סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט טק
פועלים וגיל אגמון משקיעים ביוניקורן החדש היילו

היילו הישראלית שמספקת שבבי בינה מלאכותית AI למכשירי קצה, גייסה 136 מיליון דולר בסבב C בהובלת פועלים אקוויטי וגיל אגמון. החברה גייסה עד היום 224 מיליון דולר. מולי אדן, סגן נשיא לשעבר של אינטל העולמית, ואייל ולדמן, המייסד המשותף והמנכ''ל לשעבר של מלאנוקס, יצטרפו למועצות הניהול והייעוץ בחחברה

חברת הסטארט-אפ היילו (Hailo), המספקת שבבי בינה מלאכותית AI למכשירי קצה, גייסה 136 מיליון דולר בסבב C, בהובלת פועלים אקוויטי (לשעבר פועלים שוקי הון) וגיל אגמון.
לסבב הצטרפו משקיעים קיימים וביניהם יו"ר היילו זהר זיסאפל, קרן ההשקעות של תאגיד ABB השווייצרי, קרן Latitude מלונדון, OurCrowd הישראלית, וכן משקיעים חדשים ובכללם קרסו מוטורס, קומסקו, קבוצת שלמה, טלקאר ומכשירי תנועה. מולי אדן, סגן נשיא לשעבר של אינטל העולמית, יצטרף למועצת המנהלים של היילו, ואייל ולדמן, המייסד המשותף והמנכ''ל לשעבר של מלאנוקס, יצטרף למועצה המייעצת של החברה.
4 צפייה בגלריה
צוות עובדי מרכז הפיתוח של Hailo בתל אביב
צוות עובדי מרכז הפיתוח של Hailo בתל אביב
צוות עובדי מרכז הפיתוח של Hailo בתל אביב
(Hailo)
סבב הגיוס הנוכחי מביא את סך ההון שגייסה היילו מהקמתה ל-224 מיליון דולר. בחודש יוני גייסה החברה 110 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, לפי ההערכות. בשיחה עם כלכליסט אומר אור דנון, מנכ''ל ומייסד משותף של היילו, בחרנו בקבוצת המשקיעים שהתאימה לנו לשלב הנוכחי של הגיוס. ההצטרפות של מולי אדן ואייל ולדמן חשובה לנו מאוד והיא לא רק הכרה בחברה אלא גם תוספת כוח משמעותית".
"אנחנו בונים מעבדים שבנויים במיוחד ל-AI. השבבים שלנו נכנסים לרכב למערכות עזר לנהג השימוש במעבדים שלנו מאפשר ניחוח טוב יותר של הסביבה של הנהג ועוד. אנחנו נראה את השבבים שלנו בעתיד גם במערכות רובוטיקה מוצרי מיכון כבד תחומים של אבטחה מסחר שיפור של פעילות החנויות למנוע גניבה איך המדף מסודר אנחנו נותנים את שכבת התשתית", אומר אור דנון. "אנחנו מצפים להכנסות משמעותיות כבר ב-2022 למרות שאת הקפיצה המשמעותית נראה תוך מספר שנים".
4 צפייה בגלריה
גיל אגמון בעל השליטה ו מנכל דלק רכב
גיל אגמון בעל השליטה ו מנכל דלק רכב
גיל אגמון
(צילום: רונן טופלברג)
במשך שנים רבות לא היו בישראל חברות סטארט אפ לתעשיית השבבים. למרות הרבה הצלחות בעבר היו שנים רבות שהתחום נעצר. אור דנון חושב שאנחנו בתחילתה של פריחה "היה קיפאון במשך הרבה שנים ולא היו הרבה חידושים בתחום והצטברו הרבה רעיונות יפים והסיליקון מבינים עד כמה הוא חלק משמעותי מהכלכלה".
בהתייחסו למשבר ייצרו השבבים של תעשיית הרכב אומר דנון "משבר הייצור מקשה ויכול ליצור בעיה ומחזק את החשיבות של ספקי השבבים הוסיף לי כמה שערות לבנות וגם הוא יעבור. שירינו לעצמנו ייצור אצל ספקים מובילים ואנחנו ממשיכים בזה. אחת הסיבות שמצליחים לסגור עם היצרנים בעלי המפעלים למרות שאנחנו לא מייצגים נפח מעניין כי הם מאמינים בחזון משל החברה וזה עבודה חשובה לשכנע אותם בפוטנציאל שלך".
4 צפייה בגלריה
היילו Hailo אור דנון הדר צייטלין אבי באום
היילו Hailo אור דנון הדר צייטלין אבי באום
מייסדי היילו (Hailo), אור דנון, הדר צייטלין, אבי באום
(צילום: ערן טיירי)
המעבד שפיתחה החברה מספק למכשירים חכמים ביצועים דומים לביצועים שמספקים מחשבים של דטה סנטר, ובכך סולל את הדרך לעתיד של מכשירי קצה חכמים יותר. השבב של היילו מאפשר לארגונים גדולים לרתום את עוצמת ה-AI בעלויות נמוכות יותר וביעילות משופרת.
הכפילה את בסיס הלקוחות שלה בשני הרבעונים האחרונים
Hailo הוקמה בפברואר 2017 על ידי אור דנון, אבי באום, הדר צייטלין ורמי פייג ז"ל, בוגרי יחידת עילית טכנולוגית של חיל המודיעין. החברה מעסיקה כיום מעל 150 עובדים בתל-אביב ובחו"ל, ומעוניינת לגייס בשנה הקרובה כ-100 עובדים נוספים על מנת לתמוך בצמיחה המואצת.
להיילו יש כיום מעל 100 לקוחות לאחר שהכפילה את בסיס הלקוחות שלה בשני הרבעונים האחרונים, בתקופה שבה יותר ארגונים גדולים מחפשים פתרונות AI שמספקים עוצמה לחיישנים ולמכשירים חכמים בעלויות ובצריכת אנרגיה נמוכות יותר ובהספק גבוה יותר. החברה הרחיבה את נוכחותה העולמית בשנה האחרונה, ופתחה משרדים בטוקיו, טייפה, מינכן ועמק הסיליקון. בנוסף לכך, היילו הכריזה לאחרונה על שותפות עם חברת מקניקה, מפיצה עולמית גדולה של סמיקונדקטור הפועלת ביפן.
4 צפייה בגלריה
כנס וירג'ין לחדשנות 2019 איל ולדמן מינגלינג
כנס וירג'ין לחדשנות 2019 איל ולדמן מינגלינג
איל וולדמן
(צילום: אוראל כהן)
"בשנים הקרובות, בינה מלאכותית תהפוך לגורם שיגדיר את היכולת ליצור ערך עסקי חדש ולעצב מחדש את חוויית המשתמש המוכרת לנו. היכולת להביא פונקציות מבוססות AI לשוק תהפוך לגורם הקובע אם חברות יצליחו או ייכשלו", אמר מולי אדן, סגן נשיא אינטל העולמית לשעבר. "ארכיטקטורת המעבד החדשנית והיעילה ביותר של היילו מספקת מענה לביקוש הגובר לסוג חדש של שבב".