סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טוויטר
טוויטר (צילום: רויטרס)

מסתמן: טוויטר תגבה 19.90 דולר בחודש עבור אימות וקבלת וי כחול

המנכ"ל החדש של טוויטר אלון מאסק ביקר בעבר את תהליך האימות הנוכחי וכעת הוא מקווה לצמצם את התלות בפרסומות על ידי גביית התשלום החודשי מהמשתמשים המאומתים. חלקם מגיבים כעת למהלך בזעם

עוד לא עבר שבוע מאז הושלמה רכישת טוויטר על ידי אלון מאסק ולאחר שכבר הספיק לפטר מספר בכירים ההערכה היא כי השינוי הבא שמתכנן המיליארדר הוא גביית כסף ממשתמשים לקבלת ה"וי הכחול". קייסי ניוטון, לשעבר עורכת באתר The Verge, דיווחה כי לפי אנשים המעורים בנושא, בכירי הרשת החברתית ניהלו בסוף השבוע דיונים על שינוי אפשרי לפלטפורמה במסגרתו משתמשים ידרשו לשלם כדי לזכות בתיוג הווי הכחול, אחרת יפסידו אותו.
כיום אפשר לשלם דמי מינוי חודשיים של 4.99 דולר לחבילת טוויטר בלו (Twitter Blue) שהושקה בשנה שעברה ומעניקה למנויים גישה למאפיינים חדשים, יכולת לסמן ציוצים וממשק נוח יותר לקריאת שרשורים ארוכים. עם זאת, החבילה הזו זמינה רק בקנדה, ארה"ב, אוסטרליה וניו זילנד. לפי הדיווח, החבילה החדשה, שתכלול גם אימות של המשתמשים, עשויה לעלות כבר 19.99 דולר בחודש. אם המהלך אכן יצא לפועל תהפוך טוויטר לרשת החברתית הגדולה הראשונה בארה"ב שגובה תשלום נוסף עבור אימות וקבלת וי כחול.
תהליך האימות הנוכחי, אותו הגדיר בעבר מאסק כ"כאילו נתנו לקפקא כדור קסם", ספג ביקורת גם על כך שדרישות הזכאות מצמצמות למדי ומפלות לרוב את המשתמשים הממוצעים. החיבור בין הליך האימות ומודל המנוייים בתשלום יעזור לבסס קריטריון ברור יותר לקבלת הסימון, וכן ישמש כמקור הכנסה נוסף לחברה.
לפי המקורבים, מאסק הביע כבר את סלידתו מפרסום ובמצגת למשקיעים לפני הרכישה התחייב לצמצם את התלות של הפלטפורמה בהכנסות מפרסום ולהגדיל את ההכנסה הממוצעת ממשתמש.
בעלי הווי הכחול הביעו זעם על השינוי הפוטנציאלי. "אין כל סכום של כסף שאני מוכן לשלם כדי שיאמתו אותי בטוויטר", צייץ מפיק הטלוויזיה מייקל שור. "אפילו אם זה היה עולה סנט אמריקאי מזורגג אחד ל-999 שנים".
ממאסק ומטוויטר לא התקבלה תגובה לדיווח.