סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

כלכליסט-טק
קונטיננטל תודיע לנהגי משאיות מתי להחליף צמיגים - בעזרת המערכת של טרפילוג הישראלית

מערכת של החברה הישראלית תסייע ליצרנית הגרמנית לנתח את מאפייני הנסיעות, ולקבוע מתי הגיע הזמן להחליף צמיגים במשאיות; קונטיטננטל: המערכת תגדיל משמעותית את המכירות שלנו

יצרנית הצמיגים הגרמנית קונטיננטל תאבחן מרחוק את מצב הצמיגים במשאיות כדי לקבוע מתי הגיע הזמן להחליף אותם - באמצעות הטכנולוגיה של טרפילוג הישראלית.



קונטיננטל תשמש במערכת של החברה הישראלית שתנטר את לחץ האוויר, טמפרטורת הצמיגים, המרחקים שהם עוברים ומהירויות הנסיעה, ועל סמך הנתונים אמורה לקבוע מתי הצטבר להם בלאי שמחייב החלפה. המערכת של טרפילוג מקבלת נתונים מחיישנים בצמיגים ומחשבי הרכב, מעבדת אותם ושולחת את הממצאים לענן.

1 צפייה בגלריה
פוטו עובדים בזמן קורונה נהג משאית זבל פריז צרפת
פוטו עובדים בזמן קורונה נהג משאית זבל פריז צרפת
משאית זבל בצרפת
(צילום: איי אף פי)
תחום הרכב הכבד החל בשנים האחרונות לעבור לאחזקה בזמן אמת על בסיס ניתוח הבלאי, במקום טיפולי אחזקה קבועים מראש. טרפילוג כבר מספקת שירותים כאלה לחברות בארץ ולמפעילות ציוד מכאני הנדסי כמו דחפורים, וקונטיננטל תהיה יצרנית הצמיגים הראשונה שמציעה שירות כזה, על בסיס המערכת הישראלית. צמיג משאית עולה כ-1,000 יורו, ומהווה כ-5% מעלות הפעלת המשאית, אולם יש לו השפעה על 40% מהעלויות, כולל צריכת הדלק ותיקוני תאונות דרכים שנגרמו בשל לחץ אוויר שגוי או צמיגים בלויים.
"המערכת שפיתחנו עם טרפילוג צפויה להגדיל את המכירות של קונטיננטל בצורה משמעותית בשנים הקרובות. אנחנו צופים לה מכירות של עשרות מיליוני דולרים בשלוש השנים הקרובות, כשבתחילה נשיק אותה בארה"ב ובאירופה", אמר ל"כלכליסט" תומאס שטרומהאייר, מנהל הפיתוח העסקי של קונטיננטל בישראל.
קובי חסון, סמנכ"ל פעילות עסקית ותוכניות אסטרטגיות, ואחראי על הפרויקט מטעם טרפילוג: "כל תחום התחבורה משתנה, וגם צמיגים הופכים לשירות, כבר לא רק מוצר. נספק לציי רכב יכולת דיאגנוסטיקה עמוקה מגובה באנליטיקה שתאפשר חיזוי של הצרכים שלהם. השירות ישווק גם בישראל".
ניהול אחזקת הרכב וזיהוי תקלות מרחוק עוד לא מוצע במכוניות פרטיות, אבל יצרני הרכב מכוונים גם לשם. המטרה: זיהוי מוקדם של תקלות סדרתיות שנמצאות באחריותם, ואספקת שירותי אחזקה ללקוחות לאורך כל חיי הרכב, כך שיגיעו למוסכים שלהם גם לאחר תום האחריות. סייף רייד הישראלית, שגייסה עד כה 17 מיליון דולר, צפויה להשיק שירות כזה עם אחת היצרניות הגדולות בארה"ב בשנים הקרובות.


"