סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטוס AIR ONE
מטוס AIR ONE (צילום: באדיבות חברת AIR)

יצרנית המטוסים החשמליים הישראלית AIR גייסה 23 מיליון דולר

הגיוס בוצע בהובלת קרן Entrée Capital ובהשתתפות ד"ר שמואל חרל"פ, והביא את סך גיוסיה של החברה לכ-50 מיליון דולר. החברה פיתחה מטוס חשמלי דו-מושבי לטיסה אישית ועובדת על כלי מטען לא מאויש

חברת AIR הישראלית, שמייצרת כלי טיס חשמליים הממריאים ונוחתים אנכית (eVTOL), גייסה 23 מיליון דולר בסבב A, בהובלת קרן Entrée Capital ובהשתתפות ד”ר שמואל חרל”פ. הגיוס הנוכחי מביא את סך גיוסיה לכ-50 מיליון דולר/
החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי חן רוזן, רני פלאוט (המשמש כמנכ"ל) ונתנאל גולדברג. ל-AIR מתקני פעילות וייצור בכפר יונה ומרכז פעילות בפלורידה. היא מעסיקה כ-50 עובדים, מתוכם 45 בישראל.
AIR פיתחה את AIR ONE, כלי טיס דו-מושבי מאויש לטיסה אישית, שממריא ונוחת אנכית. היא החלה למכור דגמים ראשונים שלו ב-2022, כשהמחיר המוערך ליחידה הוא מאות אלפי דולרים. המטוס נמצא בתהליך אישור רגולטורי של רשות התעופה הפדרלית בארה"ב (FAA), והחברה מעריכה כי היא צפויה להיות אחת מיצרניות ה-eVTOL הראשונות שיקבלו אותו.
לצד זאת, AIR עובדת בימים אלו על מטוס מטען לא מאויש, שנועד לענות על הצרכים של תעשיות המחפשות פתרונות תעבורה אווירית יעילים וגמישים בתחומים כגון משלוחי מטען, תגובה לאירועי חירום, לוגיסטיקה באזורים עוינים ונגישות לאזורים מרוחקים ובתנאי שטח מורכבים. כלי הטיס מגיע לטווח טיסה של כ-100 ק”מ, במהירות של עד 220 קמ”ש, יכולת נשיאה של כ-250 ק”ג ונפח מטען של כ-2 קוב.
1 צפייה בגלריה
מימין נתנאל גולדברג ראש תחום אוויוניקה Head of Avionics ומייסד שותף ב AIR רני פלאוט מנכ״ל החברה ושותף מייסד חן רוזן סמנכל טכנולוגיה ומייסד שותף ב AIR
מימין נתנאל גולדברג ראש תחום אוויוניקה Head of Avionics ומייסד שותף ב AIR רני פלאוט מנכ״ל החברה ושותף מייסד חן רוזן סמנכל טכנולוגיה ומייסד שותף ב AIR
מייסדי AIR. מימין: נתנאל גולדברג, רני פלאוט וחן רוזן
(צילום: חברת AIR)
בשנה הקרובה צופה AIR כי תספק כ-15 מטוסי מטען ללקוחות בארץ ובעולם ונערכת לקראת ייצור ואספקה של למעלה מ־2,500 הזמנות מוקדמות ל-AIR ONE. "אנחנו משנים את איך בונים, מתכננים ומתפעלים מטוס", אמר פלאוט לכלכליסט. "מדובר במוצר שיותר קרוב לרכב מאשר מטוס. אנחנו בונים כלי שיעלה פחות מ-200 אלף דולר".
לדבריו, "בסוף 2022 חיל האוויר האמריקאי רצה לקנות את היחידה הראשונה, ובסוף חיל האוויר שלנו קנה את המטוס הראשון שלנו. סינגפור קנתה שלושה מטוסים, ומשרד הביטחון אחרי היחידה הראשונה קנו עוד מספר מטוסים. המטוס הראשון המריא ב-2022. המטוס שפיתחנו הוא חשמלי לגמרי, ויש דור חדש שיהיה היברידי, עם מנוע פנימי שטוען את הבטרייה ל-150 ק"מ, זה מעל ומעבר. כשאתה עושה חדשנות מנסים צעדים קטנים. הלקוחות הראשונים לא מתעניינים בטווח, ובעוד שנתיים יהיה היברידי".
"אנחנו חברה מאוד רזה", הוסיף פלאוט. "עד היום חיינו מכסף של לקוחות ומשקיעים. אחרי ההזמנות הגדולות נעבור למתקן ייצור בכפר יונה. הכפלנו את כוח האדם ונגדיל אותו שוב".