סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

עקפה את קנדי קראש: אפליקציית המשחקים הטורקית שהפכה לרווחית בעולם

רויאל מאץ', שפותח על ידי דרים גיימז הטורקית, הפך ביולי למשחק המובייל הגדול בעולם במונחים של הכנסות חודשיות. קנדי קראש של מיקרוסופט החזיק בתואר יותר מ-10 שנים. ההכנסות המצטברות של רויאל מאץ' טיפסו השנה ל-20 מיליארד דולר

אפליקציית המשחקים רויאל מאץ' (Royal match) שפותחה על ידי חברה טורקית קטנה, הדיחה את קנדי קראש שבבעלות מיקרוסופט והפכה לאפליקציית המשחקים הרווחית ביותר בעולם.
לפי נתונים שאספו בחברת Data.ai, שעוקבת אחר הוצאות הצרכנים בחנויות האפליקציות של אפל ואנדרואיד, רויאל מאץ' הפך ביולי למשחק המובייל הגדול בעולם במונחים של הכנסות חודשיות, ושמר על התואר מאז. מדובר במהפך לאחר שקנדי קראש דורגו ראשונים מבחינת הוצאות הצרכנים בחנויות האפליקציות במשך קרוב ל-127 חודשים רצופים (10.5 שנים). ההכנסות המצטברות מהמשחק טיפסו השנה ל-20 מיליארד דולר.
המשחק הושק ב-2021 והוא הראשון שהוציאה דרים גיימז, חברת סטארט-אפ טורקית שהוערכה בתחילת השנה שעברה ב-2.75 מיליארד דולר. דרים גיימז הוקמה ב-2019 ומעסיקה כיום 200 עובדים. לחברה הצטרף לאחרונה אד קטמול, ממייסדי פיקסר, שמשמש כיועץ אסטרטגי. "כשהתחלתי לשחק לראשונה ברויאל מאץ' נדהמתי מההתעמקות הלא שגרתית באיכות הצד הוויזואלי", אמר קטמול, שעבר כבר 5,000 שלבים במשחק.
ברויאל מאץ' הוצאות הצרכנים הוכפלו ב-12 החודשים עד אוקטובר, והעלו את ההכנסות לפני תשלום העמלות לחנות האפליקציות ל-2 מיליארד דולר, כך לפי סונר אדימיר, מייסד ומנכ"ל דרים גיימז. "אנחנו מאמינים שאיכות היא התוכנית העסקית הטובה ביותר", אמר בריאיון לפייננשל טיימס. לדבריו, השחקנים באפליקציה שלו נאמנים יותר ומוכנים לשלם יותר על פריטים מאשר באפליקציות דומות אחרות. עוד הוסיף כי יותר מ-90% מהמשתמשים ששיחקו במשחק במשך שנה ממשיכים לשנה שנייה.
לפי הנתונים של Data.ai, לאפליקציה יש בסביבות 55 מיליון משתמשים פעילים חודשיים, והם מוציאים בממוצע יותר מאשר 160 מיליון המשתמשים של קנדי קראש.
בדרים גיימז גם השקיעו סכומים גבוהים בפרסום כדי להמשיך ולמשוך שחקנים חדשים לאפליקציה. בשנה הבאה מתכוונים בחברה לנצל את ההצלחה ולהשיק משחק המשך בשם רויאל קינגדום, שבמרכזו יעמוד ריצ'רד, אחיו של הדמות המרכזית ברויאל מאץ'. המשחק כבר נבדק בבריטניה ובשווקים נבחרים נוספים.