סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יותם שגב ג'ייסון קלארק ו תמר בר אילן Cyera
יותם שגב, ג'ייסון קלארק ותמר בר אילן - Cyera (צילום: אוהד קב)

חברת הסייבר הישראלית Cyera גייסה 300 מיליון דולר; "לא נמכור בקרוב״

זאת לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר. המייסד והמנכ״ל יותם שגב, בשיחה עם כלכליסט: ״בעבר חשבנו ש-10 מיליארד דולר זה חברת סייבר ענקית והיום זה עוד חברה״

חברת הסייבר הישראלית Cyera גייסה 300 מיליון לפי שווי של 1.4 מיליארד. את סבב הגיוס מובילה קרן ההשקעות Coatue לצד המשקיעים החדשים Spark Capital, Georgian ו-AT&T Ventures, והמשקיעים הקיימים Sequoia, Accel, Redpoint ו-Cyberstarts. עד היום גייסה החברה 460 מיליון דולר, כאשר הגיוס הנוכחי מהווה קפיצת שווי משמעותית לחברה לעומת הגיוס הקודם ב-2022.
בשיחה עם כלכליסט אומר יותם שגב, מנכ״ל החברה ואחד ממייסדיה שהגיוס אינו מעיד על קיום בועה או חזרה לחגיגות של 2021. ״היה חשוב לנו לקחת הרבה כסף בגיוס ויכול להיות שגם נרכוש חברות ורוצים להיכנס לשוק התחרותי בעוצמה מאוד גדולה. השחקנים מולנו ותיקים וגדולים מאיתנו. הכסף יאפשר לנו להתחרות באותם שחקנים".
״אנו רואים ביקוש עצום למוצר שלנו עקב התגברות השימוש ב-AI ודרישות רגולטוריות חדשות של ה-SEC"
״הגיוס הוא תולדה של הביצועים של החברה ב-3 השנים האחרונות. החברה מוכרת בעשרות רבות של מיליוני דולרים בשנה ללקוחות משמעותיים, ביניהם פרמאונטו-AT&T. יש לנו תחזית צמיחה אגרסיבית לשנים הבאות. אנו רואים ביקוש עצום למוצר שלנו עקב התגברות השימוש ב-AI ודרישות רגולטוריות חדשות של ה-SEC" , אמר שגב.
"יש לנו את המרכיבים להפוך לחברה שתכניס מיליארד דולר בקצב צמיחה גבוה מאוד. אנחנו פועלים בתחום בו יש הרבה בעיות שכל הזמן מתפתחות. בנינו פלטפורמה מבוססת ענן ו-AI שמרגשת לקוחות ופותרת להם בעיות בדרך שלא נפתרו בעבר. הצלחנו להתבסס בשוק האמריקאי יש לנו צוות מכירות משמעותי עם נוכחות מותגית חזקה", הוסיף שגב.
"היה ביקוש גדול להשתתף בסיבוב וראינו שיש שם משקיעים איכותיים ולכן איפשרנו את זה. אני לא מתכנן למכור את החברה בזמן הקרוב. שוק הסייבר צריך לכייל מחדש את גודלו ועוצמתו זה שוק שיש בו רק שתי שחקניות שהן ענקיות והן סייבר בלבד - פאלו אלטו וקראוד סטרייק. בעבר חשבנו ש-10 מיליארד דולר זה חברת סייבר ענקית והיום זה עוד חברה״.

1 צפייה בגלריה
יותם שגב ג'ייסון קלארק ו תמר בר אילן Cyera
יותם שגב ג'ייסון קלארק ו תמר בר אילן Cyera
יותם שגב ג'ייסון קלארק ותמר בר אילן Cyera
(צילום: אוהד קב)

״השאלה הראשונה שמנהל מנהל אבטחת מידע שמתמודד עם פריצה, שואל היא איזה דאטה נגנב. ואם הוא יודע לענות תוך כמה שעות, הוא במצב טוב. אם כמה שבועות - אז הוא היסטוריה. מדברים על משהו שקורה כל שני וחמישי והיכחלות להגיב ולעשות הכלה הוא קריטי. אנחנו מורידים מראש סיכון יודעים לזהות תקלה שנפרצה ולאתר המידע שנפגע הכל מתחיל להבין איך המידע נשמר היכן נשמר והאם יש לו פגיעות", אמר שגב.
Cyera הוקמה בתחילת 2021 על ידי יותם שגב, מנכ"ל החברה, ותמר בר-אילן, סמנכ"ל טכנולוגיה ראשית (CTO). השניים שירתו יחד במשך עשור בתלפיות וב-8200. המוצר של Cyera מאפשר לארגונים לאתר ולשלוט בכל המידע הארגוני בענן באמצעות זיהוי, אבטחה ומזעור סיכונים הנובעים מביזור המידע. סייארה פותרת עבור ארגונים את האתגר הקריטי של שליטה בפרטי המידע הרבים, איתור המידע הרגיש מתוך שלל המידע, לצד ניתוח הסיכונים והאופן שבו ניתן לטפל בהם. החברה מעסיקה 220 עובדים ובסוף 2024 מעריך שגב תעסיק 350 - 400 מתוכם -120 עובדים בישראל שהם כל עולם המוצר שלנו.
Cyera בנתה פלטפורמת אבטחת מידע מבוססת בינה מלאכותית, אשר מספקת תובנות מיידיות לגבי נתונים בארגון ומאפשרות לצוותי האבטחה להבין בכל עת היכן המידע הרגיש נמצא, מי יכול לגשת אליו, כיצד הוא מאובטח, ולדעת על כל חשיפה שעשויה להגביר הסיכון שלו. לאחר מכן, הפלטפורמה של סייארה מבצעת אוטומציה לתהליך התיקון כדי לצמצם את משטח ההתקפה, תוך ניצול עוצמתו של הענן ומבלי להסתמך על מאמץ של הלקוח, או ידיעה מוקדמת שלו לגבי המידע אותו הוא מעוניין לאתר.
לצד ההכרזה על הגיוס החדש החברה גם מינתה ג'ייסון קלארק כמנהל האסטרטגיה של החברה. קלארק, מנהל האסטרטגיה וראש אבטחת המידע לשעבר ב-Netskope, שימש כיועץ ל-Cyera מאז הקמתה במסגרת תפקידו בסייברסטארטס. במהלך הקריירה הענפה שלו ב-30 השנים האחרונות, ג'ייסון קלארק שימש בשורה של תפקידים בכירים בתחום ה-Go-To-Market בארגונים דוגמת Optiv, Forcepoint, Emerson Electric, The New York Times Company, וצבא ארצות הברית.












בנוסף, מצורפת אישור שימוש ותמונה של מייסדי Cyera ומנהל האסטרטגיה של החברה - ג'ייסון קלארק. קרדיט: אוהד קב (מימין לשמאל - יותם שגב, CEO, ג'ייסון קלארק, מנהל האסטרטגיה של החברה ותמר בר אילן, CTO)