סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

מדריך
גם אתם מאוכזבים מספוטיפיי? יש לה כמה אלטרנטיבות ששווה להכיר

פרשת ג'ו רוגן וניל יאנג בספוטיפיי הכעיסה גם אתכם? הנה חמישה שירותי סטרימינג שזמינים לחובבי המוזיקה בישראל, כולל מחירי המנויים שהם מציעים. לא רק אפל מיוזיק ויוטיוב מיוזיק ברשימה

אחרי פרשת ספוטיפיי-ניל יאנג-ג'ו רוגן, עשויים רבים לתהות מהן האלטרנטיבות הזמינות לישראלים שמעוניינים בשירות סטרימינג.
באופן מפתיע, מאז כניסת ספוטיפיי לפני כשלוש שנים לשוק הישראלי השתפרה מאוד זמינות השירותים המתחרים למשתמשים המקומיים. יש לפחות חמישה שירותים בינלאומיים שניתן להתחבר אליהם, ואלה מציעים מאגר שירים דומה ואולי אף נרחב מהשירות השוודי.

אפל מיוזיק: הכי קרוב למקור

אפל מיוזיק היא זרוע הסטרימינג אודיו של אפל וככזו היא מספקת שירות דומה מאוד בהיקפו לספוטיפיי. בעוד שבעבר שירותיה היו שמורים למשתמשי אפל בלבד, כיום כל אחד יכול ליהנות ממנה, גם עם אנדרואיד ואפילו על מחשבי ווינדוס. המחיר נע בין 9.90 שקלים לחודש למנוי סטודנטיאלי, 19.9 שקל למנוי יחיד ו-29.90 שקל למנוי משפחתי.
האפליקציה פחות מוצלחת מספוטיפיי, לפחות בגרסת האנדרואיד. היא אמנם מעוצבת יותר, אך פחות אינטואיטיבית. מנגד, בתיאוריה יש לכם כ-50 מיליון יותר שירים ליהנות מהם. זו כנראה האלטרנטיבה הקרובה ביותר למי שלא רוצה לשנות יותר מדי הרגלים וכבונוס יש כאן הרבה מאוד מוזיקה ישראלית.

5 צפייה בגלריה
Apple Music
Apple Music
Apple Music
(צילום: שאטרסטוק)

יוטיוב מיוזיק: לחובבי גוגל והתאמה אישית

בעבר היו לגוגל שירותים נפרדים להזרמת תוכן, כמו פליי מיוזיק, אך מאז שהחברה עשתה סדר במותגים היא מיקדה את כל תחום המדיה תחת יוטיוב. היתרון האמיתי של יוטיוב מיוזיק הוא זמינות כל התוכן מיוטיוב. אמנם איכות ההזרמה לא תמיד אחידה, אבל מנגד אם תעשו מנוי ליוטיוב פרימיום תקבלו בנוסף את מיוזיק בחינם.
עוד יתרון מגיע בדמות ההתאמה האישית המוצלחת לטעם האישי שלכם. היצע המוזיקה בלתי נגמר ואפשר למצוא כאן בקלות דברים שלא תמצאו שום מקום אחר, כמו בוטלגים וסינגלים עלומי שם שמישהו העלה פעם ליוטיוב. הבעיה העיקרית כאן היא שאין מנוי משפחתי וצריך לשלם על כל משתמש. המחירים מתחילים בחינם, דרך 19.9 שקל לחודש למשתמש אנדרואיד יחיד, או 27.9 שקל אם אתם בעלי אייפון. למינוי משולב עם יוטיוב פרימיום תשלמו 23.9 שקל ותקבלו את סרטוני השירות ללא פרסומות - הידד!

5 צפייה בגלריה
יוטיוב מיוזיק סטרימינג
יוטיוב מיוזיק סטרימינג
יוטיוב מיוזיק
(צילום: Shutterstock)

יאנדקס מיוזיק: המתחרה שהגיע מהכפור

יאנדקס היא חברת האינטרנט הגדולה ברוסיה וגם לה שירות סטרימינג שנכנס לפני כשנתיים לישראל. השירות קצת פחות משוכלל מהמתחרים ונראה פחות מעוצב, אך מנגד יש כאן מאגר שירים נרחב של כ-50 מיליון קטעים - כולל מוזיקה שמקורה במזרח אירופה.
באפליקציה מגוון פיצ'רים המותאמים למשתמשים בעברית, כך למשל ניתן לחפש שירים בשפת הקודש, גם על ידי הקלדת מילות השיר. גם מבחינת מחיר מדובר בשירות זול יחסית, מנוי יחיד יעלה 9.9 שקלים לחודש, משפחתי יעלה כ-25 שקל ויש גם מסלול חינמי מגובה בפרסומות. עוד יתרון הוא שתקבלו 10% בהזמנת מוניות דרך יאנגו טקסי ויש גם 10 גיגה-בייט אחסון ענן שכלולים בדיל.

5 צפייה בגלריה
מונית יאנגו
מונית יאנגו
מונית יאנגו. יש הנחה
(צילום: אלירן אביטל)

דיזר: ויוה לה פרנס

דיזר הוא כנראה אחד השירותים הוותיקים בתחום. הוא התחיל לפני כמעט 15 שנה בצרפת ונחשב לאחד הפופולריים באירופה. יש לו יתרון בקטלוג שכולל מוזיקה שלא תמצאו בשירותים האחרים בשלל שפות: צרפתית, ספרדית, רוסית, ערבית ואפילו אמהרית. בנוסף תוכלו להאזין לעשרות אלפי תחנות רדיו מרחבי העולם. מנוע ההמלצות שלו פחות משוכלל מיוטיוב או אפל מיוזיק, אבל יש מגוון יותר רחב. השירות זמין במסלול חינמי עם פרסומות, מנוי יחיד ב-19.90 שקל ומנוי משפחתי לעד שישה משתמשים ב-29.90 שקל.


טיידל: סטרימינג לפי ג'יי זי

שירות המוזיקה האמריקאי בבעלותו של לא אחר מהראפר המיליונר ג'יי זי. הוא כמובן מוכוון יותר למוזיקה אמריקאית בדגש על מוזיקה שחורה, אך גם כאן יש מגוון של יותר מ-50 מיליון מהם, כולל קליפים. הבעיה העיקרית שלו הוא בקטלוג די לא קיים של שירים בעברית. מנגד יש לו שירות האזנה באיכות גבוהה יותר משל המתחרים.
אין לו מנוי חינמי, אבל ניתן לקבל שלושה חודשי ניסיון בשקל אחד בלבד. עם זאת מדובר בשירות היקר מכולם. מנוי יחיד יעלה 19.90 שקל בחודש, משפחתי רגיל יעלה 29.90 שקל, מנוי באיכות גבוהה יעלה 39 שקל ליחיד וכ-60 שקל למשפחה בת חמש נפשות.
5 צפייה בגלריה
ג'יי זי JAY Z NFL
ג'יי זי JAY Z NFL
ג'יי זי
(צילום: איי פי)
לסיכום
עבור מי שרוצה לוותר על ספוטיפיי, אין שום בעיה למצוא אלטרנטיבה. אם אתם חוששים מהפלייליסטים שבניתם, ניתן להעביר אותם כמעט לכל שירות דרך אתר soundiiz.com או שירותים אחרים. כך שאין כאן בעיה. ישנם עוד שירותים שניתן להתחבר אליהם, כמו אמזון מיוזיק למנויי פריים של אמזון, סאונדקלאוד לחובבי אינדי או באנדקמפ ושירות בשם Funkwhale שמאפשר לכם להקים שירות סטרימינג אישי מהבית ללא כסף.