סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

אקזיט של 575 מיליון דולר ל-Chorus.ai הישראלית

חברת המודיעין העסקי זום אינפו רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי שפיתח מערכת המנתחת שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית. עד היום גייסה Chorus.ai, המעסיקה 200 עובדים, סכום של 100 מיליון דולר

חברת המודיעין העסקי זום אינפו (ZoomInfo) רוכשת את חברת הסטארט-אפ הישראלית Chorus.ai תמורת 575 מיליון דולר (נכסים וההתחייבויות). Chorus.ai פיתחה מערכת שמנתחת שיחות מכירה באמצעות בינה מלאכותית. מימון העסקה כולל הטבת מס של כ-100 מיליון דולר ובמקביל תיקח הרוכשת מימון של כ-500 מיליון דולר להשלמת הרכישה.
הרכישה צפויה להביא לצמיחה משמעותית, להגדיל את רווחי התפעול ותזרים המזומנים החיובי של החברה כבר במחצית השנייה של 2022. בנוסף, הרכישה תביא להתרחבות השוק הפוטנציאלי של זום אינפו לכ-70 מיליארד דולר. כיום משתמשים בפלטפורמה של זום אינפו יותר מ-20 אלף צוותי שיווק ומכירות ברחבי העולם.
הרכישה של Chorus.ai תוסיף קטגוריה חדשה של תובנות בפלטפורמה של זום אינפו, והיא תסייע לצוותי השיווק והמכירות לאתר ולהגיע ללקוחות חדשים. כחלק מהרכישה יצטרפו 200 עובדי Chorus.ai לזום אינפו; המנכ"ל, ג'ים בנטון, ימונה לסגן נשיא בכיר בזום אינפו ומנהל תחום מוצרים חדשים.
4 צפייה בגלריה
מימין מיכה בריקסטון ראסל לוי ו רועי רענני מייסדי Chorus.ai
מימין מיכה בריקסטון ראסל לוי ו רועי רענני מייסדי Chorus.ai
מימין: מיכה בריקסטון, ראסל לוי ורועי רענני, מייסדי Chorus.ai
(צילום: Chorus.ai)
המערכת של Chorus.ai מקליטה את כל שיחות המכירה, מתמללת אותן, ולאחר מכן מבצעת ניתוח של הנאמר בה. לאחר מכן המערכת מסוגלת להפיק תובנות ולשלוח אותן לאנשי המכירות והמנהלים שלהם. החברה הוקמה ב-2015 על ידי רועי רענני, ששימש מנכ”ל עד מרץ 2020 ונשיא החברה, מיכה בריקסטון וראסל לוי. בין לקוחותיה חברות כמו Qualtrics ,Marketo וגם .Adobe. חברת Chorus.ai גייסה עד היום 100 מיליון דולר ומעסיקה 200 עובדים, מתוכם 40 בתל אביב.
גם לרוכשת, זום אינפו, יש שורשים ישראליים עמוקים - היא הוקמה על ידי יונתן שטרן בישראל ולאחר מכן נרכשה כמה פעמים עד שהנפיקה ב-2020, וכיום היא נסחרת בשווי של כ-20.7 מיליארד דולר. ל-ZoomInfo כ-1,800 עובדים בכמה סניפים בארה״ב. מרכז הפיתוח שלה נמצא ברעננה ומונה מעל ל-300 עובדים, מתוכם כ-240 אנשי פיתוח.
4 צפייה בגלריה
ניר קרן סמנכ"ל טכנולוגיה ומנהל המרכז ברעננה Zoominfo
ניר קרן סמנכ"ל טכנולוגיה ומנהל המרכז ברעננה Zoominfo
ניר קרן, Zoominfo
(ללא)
בשיחה עם "כלכליסט" אמר מנהל הפעילות של זום אינפו בישראל ו-CTO שלה, ניר קרן, כי "רוב עובדי הטכנולוגיה של חברת Chorus.ai נמצאים בישראל והצליחו לייצר עם מספר לא גבוה של עובדים טכנולוגיה מדהימה. אנחנו נגדיל משמעותית את מספר העובדים בתחום. ראסל לוי, מייסד החברה וה-CTO, יישאר בחברה. שאר מייסדי החברה לא ימשיכו בחברה. יש לנו מרכז פיתוח מאוד משמעותי בישראל ומחפשים להגדיל את הפיתוח כאן".
4 צפייה בגלריה
הנרי צ'אק מייסד ומנכ"ל ZoomInfo
הנרי צ'אק מייסד ומנכ"ל ZoomInfo
ג'ים בנטון, סגן נשיא בזום אינפו
(צילום: יח"צ)
Chorus.ai הנרכשת היא מתחרה ישירה של חברת גונג הישראלית שרק לאחרונה גייסה לפי שווי של 7.2 מיליארד דולר. "אנחנו ניקח את מה ש- Chorus.ai יכולים לעשות ונשים אותם על סטרואידים. לפני הרכישה גוגג ו-Chorus.ai היו מאוד דומות - ניתוח שיחה באמצעות הבוט, והשינוי העיקרי יהיה שאנחנו יודעים למכור הכי טוב, והצד שני ברמת המוצר. הם יקבלו דאטה שייתן להם שדרוג. אלה חברות שעובדות קשה לייצר מוצרים. בפעם הראשונה חברה תקבל כלי לעולם המכירות מקצה לקצה", אומר קרן. "אנחנו מאוד אקטיביים בנושא של רכישות וכל מה שמתאים למנוע שלנו מענייין אותנו. Chorus.ai עניינה אותנו מאוד בזכות טכנולוגיה ייעודית לתמלול הטקסטה ברמה מאוד גבוהה".
4 צפייה בגלריה
ג'ים בנטון סגן נשיא בכיר ב-ZoomInfo
ג'ים בנטון סגן נשיא בכיר ב-ZoomInfo
הנרי צ'אק, מייסד ומנכ"ל ZoomInfo
(צילום: יח"צ)
זום אינפו מספקת פלטפורמה לאיתור ושימור מידע עסקי עבור ארגונים. הפלטפורמה מאפשרת למחלקות השיווק והמכירות לאתר מידע על אודות ארגונים ואנשי מפתח בארגונים אלה ובכך מקצרת זמני מחקר ושימור מידע ומאפשרת למקד קמפיינים שיווקיים וגם לאתר מועמדים מתאימים לגיוס. הטכנולוגיה, שמבוססת על בינה מלאכותית, מזהה מגמות בעולם העבודה כמו תפקידים חדשים בשוק ומעבר בין תפקידים.
הנרי צ'אק, מייסד ומנכ"ל זום אינפו: "הרכישה של Chorus.ai היא עוד צעד בדרך להגשמת החזון שלנו לספק פלטפורמה מודרנית שתאגד את המודיעין העסקי היעיל ביותר עם תוכנת ניהול נתונים מקיפה. הנתונים הם הבסיס של הכלכלה החדשה, הם מאפשרים לקבל החלטות עסקיות בזמן אמת, ליצור הצעות ערך מותאמות אישית ללקוחות ולייצר יתרון תחרותי. אנחנו משקיעים משאבים עצומים בתחום הנתונים ורואים בו את אחד ממנועי הצמיחה החשובים ביותר שלנו כחברה".