סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Akeyless management
צוות אקילס (צילום: יוסי זליגר)

יש על מי לסמוך: Akeyless גייסה 65 מיליון דולר לשמירה על סודות בארגונים

חברת הסייבר הישראלית שפיתחה טכנולוגיה המאפשרת לאבטח סביבה מרובת סיסמאות ישנות של משתמשים מבלי להיחשף להן גייסה עד כה 80 מיליון דולר. בשנה האחרונה זינקו הכנסותיה בכ-350%

חברת הסייבר הישראלית אקילס (Akeyless) גייסה 65 מיליון דולר בסבב B - מה שמביא את סך ההשקעות בחברה ל- 80 מיליון דולר. כחלק מצמיחת החברה, מייק כריסטנסון, לשעבר סמנכ"ל תפעול ונשיא New Relic ו-CA Technologies, מצטרף לחברה כמשקיע וחבר דירקטוריון.
אקילס הוקמה בשנת 2019 על ידי שלושה מייסדים עם מומחיות וניסיון עשיר בתחום הסייבר, כולל הובלה של חברות לאקזיטים - שי און, רפאל אנג'ל ועודד הראבן. און, יו״ר ונשיא החברה, היה מייסד פיירגלאס (Fireglass), שנמכרה לענקית הסייבר סימנטק (Symantec) ב-2018. בעברו כיהן כמנכ״ל CA ישראל ובמספר חברות הייטק וקרנות השקעה. אנג'ל, המכהן כסמנכ״ל טכנולוגיות וכמומחה לתחום הקריפטוגרפיה, שימש בתפקידי פיתוח בחברות שונות ובהן מרכז המו״פ לסייבר של אינטואיט האמריקאית (Intuit). הראבן, מנכ״ל החברה, קצין במיל׳ ביחידת הסייבר של ממר״ם, כיהן בעברו כ-PMO ב-CA Technologies, וכן כדירקטור ניהול מוצר בחברת מוביט (Moovit) שנמכרה לאינטל (Intel) ב-2020.
החברה מעסיקה כיום כ-80 עובדים, מחציתם במרכז הפיתוח של החברה בתל אביב ומחציתם בארה״ב. בעקבות הגיוס היא מתכוונת להכפיל את גודל הצוות הגלובלי ולגייס עשרות עובדים בישראל, להאיץ את השיווק והמכירות, וכמו כן להרחיב את הפלטפורמה שלה.
עקב האכילס של עולם ההזדהות הוא הסטטיות והתיישנות ה"סודות". ברגע שהסיסמה נקבעה, היא בדרך כלל מלווה את האדם או את המכונה לנצח - מצב מסוכן מאוד מבחינת אבטחה ובעייתי מבחינה ניהולית, שכן סיסמאות נגנבות, נשכחות ופעמים רבות משותפות בין מספר גורמים, מה שגורם לשיבוש יכולת המעקב (Audit) אחר פעולות הזהויות ברשת.
אקילס מציעה פתרון ישים לניהול סודות באופן שבו היא אינה חשופה לתוכן הסודות של הלקוח - כלומר, Zero Knowledge. הפתרון מרכז את ניהול ואת אבטחת הסודות של הארגון באופן "מוכן מהקופסה" (out-of-the-box), ללא תהליכי התקנה ותחזוקה, ועם תוספים מוכנים לשימוש עבור כלי DevOps ותשתיות.
"אקילס פותרת את הבעייה החמורה שנגרמת על ידי ריבוי סודות הפזורים ללא הגנה בסביבות הפיתוח והייצור של ארגונים מודרניים, שהחמירה עם העלייה באימוץ מתודולוגיות DevOps, פיתוח יישומים על בסיס תשתית וירטואלית ופעולות המתבצעות ברמה גלובלית", אומר הראבן.
החברה מדווחת על עלייה דרמטית בביקוש למוצר שלה בשנה האחרונה, שהביאה לזינוק של 350% בהכנסותיה. חברות שמאמצות את הפלטפורמה של אקילס מדווחות על הפחתת עלויות של כ-70%.
סבב הגיוס נערך בהובלת קרן NGP Capital ובהשתתפות המשקיעים הקיימים - קרנות הסייבר הישראליות Team8 Capital ו- JVP.