סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
היוניקורן הישראלי Verbit גייס 250 מיליון דולר, השווי - 2 מיליארד

את סבב הגיוס, שמעמיד את שווי החברה שפיתחה מערכת אוטומטית לתמלול קבצי אודיו ו-וידאו, על 2 מיליארד דולר, הובילה הקרן Third Point Ventures. המנכ"ל תום ליבנה: "ההנפקה בדרך"

הסטארט-אפ הישראלי ורביט (Verbit) שפיתח מערכת אוטומטית לתמלול קבצי אודיו ו-וידאו גייס 250 מיליון דולר בסבב E. את הסבב הובילה הקרן Third Point Ventures והשתתפו בו המשקיעים הקיימים Sapphire Ventures, More Capital, Disruptive AI, קרן הצמיחה של ורטקס, 40 North של טל ברנוח ו-TCP. מתוך סך הגיוס, 150 מיליון דולר ייכנסו לקופת החברה ו-100 מיליון דולר ישמשו לרכישת אחזקות של משקיעים, מנהלים ועובדים בחברה בעסקת סקנדרי.
הגיוס הנוכחי נעשה פחות מחצי שנה לאחר סבב D ומכפיל את שווי החברה ליותר מ-2 מיליארד דולר בתוך פחות מחמש שנים שנים מהקמתה. מנכ"ל החברה תום ליבנה לא מכר מניות בסבב הנוכחי. "גם בחלומות הכי ורודים שלי לא האמנתי שחמש שנים לאחר הקמת החברה היא תהיה שווה 2 מיליארד דולר", הוא אומר ל"כלכליסט".
ורביט היא חברת תמלול וכתוביות טכנולוגית המשתמשת בבינה מלאכותית בשילוב עם בינה אנושית על מנת לספק פתרון חכם ומהיר לתמלול מקצועי ומדויק שיודע לפענח כל מבטא, לזהות מונחים ספציפיים בתחומים שונים, לסנן רעשי רקע ועוד. משקיעים נוספים בחברה כוללים את כלל-טק, ויולה ואחרים.
"כשסיימתי את סבב הגיוס השלישי Sapphire רצו נתח גדול יותר בחברה ולכן ביקשו להוביל את הסבב הרביעי ו-Third Point ביקשה להוביל מאותה סיבה את הסבב הנוכחי", מוסיף ליבנה. "אמרתי להם שאם הם רוצים סבב משמעותי אני אשמח, אבל רק בשווי לפחות כפול מהגיוס הקודם - וכך היה. אני מאמין שבתוך 18 חודשים אנחנו נהיה בנאסדק, אבל אם קרן דוגמת טייגר גלובל תירצה להשקיע לפי שווי של חמישה מיליארד דולר אני לא פוסל את זה לפני גיוס הון ציבורי. אנחנו כבר היום נערכים במלוא הקצב להנפקה ולשם כך שכרנו צוות שמומחה בנושא".
1 צפייה בגלריה
תום ליבנה מנכל ומייסד שותף של חברת VERBIT
תום ליבנה מנכל ומייסד שותף של חברת VERBIT
תום ליבנה, מנכ"ל ומייסד שותף של Verbit
(צילום: שלומי יוסף)

ליבנה מוסיף ואומר כי "הגיוס הנוכחי ישמש אותנו גם להרחבה גיאוגרפית, להגדלת מספר השפות והאזורים שבהם אנחנו פועלים, וכן ליישום התכנית האסטרטגית של החברה, שכוללת 25 רכישות של חברות בשלוש השנים הבאות". ורביט מעסיקה כיום 470 עובדים, מתוכם 200 בישראל, כמה עשרות בודדות בקייב והשאר בדנבר ובניו יורק. כמו כן, מעסיקה החברה כ-35,000 מתמללים ב-120 מדינות ברחבי העולם, העובדים כפרילנסרים ותפקידם לטייב את רמת הדיוק של התמלול האוטומטי.
כיום, מתמקדת החברה בעיקר בתחומי החינוך, המדיה והמשפט."קפצנו פי 6 בהכנסות השנה בהשוואה ל-2020 ונסיים את השנה בקצב הכנסות שנתי של 100 מיליון דולר", אומר ליבנה. בין 2,000 לקוחות החברה: CNN ,NBC, FOX הרווארד, סטנפורד, לונדון ביזנס סקול, קורסרה ועוד.
"ורביט היא חברה פורצת דרך המשלבת בינה מלאכותית יחד עם בינה אנושית בצורה יוצאת דופן", הוסיף רוברט שוורץ, שותף ומנהל ב-Third Point Ventures, שגם הצטרף לדירקטוריון של היוניקורן הישראלי. "כמשקיע, נדיר להיתקל בשוק כה גדול הבשל לטרנספורמציה דיגיטלית בצורה כה מובהקת. הצוות המוכשר של ורביט הציג צמיחה ומנהיגות בזמן קצר להפליא. אנחנו נרגשים להגדיל באופן משמעותי את ההשקעה שלנו בחברה ומצפים להמשיך לתמוך בצמיחה המואצת שלה".