סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גם המפעל בקריית גת בתוכניות: אינטל הכריזה על מהלכים שנועדו לשפר את מעמדה ב-AI

לפי החברה מדובר בעיקר בביצוע שינויי עומק במפעלי הייצור שלה על מנת להתאים את פעילותם לעידן ה-AI וחבילת שירותים חדשה שתציע ללקוחות. המפעל החדש שבונה אינטל בקריית גת, בהשקעה של 25 מיליארד דולר, צפוי לשחק תפקיד משמעותי במהלך זה

האם המהלך של אינטל להגברת התחרות מול אנבידיה בתחום ייצור שבבי הבינה המלאכותית (AI) גם יסייע לפתור את המחסור המתמשך בשבבים אלו בשוק העולמי?
אינטל הכריזה הערב על שורת מהלכים שנועדו לשפר את מעמדה בתחום ייצור שבבי ה-AI, ובכלל זה ביצוע שינויי עומק במפעלי הייצור שלה על מנת להתאים את פעילותם לעידן ה-AI ופיתוח חבילת שירותים מקיפה ללקוחות שמעוניינים שאינטל תייצר בעבורם שבבים. זאת, מתוך מטרה להפוך לשחקנית הפאונדרי (חברה שמייצרת שבבים לפי עיצוב של חברות אחרות) הגדולה בעולם בתוך עשור ולהתמודד עם המחסור העולמי בשבבי AI. המפעל החדש שבונה אינטל בקריית גת, בהשקעה של 25 מיליארד דולר, צפוי לשחק תפקיד משמעותי במהלך זה.
החברה הציגה את המהלכים באירוע השקה שנערך הערב, ושבו השתתפו לצד בכירי אינטל גם מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, ומנכ"ל ומייסד OpenAI, סם אלטמן.
מהפכת הבינה המלאכותית הגנרטיבית (GenAI) יצרה ביקוש עולמי לשבבי AI, ובפרט לשבבים המתקדמים של אנבידיה, כאשר נכון להיום הביקוש גדול משמעותית מההצע. גורמים שונים בתעשייה מנסים להתמודד עם מחסור זה באמצעות השקעות משמעותיות. מייסד סופטבנק, מאסיושי סאן, הודיע בשבוע שעבר שהוא מגייס 100 מיליארד דולר להקמת חברת שבבים שתתחרה באנבידיה בתחום שבבי ה-AI. מייסד OpenAI סם אלטמן, מנסה לגייס עד 7 טריליון דולר למיזם שאפתני שיגדיל את יכולת ייצור השבבים העולמית.
לדברי אינטל, עד היום היא התחרתה באנבידיה בתחום ה-AI באמצעות פיתוח שבבים מתחרים כמו Gaudi. ואולם, בחברה סבורים שהגישה הקיימת בתעשייה לא תאפשר לקדם את הבינה המלאכותית באופן בר קיימא. זאת, מכיוון שכמות חישובי ה-AI הנדרשים גדלה פי 2 כל 10 חודשים וכמות השבבים שנשלחת ליישומי AI גדלה בקצב דומה. באינטל מעריכים שאם כל שבבי ה-AI שייוצרו בשנה הקרובה יופעלו רק 60% מהזמן, הם יצרכו יותר חשמל מאשר 61% מהמדינות בעולם. בנוסף, באינטל סבורים שחלק משמעותי מהמחסור הנוכחי קשור לכך שמערכות AI מנצלות כיום רק כ-30% מיכולות החישוב שלהן, מה שמייצר הרבה זמני המתנה וחוסר יעילות.
הפתרון שלה החברה נעוץ, לצד הגדלת היקף וקיבולת הייצור, גם בהתאמה של מפעלי ייצור השבבים לעידן AI. הליך זה יכלול, לדברי החברה, אופטימיזציה של הטרנזיסטורים עצמם בתהליך הייצור, ⁠אופטימיזציה של האריזה והחיבורים של השבבים, ⁠שיפור רשתות התקשורת והקישוריות בין השבבים, אופטימיזציה בקירור והספק כוח ו⁠אופטימיזציה ברמת התוכנה והאלגוריתמים. "הקמת מפעל הייצור המותאם לעידן הבינה המלאכותית מאפשרת לאינטל ולשותפיה ליצור שווקים ומוצרים חדשים שישנו לטובה את האופן שבו הטכנולוגיה משרתת את האנושות", אמר מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר.
במקביל, הציגה אינטל חבילת שירותים חדשה שתציע ללקוחות שמבקשים להשתמש בשירותי הפאונדרי שלה, שעיקרה תמיכה לכל אורך הליך העיצוב והפיתוח של השבב. "מעבר לייצור שבבים בלבד, אינטל תציע חבילה שלמה של טכנולוגיות ושירותים כדי לעזור ללקוחות לתכנן ולבנות מערכות שלמות המותאמות ליישומי בינה מלאכותית", נמסר מהחברה. "במקום להציע את ייצור השבב בלבד, אינטל תספק פתרון שלם המבוסס על מומחיותה בתכנון שבבים, טכנולוגיות אריזה מתקדמות, תוכנה ורכיבים נוספים ברמת המערכת במטרה לעזור ללקוחותיה לבנות מערכות בינה מלאכותית יעילות".
באינטל מסבירים שבמקום למכור ללקוחות רק שבב, החברה שואפת לספק פתרון מלא. פתרון זה כולל מומחיות בתכנון שבבים, טכנולוגיות אריזה מתקדמות, תוכנה ורכיבים אחרים ברמת המערכת, שיעזרו ללקוחות לבנות מערכות AI יעילות ובת קיימא.
כאחד ממרכזי הייצור הגדולים והמתקדמים של אינטל, המרכז בקריית גת צפוי לשחק תפקיד מרכזי במהלך הזה ולספק שירותי פאונדרי לשבבי AI. אינטל כבר מתאימה את המפעל הקיים, Fab29 לתמיכה בלקוחות חיצוניים והמפעל החדש שנמצא בהקמה, Fab38, תוכנן מראש על מנת לספק שירותי פאונדרי. גם עובדי המפעלים עוברים הכשרות בתחום הפאונדרי. אינטל טרם החליטה מה ייוצר במפעל החדש, אבל באינטל ישראל בונים על כך שהוא ישרת לקוחות פאונדרי, ושלמפעלים בקריית גת יהיה תפקיד מרכזי באסטרטגיית שבבי ה-AI של אינטל.