סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק, טוויטר. אתם תשלמו על זה (צילום: REUTERS/Dado Ruvic/Illustration)

אלון מאסק החליט: טוויטר תקדם בפיד רק ציוצים של משתמשים משלמים

החל מה-15 באפריל, תגית "עבורך" שבה מוצעים ציוצים פופולריים תציג אך ורק ציוצים של חשבונות מאושרים בעלי וי כחול, שמשתמשיהם משלמים עבורם 9 דולר בחודש. מאסק: "זו הדרך היחידה להתמודד עם השתלטות של בוטים מתקדמים על הפלטפורמה"

הפיד של טוויטר יקדם רק ציוצים של משתמשים שמשלמים את דמי המנוי החודשיים עבור הווי הכחול, כך צייץ הבעלים והמנכ"ל של הפלטפורמה אלון מאסק. בהתאם, החל מה-15 באפריל תגית "עבורך" (For you) בפלטפורמה שמשתמשת באלגוריתם כדי להציע ציוצים פופולריים למשתמשים, תציג רק ציוצים של "חשבונות מאושרים". לפי מאסק, זו "הדרך הריאלית היחידה לענות על ההשתלטות של בוטים מתקדמים של בינה מלאכותית, אחרת זה יהיה קרב אבוד מראש". מאותה סיבה, הוסיף מאסק, גם הצבעה בסקרים באתר תתאפשר רק לבעלי חשבון המשלמים דמי מנוי חודשיים.
מיום שבת הקרוב, משתמשים יאבדו את הווי הכחול שלהם, אלא אם ישלמו את התשלום החודשי. "חשבון מאושר" נדרש לשלם 8 דולר בחודש או תשלום שנתי של 84 דולר ולספק מספר טלפון פעיל. בעקבות תגובות המשתמשים פרסם מאסק הבהרה לפיה יוצגו בפיד גם חשבונות שהמשתמשים עוקבים אחריהם. "שכחתי לציין שחשבונות שאתם עוקבים ישירות אחריהם יופיעו גם בתגית עבורך, מכיוון שביקשתם זאת במפורש", צייץ.
מאסק הציע שרק משתמשים בתשלום יוכלו להשתתף בסקרים לאחר סקר שערך ובו שאל את המשתמשים אם עליו להישאר בתפקיד המנכ"ל או לפרוש. אמנם הוא התחייב במקור לכבד את התוצאות, אך לאחר שהרוב בחרו שיפרוש החל להעלות את הטענה שמדובר בחשבונות מזוייפים ובבוטים ששיבשו את ההצבעה.