סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
פורנהאב PORNHUB פורנו
פורנהאב PORNHUB פורנו (צילום: שאטרסטוק)

איזו מין החלטה: אינסטגרם הסירה את החשבון של פורנהאב

ההסרה שעליה הוחלט במטא, החברה-האם של אינסטגרם, נעשתה נוכח קמפיין מסיבי של פעילים נגד האתר ונגד החברות המשתפות עמו פעולה. טוויטר ורשתות חברתיות אחרות (עדיין) לא הלכו בעקבותיה, והחשבון של פורנהאב עדיין פעיל בהן

אינסטגרם הסירה את החשבון הרשמי של פורנהאב בעקבות לחץ מצד פעילים נגד האתר. החדשות פורסמו לראשונה בווראיטי, שציין שבזמן הסרת החשבון היו לו 13.1 מיליון עוקבים ו-6,200 פוסטים. החשבון קידם את הסרטונים והפרפורמרים השונים של אתר הפורנו. פורנהאב עדיין מפעיל חשבונות פופולריים בפלטפורמות מדיה חברתית אחרות, כמו טוויטר.
לא ברור מדוע החברה-האם של אינסטגרם – מטא - הסירה את החשבון, אבל תמונות מסך ששותפו על ידי הפעילה נגד האתר ליילה מיקלווייט מראים שהחשבון הורד עקב הפרת הקווים המנחים של אינסטגרם.
מיקלווייט היא המייסדת של קמפיין "טראפיקינגהאב" – קבוצת פעילים שמוקדשת ל"סגירת פורנהאב והעמדה לדין של מנהליו על שהם מאפשרים, מפיצים ומרוויחים מאונס, מהתעללות בילדים, מסחר בבני אדם ומהתעללות מינית מבוססת תמונות". מיקלווייט מציגה את עצמה כפעילה נגד סחר בבני אדם, אך מבקריה ציינו את קשריה לקבוצות אוונגליסטיות שתומכות באיסור מוחלט על כל תעשיית המין והפורנוגרפיה המסחרית. על פי האתר של מיקלווייט, היא עבדה בעבר באקסודוס קריי - קבוצה נוצרית השואפת להביא לסופה של תעשיית המין.
בהצהרה שפרסמה בטוויטר כתבה מיקלווייט שאינסטגרם ומטא עשו "את הדבר הנכון בכך שסיימו את קשריהן עם פורנהאב" ושהגיע הזמן לגרום לחברות טק גדולות נוספות "לפעול בהתאם".
הביקורת על פורנהאב נוגעת להפצת חומרים הכוללים התעללות בילדים, שגברה בשנים האחרונות, והיא מופנית גם אל שותפיו העסקיים של האתר - מה שהוביל להתפטרות המנכ"ל וסמנכ"ל התפעול שלו. ב-2020 הפסיקו ויזה ומסטרקארד לעבד תשלומים לפורנהאב בעקבות נוכחות "תוכן בלתי חוקי" באתר – מה שלא מנע הגשת תביעות נגד החברות. באוגוסט התיר שופט בקליפורניה לתביעה נגד ויזה להמשיך, בטענה שהחברה "התכוונה לעזור לאתר MindGeek להפיק רווחים מפורנוגרפיית ילדים".