סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף עצמאות 28.4.20 מייסדי פבריק Fabric
מייסדי פבריק Fabric. סוגרים משרות שאינן נדרשות (צילום: רן יחזקאל)

בלעדי
היוניקורן פבריק מפטרת 15% מעובדיה - רובם מישראל

חברת המחסנים הרובוטיים תפטר 30 מתוך 200 עובדיה בסבב הפיטורים השני שלה, אחרי הסבב הראשון ב-2022. פבריק גייסה עד היום מעל ל-350 מיליון דולר, בגיוס הגדול שלה ב-2021 שוויה עמד על מעל למיליארד דולר

חברת פבריק (Fabric) המפתחת חומרה ותוכנה המאפשרות ליקוט מהיר של הזמנות אונליין לקמעונאים, מפטרת 15% מכוח האדם שלה - מדובר ב-30 עובדים מתוך 200, רובם מישראל, כך נודע לכלכליסט. זהו סבב הפיטורים השני המשמעותי של החברה לאחר שב-2022 פיטרה החברה כ-150 עובדים כחלק מארגון מחדש שעברה החברה. מספר המפוטרים אינו סופי ויקבע רק לאחר סיום השימוע לכולם.
במסגרת הסבב הקודם מייסד החברה פרש מתפקיד המנכל את מקומו תפס אבי (ג'ק) יעקבי. לאחרונה הודיעה החברה שלצד יעקבי ינהל אותה ימונה קורט אבלון כמנכ"ל משותף . פבריק נוסדה ב-2015 על ידי אורי אברהם, שי כהן, אייל גורן ואלרם גורן, וגייסה עד היום מעל ל-350 מיליון דולר. בגיוס המשמעותי שלה ב- 2021 היא קיבלה שווי של מעל למילארד דולר.
המערכת הרובוטית של החברה מסוגלת להיכנס לחללים אורבניים בגדלים שונים, ולמקסם את התפוקה והאחסון למ"ר. היא מאפשרת ליקוט מהיר של הזמנות עבור משלוחים באותו היום, או למחרת - מגמה שהתחזקה מאוד בשנים האחרונות - ולצמצם את עלויות השילוח. בעבר נהגה החברה למכור מחסנים רובוטיים כפתרון מלא וכיום מתמקדת החברה במכירת טכנולוגיה ותוכנה בלבד.
מפבריק נמסר: ״במסגרת בניית תוכניות העבודה לשנה הקרובה ובהתאם להחלטות אסטרטגיות שנקבעו, החברה זיהתה אזורי מיקוד עיקריים אשר יאפשרו לנו להשיג את יעדי החברה ביעילות רבה יותר. כתוצאה מכך נדרשו התאמות במבנה הארגוני של החברה, הכוללות גם סגירת משרות שאינן נדרשות. אנו מודעים לקושי הנלווה לתהליך זה ומבקשים להודות מעומק הלב לעובדים המסורים שהלכו איתנו דרך ארוכה ותרמו להצלחות החברה במהלך השנים. פבריק מחויבת ואחראית לעובדים אלה והחברה תעשה את כל שאפשר בכדי ללוות ולסייע להם בתקופה זו. אנו מאמינים כי שינויים אלו יתמכו בצורה משמעותית ביישום תוכניות העבודה ויסייעו לנו להמשיך ולהוביל בתחומנו״.