סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

רשמית: אנבידיה לא תרכוש את ARM מסופטבנק ב-40 מיליארד דולר

אנבידיה התכוונה לרכוש את חברת תכנון השבבים במה שהיה אמור להיות מיזוג הגדול ביותר בהיסטוריה של התחום, אולם העסקה נתקלה בהתנגדות של רגולטורים ושל חברות שבבים בבריטניה, ואתמול בוטלה סופית ; סופטבנק תפוצה ב-1.25 מיליארד דולר ; ארם תצא להנפקה

חברת אנבידיה (Nvidia) ויתרה באופן רשמי על נסיונה לרכוש את חברת תכנון השבבים ARM מסופטבנק, כך על פי דיווח מאתמול ובהמשך לדיווח ב"כלכליסט". אנבידיה הסכימה לרכוש את ארם תמורת 40 מיליארד דולר במזומן ומניות ב-2020, במה שהיה יכול להיות המיזוג הגדול בהיסטוריה של תחום השבבים, אולם העסקה עמדה בפני התנגדות מיידית מצד חברות שבבים ורגולטורים בבריטניה – שם ממוקמת ארם - וכן מצד רגולטורים אמריקאים.
הפייננשל טיימס דיווח לאחר סגירת המסחר אתמול כי העסקה תבוטל ותותיר את סופטבנק עם פיצוי של 1.25 מיליארד דולר עקב כך. ARM מתכננת שבבים ומוכרת את עיצוביה לחברות שמשתמשות בהם במכשירים בעלי צריכת חשמל נמוכה, כמו סמארטפונים, טאבלטים, וגאדג'טים לבישים. החברות המייצרות את השבבים של ARM מתחרות באנבידיה, והן כוללות את אינטל, את Advanced Micro Devices, ואת קוואלקום.
1 צפייה בגלריה
מטה אנבידיה Nvidia סנטה קלרה קליפורניה
מטה אנבידיה Nvidia סנטה קלרה קליפורניה
מטה אנבידיה בסנטה קלרה, קליפורניה
(צילום: שאטרסטוק)
אנבידיה הבטיחה שארם תוכל להמשיך לעבוד עם חברות שבבים אחרות, אך הפגיעה המסתמנת בתחרותיות הדליקה נורה אדומה אצל רגולטורים ברחבי העולם. "במידה והדיווח נכון, הוא לא אמור להתקבל בהפתעה", אמרה סטייסי רסגון, אנליסטית בחברת ברנשטיין, במכתב ללקוחות אתמול. "העסקה ספגה רק תלונות מהרגע שהיא פורסמה ורגולטורים רבים הביעו את התנגדותם, כמו גם חברות רבות המייצרות את העיצובים של ארם".
מניות אנבידיה שמרו על יציבות לאחר פרסום הביטול ואף הוסיפו 0.5% לערכן. מניות החברות נפגעו בשנה שעברה לאחר שוועדת הסחר הפדרלית האמריקאית דרשה לבטל את העסקה, והמשיכו לרדת ב-2022, בדומה למניות טכנולוגיה אחרות. ואולם, אנבידיה עדיין שווה יותר מ-600 מיליארד דולר ורסגון כתבה שהיא אינה מאמינה שביטול העסקה עם ARM תגרום לחברה נזק משמעותי. הפייננשל טיימס דיווח גם כי סופטבנק מתכננת לבצע חילופים בצמרת של ארם ולהחליף את המנכ"ל סימון סיגרס ברנה האס, וכן כי בכוונתה להנפיק את ארם עוד השנה.