סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר משיק שבב AI גאודי 3
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר משיק את שבב ה-AI גאודי 3. יהיה זמין ללקוחות ברבעון השלישי. (צילום: Intel)

הבהלה ל-AI: אינטל הציגה את השבב שעשוי לעזור לה להתחרות באנבידיה

באירוע שערכה החברה חשף המנכ"ל פט גלסינגר את השבב המעודכן שנקרא גאודי 3. לדבריו, הוא יכשיר מודלי AI פי 1.7 מהר יותר ויהיה טוב פי 1.5 בהפעלת תוכנות לעומת שבב H100 של אנבידיה. "אנשים רוצים אלטרנטיבות", אמר והוסיף כי השבב יהיה זול משמעותית מזה של אנבידיה

אינטל הציגה גרסה חדשה של שבב הבינה המלאכותית שלה, שנועד להתחרות באנבידיה באחד התחומים המתפתחים והמבוקשים ביותר של תעשיית המוליכים למחצה, כך לפי דיווח בבלומברג.
באירוע שערכה החברה אתמול (ג') הודיעה כי המעבד המעודכן, שנקרא גאודי 3 (Gaudi 3) יהיה זמין ללקוחות ברבעון השלישי, ביניהם HPE, דל וסופר מיקרו. השבב עשוי לשפר את הביצועים בשתי תחומים מרכזיים: הכשרת מערכות AI – הליך שכולל הפצצתן במידע – והפעלת התוכנה הגמורה.
הבהלה ל-AI בקרב חברות הטכנולוגיה הגדולות העלתה משמעותית את הביקוש לשבבים מסוג זה. עד כה, אנבידיה התגלתה כמרוויחה העיקרית כתוצאה מכך. ההצלחה של שבב 100H של החברה עזרה להכפיל את ההכנסות שלה ולהעלות את שווי השוק מעל ל-2 טריליון דולר.
מנכ"ל אינטל פט גלסינגר הודה כי גרסאות קודמות של שבב גאודי לא הצליחו להשיג את נתח השוק שבאינטל קיוו לו, אך הוא מעריך כי למודל החדש תהיה השפעה גדולה יותר. "הם מתחרים טובים, אבל אנשים רוצים אלטרנטיבות", אמר בנוגע לאנבידיה. "העולם זקוק ליותר ספקים, ואנחנו מחוייבים להעניק להם זאת".
גלסינגר אמנם לא חשף את המחיר המתוכנן לשבבים, אך טען כי הוא יהיה "הרבה מתחת" למחיר של השבבים הנוכחיים והעתידיים של אנבידיה. לפי ההערכות באינטל, השבב החדש יהיה מהיר וחסכוני יותר באנרגיה מאשר שבב 100H של אנבידיה. לטענת החברה הוא יכשיר מודלי AI פי 1.7 יותר מהר ויהיה טוב פי 1.5 בהפעלת תוכנות. בהתאם, המוצר יהיה שווה ביכולותיו לשבב החדש יותר של אנבידה, 200H. השבב נבדק על מודלי AI כמו לאמה של מטא.
עם זאת, גלסינגר אמר כי המטרה היא לא רק לצמצם את הפערים באנבידיה. אלא להערכתו הבינה המלאכותית תועיל לתעשייה כולה. כך, ההערכות באינטל הן שהוצאות החברות על ציוד לבינה מלאכותית גנרטיבית יעלו מ-40 מיליארד דולר השנה ל-151 מיליארד דולר ב-2027.
חשיפת השבב המעודכן מגיעה לאחר שרק בשבוע שעבר חשפה אינטל את העמקת ההפסדים במפעלי ייצור השבבים שלה (חטיבת foundry, שעיקרה ייצור שבבים עבור גורמים חיצוניים). חטיבת הפאונדרי רשמה ב-2023 הפסד של 7 מיליארד דולר, מול הפסד של 5.2 מיליארד דולר בשנה שקדמה לה.