אחרי שפספסה את התחזיות, ספוטיפיי מעלה מחירים - גם בישראל. כמה יעלה מנוי?
שירות הסטרימינג במוזיקה יעלה בחודש הבא את המחירים למנויי הפרימיום שלו בשורה של מדינות, בהן ישראל. מחיר מנוי פרימיום אישי בישראל יעלה מ-21.9 שקל ל-23.9 שקל, וכמה יעלה מנוי זוגי?
ספוטיפיי הודיעה על כוונתה להעלות מחירים בשורה של מדינות החל מספטמבר, זאת ימים ספורים לאחר שפרסמה תוצאות רבעוניות מאכזבות. שירות הסטרימינג במוזיקה הודיע כי השינוי יחול על מנויי הפרימיום באירופה, מזרח אסיה, אפריקה, אמריקה הלטינית, אסיה והפסיפיק והמזה"ת כולל ישראל. לעומת זאת, ארה"ב לא נכללת.
בישראל, מחיר מנוי פרימיום אישי (חשבון אחד) יעלה 23.90 שקל לעומת 21.90 שקל כיום; פרימיום זוגי יעלה מ-29.90 שקל ל-33.90 שקל; ומחיר פרימיום משפחתי יעמוד 39.90 שקל. לפי הודעה שפרסמה החברה, הלקוחות יקבלו הודעה על כך בחודש הקרוב.
ב"פייננשל טיימס" דיווחו כבר באפריל כי בחברה מתכוונים להעלות בקיץ את המחירים באירופה ובאמריקה הלטינית. החברה פרסמה את התוצאות הרבעוניות שלה בשבוע שעבר, שאף שכללו עלייה במספר המנויים, תחזית הרווח פספסה את הערכות האנליסטים, ועמדה על 4.2 מיליארד יורו לעומת הערכות ל-4.48 מיליארד יורו. המנכ"ל דניאל אק נשאל באותה הזדמנות מדוע החברה לא מעלה מחירים לעיתים קרובות יותר, וענה כי ההעדפה היא לשמור על הלקוחות לטווח הארוך על פני עלייה קצרת טווח בהכנסות.
עם זאת, לאחר 12 שנים בלי העלאות מחירים, החברה העלתה פעמיים את המחירים פעמיים בתוך פחות משנתיים בשיעור כולל של 20%. המעבר הזה מיציבות במחירים להתאמות תכופות משקף את השינוי באסטרטגיה העסקית של החברה, שמתעדפת כעת צמיחה ברווחים.
מניית ספוטיפיי עלתה לאחר ההודעה. השבוע דיווחו ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ספוטיפיי מנהלת מגעים עם נטפליקס לשיתוף פעולה במספר פרויקטים, ובהם טקס פרסים בתחום המוסיקה והופעות חיות.





























