סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלון מאסק טוויטר
טוויטר. מאסק טוען ששיעור הצפייה בתכנים מזיקים ירד מאז רכש את החברה (צילום: רויטרס)

טוויטר הסירה פיצ'ר לסיוע לאנשים אובדניים - "באופן זמני"

לפי דיווח ברויטרס, ההוראה להסרת הפיצ'ר שמקדם קווים חמים למניעת התאבדויות הגיעה מהבעלים אלון מאסק עצמו; בכירה בחברה הגיבה ואמרה כי המהלך בוצע לצרכי עדכון והוא ישוב כבר בשבוע הבא; אך יש מי שכבר תוהה: האם לא ניתן לתקן מבלי להסיר?

טוויטר הסירה בימים האחרונים מאפיין (פיצ'ר) שמקדם קווים חמים למניעת התאבדויות ואמצעים אחרים בתחום למי שמחפש זאת, כך על פי שני אנשים המקורבים לנושא ושוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס. לדבריהם, הם קיבלו את ההוראה מאת הבעלים החדשים, אלון מאסק עצמו.
לאחר פרסום הדיווח, הממונה על האמון והבטיחות בטוויטר, אלה אירווין ,אמרה שהחברה "מתקנת ומשפרת את המאפיין, אשר הוסר רק באופן זמני. אנו מצפים שהוא ישוב בשבוע הבא".
על הסרת המאפיין, הידוע כ-#ThereIsHelp, לא דווח קודם לכן. הוא היה מופיע בראש חיפושים ספציפיים אחר ארגוני סיוע בארצות שונות, הקשורים בשורת נושאים כמו בריאות הנפש, טיפול באיידס, חיסונים, ניצול מיני של ילדים, קורונה, אלימות מגדרית, אסונות טבע וחופש הביטוי. הורדת המאפיין הוביל לחששות לגבי שלומם של משתמשים פגיעים.
מאסק טען ששיעור הצפייה בתכנים מזיקים ירד מאז השתלט על טוויטר באוקטובר, והוא פרסם גרפים שמוכיחים כביכול מגמת ירידה. זאת למרות שחוקרים וקבוצות זכויות אדםדווקא זיהו עלייה בשיח השנאה ותוכן מזיק אחר באותה תקופה.
הלחץ שהפעילו, בין היתר, קבוצות למען בטיחות צרכנים גרמו לכך ששירותי אינטרנט כמו טוויטר, גוגל ופייסבוק ניסו במשך שנים לכוון את המשתמשים לספקי תמיכה מוכרים, כמו קווים חמים ממשלתיים. זאת כאשר חשדו שהמשתמש נמצא בסכנה.
במייל ששלחה לרויטרס אמרה אירווין ש"גוגל באמת עושה עבודה טובה בנושא בתוצאות החיפוש שלה, ואנחנו למעשה מחקים חלק מהגישה שלה בשינויים שאנו עושים. אנחנו יודעים שהמאפיין הזה עוזר במקרים רבים, ואנחנו רק רוצים לוודא שהוא פועל כשורה וממשיך להיות רלוונטי".
איירליאני עבדול רחמן (Eirliani Abdul Rahman), שהייתה עד לאחרונה חברה בקבוצת ייעוץ תוכן של טוויטר, אמרה שהיעלמות ההאשטג "מטרידה ביותר". גם אם הוא הוסר באופן זמני כדי להכניס בו שיפורים. "למה לא לעבוד על זה במקביל, במקום להסיר אותו", היא שאלה.