הסטארט-אפ Hi Auto גייס 15 מיליון דולר בהובלת דלק מוטורוס
החברה פיתחה טכנולוגיית AI לאוטומיזציה של תהליך ההזמנות במסעדות Drive Through, ועובדת בעיקר עם ארה"ב. הגיוס שבוצע בסבב A, הביא את סך ההשקעות בחברה ל-23 מיליון דולר. בין היתר, הובילו אותו גם משפחת זיסאפל, קרן Vasuki ומשקיע אמריקאי
חברת הסטארט-אפ היי אוטו (Hi Auto) שפיתחה טכנולוגיית קול לתעשיית המזון המהיר, גייסה 15 מיליון דולר בסבב A. את הסבב הובילו דלק מוטורס, משפחת זיסאפל, קרן ההשקעות בטכנולוגיה Vasuki, שנמצאת בלוקסמבורג ומנוהלת מבריטניה, ומשקיע אסטרטגי מענף המסעדות שנסחר בבורסה.
בעקבות הסבב הגיע סך ההון שגייסה היי אוטו מהקמתה ל-23 מיליון דולר, בהשתתפות משקיעים נוספים: Allied Group, Goldbell Investments, קבוצת מאיר בראל, ועזרא פילד (לשעבר מ-Roark Capital).
הפלטפורמה של החברה מאפשרת אוטומציה מלאה של תהליך ההזמנות במסעדות Drive Through באמצעות AI, ללא התערבות עובד במסעדה. זאת בתקופה שבה עלויות ההעסקה של עובדים נוסקות, במיוחד בקליפורניה, שקבעה מחיר מינימום של 20 דולר לשעה לעובדים במגזר המזון המהיר.
חברת Hi Auto נוסדה בשנת 2019 על ידי רועי בהרב, המכהן כמנכ"ל, אייל שפירא, כיום CTO, וזהר זיסאפל ז"ל. היי אוטו מעסיקה כיום צוות של 100 עובדים בארץ ובעולם. רשימת הלקוחות של היי אוטו כוללת מותגים מובילים כמו: Bojangles, Checkers & Rally's, Lee's Famous Recipe Chicken, ו-Burger King בניו זילנד.
היי אוטו עשתה שינוי דרמטי לעולם המסעדות באמצע הקורונה, כשהבינה את משבר כוח האדם והיכולת של AI בשילוב עם תוכנה ואופרציה לתת מענה מצויין לבעיה. ב-2022 החברה החלה לפרוס את הטכנולוגיה ולהשקיע בבניית פתרון שיכול לשרת את עולם המסעדות, המורכב מזכיינים רבים בעלי דרישות שונות. כיום היי אוטו גדלה במהירות וכבר משרתת כמעט 700 מסעדות, בעיקר בארה"ב, אבל יש לה לקוחות בניו זילנד ואנגליה. זאת לאחר שבסוף הרבעון הראשון היו לה כ-530 מסעדות.
ברמה הפונקציונאלית, במסעדת drive-thru, ישנה חלוקת תפקידים - בשעות עמוסות, יש עובד שרק לוקח הזמנות. בשעות דלילות, העובד שלוקח הזמנות גם ממלא את המשקאות, ולוקח את המזומן. היי אוטו הופכת לשחקן בקבוצה בתפקיד שנקרא ״Position Number 1״. היא רק לוקחת את ההזמנות - במהלך שעות העומס במסעדה. בכך היא מאפשרת למסעדות לחסוך שעות עבודה (שהתייקרו מאוד בשנים האחרונות) בשעות מסוימות ביום, ובשעות אחרות להישאר עם אותו כוח אדם שתוכנן לשעות העומס במסעדה, וגם לספק את האוכל מהר יותר או באיכות גבוהה יותר, מה שמביא לעלייה במכירות. הורדת עומס מהעובדים מגדילה את יעילותם בשאר המשימות, ומקטינה את שיעורי ההחלפה העצומים של עובדים ( 100%-300% בשנה).
רועי בהרב, מייסד שותף ומנכ"ל Hi Auto: "התייקרות עלויות ההעסקה של עובדים והתחלופה המהירה ממשיכים להקשות על תפעול המסעדות, יוצרים צווארי בקבוק ופוגעים באיכות השירות. מערכת ההזמנות שלנו פועלת ללא הפסק ברמה של עובד מיומן – כזה שלעולם לא נעדר מהעבודה בגלל מחלה, מספק רמת דיוק קרובה למושלמת ותמיד מציע שדרוגים ותוספות ללקוחות".






























