סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

חיפוש בתוך תמונות ובינה מלאכותית: גוגל מעדכנת את מנוע החיפוש

החידוש העיקרי שנראה בקרוב באנגלית הוא שדה חיפוש מורחב שמספק תשובות לשאילתות חיפוש המתייחסות לנושאים. בנוסף, החברה מרחיבה את החיפוש החזותי דרך אפליקציית Google Lens

מנוע החיפוש של גוגל נמצא איתנו כבר 25 שנה ויותר, אבל קשה להאמין לפי העיצוב הפשוט שלו. מה שכן השתנה אלו הקרביים שממשיכים לקבל עדכונים וחידושים שהופכים אותו למעודכן גם למאה ה-21.
הערב (ד') הציגה גוגל מספר חידושים ועדכונים שצפויים להגיע בשלבים שונים למנוע וכן לאפליקציות החיפוש השונות בסמארטפונים - בין אם באנדרואיד או באייפון. כל החידושים מבוססים על MUM, או מודל מולטיטסקינג אחוד בעברית לא צחה, שלמעשה הוא מנוע שמסוגל לנתח ולהבין את כל ההקשרים של החיפוש ולספק תוצאות בהתאם.
החידוש העיקרי שנראה בקרוב באנגלית הוא שדה חיפוש מורחב שנקרא Things to know. הוא מספק תשובות לשאילתות חיפוש המתייחסות לנושאים. למשל אם תחפשו "ציור אקריליק", תוצאות החיפוש יכללו את כל ההקשרים בהם הנושא מופיע כמו גם את התשובות שקיבלו אחרים לאותה מחרוזת ולאן זה הוביל אותם. בהקשר של ציור למשל זה יכול להביא לחנות לציוד אמנות, מוזיאון מתמחה בתחום או את כל הציירים הגדולים בהיסטוריה שציירו בצבע אקרילי.
4 צפייה בגלריה
מטה גוגל מאונטיין וויו קליפורניה
מטה גוגל מאונטיין וויו קליפורניה
מטה גוגל, מאונטיין וויו קליפורניה
(צילום: איי פי)
תקבלו גם תשובות שיכללו את מחרוזות החיפוש הנלוות כגון "איך לצייר ציור אקרילי עם חפצים שיש לי בבית".
ההקשר מורחב בהתאם לנושא וככל שהשאילתה רחבה יותר כך גוגל תספק לכם יותר נתיבי תשובות שונים שעשויים לסייע לחדד את המענה המתאים. אם נמשיך את החיפוש נקבל עוד כיוונים שונים שאולי לא חשבנו עליהם.
זו תכונה שימושית בעיקר אם השאלה שלנו כללית מדי, או אם מילות החיפוש יכולות להצביע על מספר הקשרים שונים כמו "ספרים" שיכולים להיות או מעצבי שיער או ספרים שקוראים בהם.
מעבר לחיפוש המסורתי בדפדפן, החברה גם מרחיבה את החיפוש החזותי דרך Google Lens. נתחיל מכך שמנוע זיהוי התמונות מקבל מספר מספר תכונות חדשות כגון: אפשרות לחפש צילומים או דמויות בתוך סרטון או בתמונות באתר; זיהוי של טקסט, תמונה או סרטון, צורות או כל פורמט מידע אחר.
4 צפייה בגלריה
גוגול חידושים בחיפוש
גוגול חידושים בחיפוש
גוגול חידושים בחיפוש

זו תכונה מאוד שימושית למי שמחפש תשובות מדויקות יותר מאשר "איפה נמצא האתר בתמונה". כך אפשר לבצע חיפוש על חולצה ולדייק אותו על ידי חיפוש העיצוב הספציפי שלה או דוגמת הבד. התשובה תכלול את כל החולצות עם עיצוב דומה או כל פריט עם דוגמה דומה.
בנוסף גם משתמשי אייפון יוכלו בקרוב לעשות שימוש ב-Lens בסמארטפון. אך כאן מדובר כנראה בקונטרה של גוגל לתכונת החיפוש הוויזואלי שאפל הציגה ב-iOS 15 ושמשלב הרבה מאוד תכונות שקיימות בגרסת Lens לאנדרואיד - דרך לשמור צעד אחד לפני המתחרה לפחות בתחום בו גוגל הכי חזקה בו. חלק מהתכונות האלה יושקו בתקופה הקרובה, אך הרוב רק באנגלית ומיעוטן גם במספר שפות נוספות.