סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
אלכס נורסטרום סגן נשיא ב ספוטיפיי
אלכס נורסטרום (צילום: בלומברג)

בכיר בספוטיפיי: נמשיך בהעלאות המחירים - לצד הצגת פיצ'רים חדשים

חברת סטרימינג המוזיקה כבר הודיעה החודש כי תייקר את מנוי הפרימיום בכמה מדינות; אלכס נורסטרום, נשיא משותף ומנהל העסקים הראשי, אמר ל"פייננשל טיימס" כי העלאות המחירים הן "חלק מארגז הכלים שלנו כעת, ונעשה בהן שימוש כשנחשוב שזה נכון", אך הבטיח פיצ'רים ושירותים חדשים

ספוטיפיי מאותתת כי היא צפויה להעלות שוב את המחירים, במקביל לקביעת יעד של מיליארד משתמשים - כך לפי דיווח מהיום של "פייננשל טיימס", שפרסם ריאיון עם אלכס נורסטרום, הנשיא המשותף ומנהל העסקים הראשי של אפליקציית סטרימינג המוזיקה.
נורסטרום אמר ל"פייננשל טיימס" כי העלאות המחירים הן "חלק מארגז הכלים שלנו כעת ונעשה בהן שימוש כשנחשוב שזה נכון", לאחר שנים רבות שבהן החברה לא ייקרה את שירותיה. עם זאת, הוא הוסיף כי לצד העלאות המחירים תציג האפליקציה פיצ'רים ושירותים חדשים: "בעיקרון אנחנו רוצים שהצרכן ינצח".
ספוטיפיי החלה להעלות מחירים לפני שנתיים, לאחר 12 שנה ללא העלאות - צעד שהתקבל בברכה בקרב המשקיעים. בעקבות כך רשמה החברה ב-2024 רווח שנתי ראשון. בסך הכל עלו המחירים ב-20% בשנתיים האחרונות.
מוקדם יותר החודש הודיעה ספוטיפיי כי תעלה בספטמבר את מחירי שירות הפרימיום שלה בחלק מהשווקים, לא כולל ארה"ב.
ספוטיפיי הודיעה בחודש שעבר כי מספר המנויים עלה ב-12% בשנה שחלפה ל-276 מיליון. למרות זאת, החברה רשמה הפסד נקי ברבעון השני. נורסטרום אמר כי "רק 3% מאוכלוסיית העולם משתמשת בשירותים שלנו על בסיס קבוע. יש לנו כל כך הרבה דרכים להרחיב את המספר הזה". הוא צופה כי החברה תוכל להגיע ליותר ממיליארד מנויים. לדבריו, "יותר מ-250 מיליון מנויים משלמים לנו כיום בכל חודש ומשתמשים בנו יותר ויותר. מיליארד מנויים? זה לא בלתי אפשרי. זו בהחלט מטרה ראויה".
ספוטיפיי הודיעה השבוע כי המשתמשים יצרו כ-9 מיליארד פלייליסטים, וכי הוסיפה דרך שתאפשר התאמה אישית של מעברים בין רצועות. האפליקציה מבקשת לעודד משתמשים לבנות רשימות השמעה, בניגוד לתוכן המבוסס AI.