סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה אנבידיה בסנטה קלרה קליפורניה
מטה אנבידיה בקליפורניה. הנפגעת המרכזית (צילום: Nvidia / Reuters)

ארה"ב מפעילה הגבלות חדשות על יצוא שבבי AI לסין

המגבלות החדשות נועדו למנוע יצוא של שבבים שמאפשרים לחברות בסין לפתח יכולות בינה מלאכותית מתקדמות. על אף שהמגבלות היו אמורות להיכנס לתוקף רק באמצע נובמבר, הממשל האמריקאי החליט להכניס אותן לתוקף באופן מידי. הנפגעת העיקרית: אנבידיה

ארה"ב מאיצה את מלחמת השבבים עם סין, והפעילה מגבלות חדשות על יצוא שבבי בינה מלאכותית (AI) למדינה, כשלושה שבועות לפני המועד המקורי לכניסתן לתקוף – כך לפי הודעה שפרסמה הלילה אנבידיה, הנפגעת המרכזית מהמגבלות החדשות.
ב-17 באוקטובר הודיע ממשל ביידן לאנבידיה שבתוך 30 ימים ייכנסו לתוקף מגבלות חדשות על ייצוא שבבי AI לסין. מגבלות אלו הן המשך למגבלות שהטיל הממשל על ייצוא שבבים עתירי-ביצועים לסין לפני שנה, בעקבותיהן פיתחה אנבידיה שני שבבים ייעודיים לשוק הסיני, A800 ו-H800, שעומדים ברף המגבלות ואפשרו לה להמשיך את יצוא שבבי ה-AI הרווחיים למדינה. המגבלות החדשות נועדו למנוע יצוא שבבים אלו, שמאפשרים לחברות בסין לפתח יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, וכן שבבים דומים שפיתחו אינטל ו-AMD.
על אף שהמגבלות החדשות היו אמורות להיכנס לתוקף רק באמצע נובמבר, הלילה הודיעה אנבידיה שביום שני נמסר לה מממשלת ארה"ב שהן נכנסות לתוקף מידי. החברה לא הסבירה מדוע החליט הממשל להאיץ את לוח הזמנים, וציינה שהיא לא צופה שתהיה להן השפעה על הכנסותיה בטווח הקרוב.
אינטל, שהחלה למכור את שבב ה-AI שלה Gaudi 2 בסין ביולי שעבר, אמרה בתגובה לרויטרס: "אנו בוחנים את הרגולציה ומעריכים את השפעתה האפשרית". AMD ומחלקת הסחר של ארה"ב לא הגיבו לדיווח.