סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
Valve הכפילה את קצב משלוחי קונסולת הסטים דק

הקונסולה הניידת הנחשקת הוכרזה בשנה שעברה והושקה בסוף פברואר, למרות מחסור השבבים העולמי. Valve התקינה מערכת הזמנות מוקדמות כדי להתמודד עם הביקוש הרב

חברת Valve, הבעלים של חנות המשחקים המקוונת סטים (Steam), הודיעה אתמול (ב') כי היא הכפילה את מספר יחידות הסטים דק (Steam Deck) שהיא תשלח ללקוחות שהזמינו את הקונסולה מבעוד מועד. "התפוקה הוגברה, ואחרי היום נשלח יותר מפי שניים יחידות סטים דק מדי שבוע", נכתב בחשבון הטוויטר של הקונסולה.
Valve הכריזה על הסטים דק בשנה שעברה. החברה ידעה כי הביקוש לקונסולה הניידת יעלה פי כמה וכמה על ההיצע. לכן Valve התקינה מערכת הזמנה מוקדמת, שמאפשרת להצטרף לתור תמורת חמישה דולר. החברה שולחת דוא"ל למי שתורו הגיע - ופותחת עבורו חלון רכישה בן שלושה ימים. היא הכריזה כי סיימה לשלוח את כל הזמנות הרכישה של הרבעון השני וכי ההזמנות של הרבעון השלישי יחלו להישלח כבר בסוף החודש.
מכירת הסטים דק החלה בסוף בפברואר - באיחור של חודשיים מהמועד המקורי. Valve תכננה להתחיל במכירת הסטים דק כבר בשלהי 2021, אך בשל מחסור בחלקי אלקטרוניקה, תאריך המכירה נדחה לפברואר. "אנחנו מצרים על כך - עשינו כמיטב יכולתנו בניסיון לעקוף את מחסור השבבים העולמי", מסרה אז החברה. "הרכיבים לא הגיעו למתקני הייצור שלנו בזמן ולא יכולנו לעמוד בתאריכי ההשקה המקוריים שלנו".
Valve היא היוצרת של סדרות המשחקים "טים פורטרס" (Team Fortress), "קאונטר-סטרייק" (Counter Strike) ו"פורטל" (Portal). ב-2003 היא השיקה את חנות המשחקים הדיגיטלית סטים (Steam), שהייתה ועודנה הפלטפורמה הדומיננטית ביותר למכירת משחקים באינטרנט.
הסטים דק נמכר בשלוש רמות מחיר עם שלושה נפחי אחסון שונים: במחיר התחלתי של 400 דולר, עם זיכרון פנימי של 64 ג'יגה-בייט; גרסה בעלת 256 ג'יגה תעלה 530 דולר; וגרסה בעלת 512 ג'יגה-בייט תעלה 650 דולר. Valve כבר ניסתה בעבר את מזלה עם חומרת משחקים, כאשר השיקה את הסטים משין (Steam Machine) ב-2015, מעין מחשב גיימינג עם מאפיינים של קונסולה. שנה לאחר מכן, בשיתוף HTC, החברה יצרה משקפי VR בשם HTC Vive. אחר כך היא השיקה גם משקפי מציאות מדומה משלה, Valve Index.