סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

גוגל: נמחק נתוני מיקום של נשים המבקרות במרפאות לביצוע הפלות

בעקבות פסיקת בית המשפט העליון בארה"ב שביטלה את חוקיות ההפלות, הודיעה ענקית החיפוש על המהלך מחשש שהדבר יסייע לרשויות לדעת מתי אישה מחליטה לבצע הפלה במדינה בה הדבר נאסר; כך גם ביחס למרפאות לפיריון ומרכזים לטיפול בהתמכרויות

גוגל הודיעה אתמול (ו') כי תמחק נתוני מיקום של משתמשות המבקרות במרפאות להפלות. זאת בשל החשש שהמסלול הדיגיטלי יסייע לרשויות אכיפת החוק לדעת מתי אישה מחליטה לבצע הפלה במדינות בארה"ב בהן הפעולה הוצאה מחוץ לחוק, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.
ההודעה של ענקית החיפוש התפרסמה כשבוע לאחר שבית המשפט הגבוה בארה"ב ביטל את פסיקת רו נגד וויד שהפכה הפלות לחוקיות. בעקבות פסיקת בית המשפט מספר מדינות בארה"ב כבר פעלו להגבלת הפלות בשטחן.
בגוגל חוששים שהמשטרה תוכל להשיג צווים לקבלת היסטוריית החיפוש של המשתמשים, המיקום ומידע נוסף שיכול לחשוף תוכניות להפסקת היריון. בגוגל הדגישו אתמול כי ימשיכו לפעול נגד דרישות מוגזמות לקבלת מידע מצד הממשל. לפי החברה, היסטוריית המיקומים של חשבון גוגל הוא כבר כבוי כברירת מחדל. אולם, בשבועות הקרובים - אצל מי שמפעיל היסטוריית מיקומים -לא יוצגו מקומות רגישים כמו מרפאות פיריון, מרפאות להפלות ומתקנים לטיפול בהתמכרויות, והם יימחקו זמן קצר לאחר הביקור.
"היום אנחנו מכריזים שאם המערכות שלנו יזהו שמישהו ביקר באחד מהמקומות הללו, אנחנו נמחק אותם במהרה מהיסטוריית המיקומים לאחר הביקור", מסרה ג'ן פיצפטריק, סגנית נשיא בכירה בגוגל. לדבריה, מדובר בעניינים "אישיים ביותר".
במקביל, החברה עדכנה אתמול את המדיניות שלה כדי לסווג מפרסמים כמי שמבצעים הפלות גם אם מדובר רק בחברות שמחלקות גלולות בדואר ולא מחזיקות במרפאות לביצוע ההפלות בפועל.
אלפבית, החברה האם של גוגל, היא גם הבעלים של פיטביט, והחברה כבר הודיעה כי משתמשות פיטביט שעוקבות באמצעות האפליקציה אחר המחזור החודשי שלהן "יכולות כעת למחוק את התיעוד".