13 פרו מקס או הסמסונג גלקסי S22 אולטרה. הפליפ מצליח להציע מסך של סמארטפון גדול בתצורה הקטנה בחצי מגודלו של מכשיר ממוצע כיום. עם זאת, העיצוב המעניין ביותר של מכשירים מתקפלים הוא זה שלא הצליח להגיע לשוק: LG, יריבתה ההיסטורית של סמסונג עבדה על מכשיר בעל מסך מתגלגל, אך הסגירה של חטיבת המובייל שלה קברה את המוצר הזה.
לאחרונה הוצג סרטון הדגמה שמציג את מה שהשוק פספס עקב כך: