סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק ינואר 2023
אלון מאסק. מפטר ומצ'פר (צילום: Marlena Sloss/Bloomberg)

אלון מאסק מציע לעובדי טוויטר מענקי מניות לפי שווי של 20 מיליארד דולר

הבעלים שרכש את החברה בשנה שעברה בסכום יותר מכפול מתכנן אירוע נזילות בעוד כשנה, בו יוכלו העובדים לפדות חלק מההון. "אני רואה דרך ברורה", כתב לעובדים. "אפשר לחשוב על החברה כעל סטארט-אפ הפוך. השינויים נחוצים כדי שהיא לא תפשוט רגל"

אלון מאסק מציע לעובדי טוויטר מענקי מניות לפי שווי חברה של 20 מיליארד דולר, כך לפי מייל שהגיע לידי וול סטריט ג'ורנל. מדובר בפחות ממחצית השווי של 44 מיליארד דולר, בו הוא רכש את החברה בשנה שעברה. לא צוין כמה עובדין ייהנו ממענקים אלה. החברה מתכננת אירוע נזילות בערך בעוד שנה, בו יוכלו העובדים לפדות חלק מההון שלהם, כך עולה מהמייל.
במכתב ציין מאסק שהוא אופטימי לגבי עתידה של חברת המדיה החברתית. "אני רואה דרך ברורה, אך קשה להגיע לשווי של יותר מ-250 מיליארד דולר - כלומר, המניה שהוענקה כעת תכפיל את שוויה פי 10", אמר.
מאסק הוסיף במייל כי טוויטר משתנה כה מהר עד כי "אפשר לחשוב על החברה כעל סטארט-אפ הפוך". לדבריו, "השינויים נחוצים כדי להבטיח שטוויטר לא תפשוט רגל".
נתון הערכת השווי החדש הוא סימן לאתגרים הניצבים בפני טוויטר מאז ההשתלטות של מאסק. מפרסמים גדולים רבים הפסיקו להשתמש בפלטפורמה וערערו את מקור ההכנסה העיקרי של טוויטר - זאת, למרות חיזורי החברה אחר מפרסמים.
אחת מהשאלות הרבות העומדות בפני העובדים מאז הרכישה של מאסק את טוויטר בשנה שעברה היא שאלת התגמולים. טוויטר הציעה בדרך כלל מענקי מניות על פני מספר שנים, כחלק מתגמולי העובדים, על פי עובדים לשעבר. תגמול מבוסס מניות היה דרך פופולרית למשוך כישרונות בחברות טכנולוגיה רבות.
לפי המייל, המענקים החדשים יחולקו על פני ארבע שנים ויתווספו על כל הון קודם של טוויטר שהומר למזומן בעת הרכישה באוקטובר 2022.
טוויטר הוציאה כמעט 630 מיליון דולר על תגמול מבוסס מניות בשנת 2021 - השנה המלאה האחרונה שבה דיווחה בפומבי על תוצאות פיננסיות לפני שהפכה לפרטית, על פי מסמכים רגולטוריים. בחברה היו יותר מ-7,500 עובדים במשרה מלאה באותה שנה. מאז, נערכו בחברה סבבים רבים של פיטורים ועזיבות בעקבות רכישתו של מאסק. בדצמבר האחרון אמר מאסק כי מספר העובדים ירד לכ-2,000 איש.