סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מימין דימה פוטחין ו רוב גור-זאב CyCognito
דימה פוטחין ורוב גור-זאב CyCognito (צילום: Scott Kline)

חברת הסייבר CyCognito פיטרה 15% מעובדיה

חברת הסייבר הישראלית פיטרה כ-30 עובדים המהווים כ-15% מכח האדם של החברה שעומד על 185 עובדים בישראל וארצות הברית. על פי הערכה חצי מהמפוטרים יגיעו מעובדי החברה בישראל. הקיצוץ רוחבי בכל המחלקות

חברת הסייבר הישראלית סייקוגניטו (CyCognito) פיטרה כ-30 עובדים המהווים כ-15% מכח האדם של החברה שעומד על 185 עובדים בישראל וארצות הברית. על פי הערכה חצי מהמפוטרים יגיעו מעובדי החברה בישראל. הקיצוץ רוחבי בכל המחלקות בחברה.
בשיחה עם כלכליסט אמר דימה פוטחין אחד ממייסדי החברה: "השוק עומד להתהפך ואנחנו בפני מיתון קשה ובמקרה הטוב הוא יהיה ברובו השנה הבאה. אנחנו כחברה רצינו לשנות את התעשייה שבה אנחנו נמצאים ולכן אנו נאלצים להאריך את קצב שריפת המזומנים שלנו בכדי לא לגייס כספים בתקופה הזו. התחלנו בקיצוצי כספים ככל שיכולנו ונאלצנו גם לפטר עובדים. לי אישית זה מאוד קשה כאחד שבנה את האתר בישראל. אני עם האנשים האלה הרבה שנים ונעזור להם בכל דרך אפשרית. זה לא אשמת העובדים, מצד שני הצעד חייב להעשות כדי להמשיך הלאה ועדיף לעשות זאת מעמדה של כח שיש לנו כסף בבנק ושוק מתהווה ולקוחות חזקים, ולעשות זאת בפעם אחת כמו שהרבה חברות עשו".
"לקחנו את התהליך מאוד ברצינות ועבדנו עליו חודשים. ראינו חברות שעשו כבר כמה סבבי פיטורים ואת זה רצינו למנוע, ולכן חיכינו עד עכשיו עם הסבב", מוסיף דימה. "לא נשנה דבר מהותי בפעילותנו. אנחנו ממשיכים באותה תוכנית עם מיקוד משמעותי".
לפני כשנה גייסה החברה 100 מיליון דולר בסבב C, בהובלת The Westly Group על פי שווי של 800 מיליון דולר. אל Westly Group, שהשקיעה בעבר גם בטסלה ובסנטינל וואן הישראלית, הצטרפו גם Thomvest Ventures ו-The Heritage Group. לצד המשקיעים החדשים. לסבב הגיוס הנוכחי הצטרפו גם משקיעי החברה הקיימים, ביניהם Accel, Lightspeed Venture Partners, Sorenson Ventures וקרן UpWest.
החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה המספקת מענה לשרתים, למחשבים ולרכיבי חומרה ותוכנה אחרים שמחוברים לרשת הארגונית ונשכחו עקב חוסר שימוש וסיבות אחרות. מחשבים אלה פעמים רבות אינם מוגנים במלוא האבטחה הארגונית ומהווים פירצה להאקרים שרק מחפשים את אותן נקודות הכשל שהארגון הזניח. החברה הוקמה בשנת 2017 על ידי יוצאי יחידות המודיעין רוב גור-זאב (מנכ"ל) ודימה פוטחין (CTO).