סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
על סף היוניקורן: חברת הסייבר הישראלית CyCognito גייסה 100 מיליון דולר

הגיוס הגדול, אותו הובילה קבוצת ווסטלי, מעמיד את שווי החברה על 800 מיליון דולר. הטכנולוגיה שפיתחה החברה מזהה שרתים ומחשבים שאינם בשימוש הארגון ומנטרלת את האפשרות לפרוץ דרכם

חברת הסייבר הישראלית סייקוגניטו (CyCognito) גייסה 100 מיליון דולר בסבב C, בהובלת The Westly Group על פי שווי של 800 מיליון דולר. אל Westly Group, שהשקיעה בעבר גם בטסלה ובסנטינל וואן הישראלית, הצטרפו גם Thomvest Ventures ו-The Heritage Group. לצד המשקיעים החדשים, לסבב הגיוס הנוכחי הצטרפו גם משקיעי החברה הקיימים, ביניהם Accel, Lightspeed Venture Partners, Sorenson Ventures וקרן UpWest.
יחד עם סבב הגיוס האחרון גייסה עד כה החברה סכום כולל של 153 מיליון דולר - זאת, שלוש שנים וחצי לאחר הקמתה. בין המשקיעים הראשונים בחברה נמנה ג'ון תומפסון, שהיה יו"ר מיקרוסופט ומנכ"ל סימנטק.
לעמוד כלכליסט-טק לחצו כאן
החברה הישראלית פיתחה טכנולוגיה המספקת מענה לשרתים, למחשבים ולרכיבי חומרה ותוכנה אחרים שמחוברים לרשת הארגונית ונשכחו עקב חוסר שימוש וסיבות אחרות. מחשבים אלה פעמים רבות אינם מוגנים במלוא האבטחה הארגונית ומהווים פירצה להאקרים שרק מחפשים את אותן נקודות הכשל שהארגון הזניח.
החברה הוקמה בשנת 2017 על ידי יוצאי יחידות המודיעין רוב גור-זאב (מנכ"ל) ודימה פוטחין (CTO). לחברה יש משרדים בתל אביב ובפאלו אלטו, בהם מועסקים 140 עובדים, 90 מתוכם במרכז הפיתוח בישראל.
1 צפייה בגלריה
מימין דימה פוטחין ו רוב גור-זאב CyCognito
מימין דימה פוטחין ו רוב גור-זאב CyCognito
מימין דימה פוטחין ורוב גור-זאב, מייסדי CyCognito. מזהים פרצות ועטים עליהן
(צילום: Scott Kline)
החברה מדווחת כי ב-12 החודשים האחרונים היא צמחה ב- 400 אחוז בהכנסות משנה לשנה. בין לקוחותיה נמנים Colgate-Palmolive, Scientific Games Corporation Emerson ו-Tesco, כמו גם ארגונים ממשלתיים כמדינת קליפורניה, הכלכלה החמישית בגודלה בעולם.
"רוב הפריצות לארגונים מתרחשות בגלל שרתים, אפליקציות ושרתי ענן שלא ידועים או לא מנוהלים היטב על ידי צוותי הגנת הסייבר של הארגון", אומר גור-זאב. "התוקפים חכמים ומחפשים נקודות חולשה בארגון, וכך יוצא שארגונים משקיעים לעתים מאות מליוני דולרים בהגנת סייבר ונפרצים בגלל שרת שהם לא מודעים אליו אפילו, אבל מאפשר כניסה לרשת ולמידע שלהם ושל לקוחותיהם. לכן, פיתחנו פלטפורמה אינטליגנטית שבאופן אוטונומי ממפה את משטח התקיפה של הארגון ומזהה נקודות תורפה שמאפשרות פריצה לארגון ברגע שתוקפים מוצאה אותה".
"אנחנו עושים משהו לטווח ארוך ופחות חשוב לנו השווי", מוסיף פוטחין. "יכולנו להביא כסף פחות חכם בשווי גבוה יותר, אבל רצינו משקיעים מהשורה הראשונה ולכן בחרנו בשווי הזה. התנהלנו עד כה בשקט, מתוך רצון לבנות את החברה לראות שהמוצר שלנו עובד. היוניקורן יגיע. היו לנו לקוחות כבר בשלב הראשון של החברה והסטנו הרבה מההשקעות שלנו לשיווק. המוצר הראשון שלנו כבר נמכר טוב מאוד ובזכות הכסף שנכנס עכשיו נבנה מוצרים נוספים, נגיע לשווקים חדשים ונגייס עוד עובדים"