סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
חברת אופורה Opora מימין שי גבאי נועם יולס אראל מרגלית יוליה קגן ו יובל דיסקין
מייסדי חברת אופורה, מימין: שי גבאי, נועם יולס, אראל מרגלית, יוליה קגן ויובל דיסקין (צילום: Opora)

בלעדי
המסך יורד: חברת אופורה של יובל דיסקין נסגרת

חברת הסייבר שייסד ראש השב"כ לשעבר ב-2020 מתכוננת בימים אלה לסגירה מלאה של הפעילות, לאחר שפיטרה את רוב עובדיה. "החברה ביצעה פיילוטים ראשונים אצל לקוחות אך הטכנולוגיה לא הבשילה לכדי מוצר מסחרי, ולכן פעלה באחריות וצמצמה פעילות ועלויות באופן משמעותי"

חברת הסייבר הישראלית אופורה (OPORA) של ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין על סף סגירה, כך נודע לכלכליסט. החברה פיטרה את רוב עובדיה ונערכת בימים אלה למכירת הטכנולוגיה שלה ולסגירה מלאה של הפעילות. החברה מסרה כי הסיבה למהלך היא שהטכנולוגיה שלה לא הבשילה לכדי מוצר מסחרי.
החברה, שנוסדה ב-2020 מתוך חברת Diskin Advanced Technologies) DAT), אותה הקים דיסקין עם כמה שותפים, פיתחה מערכת המאפשרת לעקוב אחר פושעי סייבר באופן עקבי ובזמן אמת, החל משלבים מוקדמים של ההתארגנות, תוך מיפוי תשתית ההתקפה ועד התקיפה. עד היום גייסה החברה כ-10 מיליון דולר, בין השאר מקרן הון הסיכון JVP של אראל מרגלית ומקרן פרינסיפל.
"אופורה הוקמה ב 2020 כסטארט-אפ צעיר הנשען על טכנולוגיית סייבר חזקה ופורצת דרך שיצרה התענינות רבה", נמסר מאופורה. "החברה ביצעה פיילוטים ראשונים אצל לקוחות אך הטכנולוגיה לא הבשילה לכדי מוצר מסחרי. מאחר שהשוק נמצא במשבר גלובלי, החברה פעלה באחריות וצמצמה פעילות ועלויות באופן משמעותי. במקביל, החברה בוחנת בימים אלה מספר הצעות שקיבלה לרכישת הטכנולוגיה".