סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כך סוגרים שנה: אינטל מעניקה לעובדים יותר מ-2 מיליארד דולר

הסכום יינתן בצורה של הטבות שונות במשכורת, כבונוסים או כאופציות. במידה שהסכום יחולק באופן שווה, כל אחד מבין 110 אלף עובדי החברה, כולל 14 אלף העובדים בישראל, יהיה זכאי ל-20 אלף דולר במזומן

שוק העבודה של תעשיית ההייטק לא מפסיק לרתוח גם רגע לפני סוף שנת 2021. היום הודיעה ענקית השבבים אינטל שהיא החליטה להעניק לעובדיה ברחבי העולם, וגם בישראל, הטבות בשווי של יותר מ-2 מיליארד דולר כשמחצית מכך תבוא לידי ביטוי בהטבות במשכורות של עובדי החברה ויותר מ-1.4 מיליארד דולר יהיו באופציות המוענקות לעובדים.
רוב ההטבות מיועדות לעובדי החברה הקיימים וחלק קטן ממנו מיועד לעובדים חדשים. החברה מעסיקה כיום כ-110 אלף עובדים ברחבי העולם, מהם כ-14 אלף בישראל. אם התשלום יחולק בצורה שווה, מה שקרוב לוודאי לא יקרה, כל עובד יהיה זכאי לכ-20 אלף דולר במזומן או שווה ערך - כלומר, אופציות.
על פי ההודעה של אינטל, מטרת המענקים היא לאפשר לאינטל לנצח בקרב העז על כישרונות בשוק התחרותי של היום. המענק החדש הוא חלק מההבנה של אינטל העולמית שהיא חייבת להיות הרבה יותר קורצת לעובדים ברחבי העולם, בעיקר כשיש לה על הפרק תוכניות התרחבות משמעותיות מאוד והקמה של מספר מפעלים בארצות הברית, מלזיה, אירלנד וגרמניה.בישראל, נוהגת אינטל לתת לכל עובדיה, בסוף כל שנה, מענק של מספר חודשי עבודה.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר. אחד הלארג'ים
(צילום: רויטרס)
"לאחרונה הודענו על עדכונים לנוהלי התגמול שלנו, שהתמקדו באופן שבו אנו מוקירים מתגמלים את העובדים שלנו כדי להצית מחדש את התרבות שלנו ולהניע את האסטרטגיה העסקית שלנו", נמסר מאינטל. "עדכונים אלה נועדו לאפשר לאינטל לנצח בקרב על הכישרונות בשוק התחרותי של היו, תוך כדי חיזוק הביצוע שלנו. תוכניות אלה כוללות בין השאר עדכונים במבנה השכר שלנו, הגדלת תקציב ההצטיינות הגלובלי שלנו, בונוסים מובחנים לביצועים מובילים, הגדלת יעדי מניות והבשלה תכופה יותר ליחידות מניות מוגבלות".