סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

שינה את דעתו: מאסק לא יצטרף לדירקטוריון טוויטר

מנכ"ל טוויטר אגרוואל הודיע הבוקר כי מאסק שינה את דעתו והחליט לוותר על חברות בדירקטוריון - שבוע לאחר ההודעה על ההצטרפות, בעקבות רכישת 9% ממניות החברה: "אני מאמין שזה לטובה, המטרות שלנו וסדר העדיפויות שלנו לא השתנו", ציין אגרוואל

אלון מאסק החליט לוותר על התוכנית שלו להצטרף לדירקטוריון טוויטר. כך הודיע לפנות בוקר מנכ"ל טוויטר פראג אגרוואל, שציין "אני מאמין שזה לטובה".
בשלישי שעבר הודיעה החברה על הצטרפותו הצפויה של מאסק לדירקטוריון, לאחר הפרסום המפתיע לפיו רכש מאסק 9.2% ממניות טוויטר – רכישה שהפכה אותו לבעל המניות הגדול בחברה. ההודעה על הרכישה הקפיצה בשני שעבר את מניית טוויטר ביותר מ-27%, היום הטוב ביותר שלה מאז ההנפקה ב-2013.


ואולם התוכניות כאמור משום מה השתנו. לדברי המנכ"ל, מאסק הודיע לחברה בשבת כי שינה את דעתו וכי אין בכוונתו להצטרף לדירקטוריון. בציוץ אגרוואל אין התייחסות לסיבת ההחלטה (או אם ניתנה סיבה כזו). ואולם בסוף השבוע בציוץ של מאסק עצמו, הוא הביע חשש לעתידה של טוויטר - בשל היעדר פעילות מצד חלק מהשמות הגדולים ברשת החברתית.
בעל המניות החדש צייץ מחדש את דירוג של החשבונות בעלי מספר העוקבים הגבוה יותר, כשלדבריו מרבית החשבונות הגדולים בפלטפורמה כמעט ולא משתמשים בה. לפי מאסק, זה עלול להיות סימן לכך שטוויטר "גוססת".


מנכ"ל טוויטר הבהיר בהודעה הבוקר כי מאסק נותר בעל המניות הגדול בחברה ושטוויטר תישאר פתוחה להערות ולהצעות שלו, גם מבלי שהוא חבר בדירקטוריון.
"אנחנו מאמינים שהעובדה שיש לנו את אלון כנאמן של החברה, בשעה שהוא, כמו כל חברי הדירקטוריון, חייב לפעול לטובת האינטרסים שלה ושל בעלי המניות, היא הדרך הטובה ביותר להתקדם", כתב אגרוואל. "יהיו עוד הסחות דעת בהמשך הדרך, אבל המטרות שלנו וסדר העדיפויות שלנו לא השתנה. ההחלטות שאנחנו מקבלים והדרך שבה אנו מוציאים אותן לפועל היא בידינו. לא בידי אף אחד אחר", הוסיף המנכ"ל.
1 צפייה בגלריה
מייסד טסלה אלון מאסק
מייסד טסלה אלון מאסק
מייסד טסלה אלון מאסק
(צילום: AP)