סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק 2 15.5.23

תובעים סדרתיים: מאסק וטוויטר שוב פונים לבית המשפט

הרשת החברתית הגישה תביעה נגד ארגון מחקר שטען כי לאחר רכישתה ע"י מאסק נרשם זינוק בשיח השנאה בה; בחודש שעבר הגישה טוויטר שתי תביעות - ואיימה לתבוע גם את מטא

X קורפ (טוויטר) הגישה השבוע תביעה לבית משפט פדרלי בקליפורניה, ארה"ב, נגד ארגון מחקר שטען כי היקף שיח השנאה ברשת החברתית זינק לאחר שאלון מאסק רכש את החברה באוקטובר 2022. כך מדווחת סוכנות CNBC.
התביעה הוגשה נגד המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית (CCDH), שהוא ארגון ללא כוונות רווח, והתמקדה במחקר שפרסם ביוני. בין השאר, חוקרי הארגון בחנו 100 חשבונות שנרשמו לשירות הוי הכחול של טוויטר, וגילו כי החברה התעלמה מ-99% משיח השנאה שפורסם. ב-CCDH, כך נטען בתביעה, גם תהו האם האלגוריתם של טוויטר מקדם "ציוצים רעילים".
במחקר אחר של CCDH נמצא כי טוויטר לא פעלה נגד 89% משיח השנאה האנטישמי, ו-97% מהשיח האנטי מוסלמי.
טוויטר מאשימה כי CCDH השתמשה במידע שהחזיקה באופן לא חוקי כדי לטעון, באופן שגוי, שיש לה הוכחות סטטיסטיות לכך ש"הרשת החברתית מוצפת בשיח שנאה".
טוויטר לא נקבה בהיקף הנזק שנגרם לה לכאורה, ומבקשת לאסור על CCDH לקבל נתונים שהחברה מספקת לפלטפורמת ניטור הרשתות החברתיות Brandwatch.
התביעה הוגשה לאחר שב-20 ביולי שלחה טוויטר מכתב ל-CCDH ובו טענה כי הארגון פרסם מסקנות "מקוממות ושקריות" על הרשת החברתית, וכי הוא ביקש "להרחיק מפרסמים מהחברה באמצעות השמצה שלה ושל בעליה".
מדובר בתביעה נוספת בסדרה של תביעות שטוויטר הגישה או איימה להגיש בחודשים האחרונים. ביולי איימה החברה של מאסק כי תגיש תביעה נגד מטא, בעקבות השקת הרשת החברתית ת'רדס. כמו כן הגישה תביעה נגד ברייט דאטה (Bright Data) הישראלית, בטענה שהחברה שאבה ומכרה רשומות של מיליוני משתמשים בפלטפורמת המדיה החברתית בניגוד לכללי השימוש. ואם זה לא מספיק - מאסק הגיש תביעה נגד משרד עורכי הדין שייצג את טוויטר כאשר הוא ניסה לרכוש אותה בשנה שעברה, בטענה שגבה סכום גבוה מדי על עבודתו.
באפריל איים מאסק לתבוע את מיקרוסופט, בטענה שענקית הטכנולוגיה השתמשה בנתונים מהרשת החברתית ללא רשות.