סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אפל טים קוק מחזיק אייפון 15 פרו 12.9.23
מנכ"ל אפל טים קוק מחזיק אייפון 15 פרו 12.9.23 (צילום: Justin Sullivan/Getty Images)

אפל מאיצה את השיחות עם OpenAI לשילוב בינה מלאכותית יוצרת באייפון

לפי דיווח בבלומברג, שתי החברות החלו לדון בתנאים לכך שפיצ'רים שונים שפיתחה OpenAI יוכנסו במערכת ההפעלה הבאה של האייפון iOS 18. במקביל מנהלת אפל דיונים דומים עם אלפבית לגבי השימוש בצ'אטבוט ג'מיני

ענקית הטכנולוגיה אפל חידשה את השיחות עם חברת OpenAI בנוגע לשימוש בטכנולוגיה שלה על מנת להפעיל תכונות חדשות מבוססות בינה מלאכותית שיגיעו לאייפון עוד השנה, כך לפי דיווח בבלומברג.
שתי החברות החלו לדון בתנאים של הסכם אפשרי ובאופן שבו תכונות ה-OpenAI יוכנסו ב-iOS 18, מערכת ההפעלה הבאה של האייפון.
הצעד מסמן את פתיחת הדיאלוג מחדש בין שתי החברות, לאחר שמוקדם השנה דיברה אפל עם OpenAI על עסקה שלא הבשילה. במקביל לפי הדיווח בבלומברג, אפל ממשיכה גם בדיונים עם אלפבית על רישוי של הצ'אטבוט Gemini.
לפי הדיווח, אפל טרם קיבלה החלטה סופית עם אילו חברות היא תשתף פעולה וייתכן שבסופו של דבר תבחר ספק אחר של בינה מלאכותית שאינו גוגל או OpenAi . מערכת ההפעלה הבאה של האייפון תכלול מספר תכונות חדשות המבוססות על מודל שפה גדול פנימי של אפל - תוכנת AI שיכולה ליצור טקסט - אך החברה גם חיפשה שותפים כדי להפעיל תכונה בסגנון צ'אטבוט כמו ChatGPT של OpenAI.
ההתפתחות האחרונה מגיעה כחודש וחצי לפני כנס המפתחים העולמי של אפל, שבו היא צפויה להציג תוכנות ושירותי AI חדשים. לפי דיווחים החברה מתכננת להדגיש את היתרונות שלה בתוכנות הבינה המלאכותית ככאלו שישתלבו באופן חלק יותר במכשירים שלה בהשוואה לחברות האחרות עם הגנת פרטיות טובה יותר.
בשנה שעברה, מנכ״ל אפל טים קוק אמר שהוא באופן אישי משתמש ב-ChatGPT של OpenAI, אך ציין ש"יש מספר סוגיות שצריך לסדר". הוא הבטיח שתכונות AI חדשות יגיעו לפלטפורמות של אפל.