סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אידו ג'ינו
אידו ג'ינו (צילום: דמיאן מרהת'קה)

בלעדי
לאחר עזיבת המנכ"ל: Rapid הישראלית מפטרת מחצית מכוח האדם - 115 עובדים

חלק מהמפוטרים מגיעים ממשרדי החברה בתל אביב וחלקם בארה"ב; המנכ"ל החדש מארק פרנד, שהחליף את אידו ג'ינו, שסיים את תפקידו לפני כמה ימים: "החברה ניסתה להתחרות ביותר מדי חזיתות ושווקים בו בזמן"

חברת ההייטק הישראלית רפיד (Rapid) קיצצה מחצית מכוח האדם שלה, ופיטרה הלילה (ג') 115 עובדים - חלקם בתל אביב וחלקם במשרדי החברה בארה"ב. זאת לאחר שהכחישה בפני "כלכליסט" את הכוונה לבצע את המהלך. בשנה האחרונה הכפילה החברה את מצבת כוח האדם.
המנכ"ל החדש מארק פרנד, שהחליף את אידו ג'ינו, שהקים את החברה בגיל 17 ולפני כמה ימים עזב את תפקידו, מסר בהסבר למהלך כי "החברה ניסתה להתחרות ביותר מדי חזיתות ושווקים בו בזמן". פרנד שימש עד כה כסמנכ"ל הכספים של החברה.
רפיד עומדת מאחורי פלטפורמה למפתחים שנועדה לקצר את הליכי הפיתוח באמצעות שילוב מהיר של אפליקציות וממשקים. ג׳ינו, שנחשב ל"ילד פלא" של תעשיית ההייטק הישראלית, הקים את החברה יחד עם מיקי הסלבסקי (שעזב לפני כמה שנים) לאחר פגישה עם היזם הוותיק דב מורן במסגרת האקתון.
קרן ההון סיכון גרוב של מורן היא מהמשקיעים הבולטים בחברה לצד קומרה, ויולה צמיחה וסיטי ונצ׳רס. בנוסף מושקעות בה קרנות בינלאומיות בולטות, ובראשן אנדריסן הורוביץ', סופטבנק וגרין ביי.
רפיד הפכה ליוניקורן לפני שנה כאשר השלימה גיוס של 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר. הגיוס האחרון הביא את סך הגיוסים של החברה לכמעט 300 מיליון דולר.