סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

תאלס הצרפתית רוכשת את חברת הלוויינים הישראלית גט סאט

גט סאט מפתחת ומייצרת טרמינלים לווייניים ופועלת מרחובות; סכום העסקה לא פורסם, ולפי החברה הצרפתית העסקה נועדה "להשלים את עסקי תקשורת הלוויינים של תאלס"

חברת תאלס הצרפתית רוכשת את חברת הלוויינים הישראלית גט סאט (Get Sat), כך על פי ראיון שנתנו בכירי החברה לאתר ברייקינג דיפנס.
גט סאט היא חברת פיתוח, ייצור ואספקת טרמינלים לווייניים ופועלת מרחובות. על פי הדיווח, החברה אישרה שהיא רוכשת את החברה הישראלית. סכום הרכישה לא פורסם. בעבר פירסם כלכליסט שחבר הכנסת בני גנץ מחזיק ב-2.37% מהמניות בחברה הישראלית.
"תאלס מאשרת את רכישת Get Sat", אמר בכיר בחברה לאתר. "הרכישה תשלים את עסקי תקשורת הלוויינים של תאלס ותשפר את היצע התקשורת הלוויינית המאובטחת של החברה ואת העמדה המובילה באינטגרציה של תקשורת". החברה תמשיך להעסיק את העובדים של גט סאט.
המוטיבציה לרכישה, על פי אנשי תאלס, היא SpaceX, חברת החלל של אלון מאסק. על פי בכיר בחברת תאלס "הדרישות בשוק משתנות באופן דרמטי הודות לאלון מאסק ו-SpaceX. עכשיו מה שמשרד ההגנה האמריקאי רוצה הוא מסופים שיכולים לעשות כל מסלול, כל רשת, כל להקה, בתנועה".
גט סאט הוקמה בשנת 2013 על ידי יוצא יחידת המזל”טים של צה”ל כפיר בנימין שמשמש כמנכ"ל, ועל ידי יוצא 8200 אולג רויטברג. השניים הם בעלי השליטה בחברה שמעסיקה כ-120 עובדים.