סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דונלד טראמפ רשת חברתית truth social
דונלד טראמפ על רקע לוגו הרשת החברתית Truth Social (צילום: Rokas Tenys / Shutterstock)

בכיר בחברת המדיה של טראמפ פוטר לאחר שחשף תלונה על שחיתות

סגן נשיא בחברה שמחזיקה ברשת החברתית Truth Social מסר ל"וושינגטון פוסט" מסמכים שהיו חלק מתלונה על שחיתות שהגיש לרשות ני"ע בארה"ב, ברקע ניסיונות המיזוג עם חברת ספאק

חברת המדיה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פיטרה ביום חמישי את אחד ממנהליה לאחר שמסר ל"וושינגטון פוסט" מסמכים פנימיים שהיו חלק מתלונה על שחיתות שהגיש לרשות האמריקאית לני"ע (SEC), ודיבר עם כתבי העיתון, כך פרסם אתמול הפוסט.
וויל ווילקרסון היה סגן נשיא בכיר בחברת טראמפ מדיה אנד טכנולוג'י, (TMTG) שמחזיקה ברשת החברתית Truth Social, והיה אחר מעובדיה הראשונים של החברה. ווילקרסון הגיש את התלונה ל-SEC באוגוסט, בטענה שהחברה מסתמכת על "פרשנויות שגויות ומטעות... שמפרות את חוק הביטחונות הפדרלי," בניסיון להיכנס להליך הנפקה באמצעות חברת ספאק, כך על פי ה"וושינגטון פוסט".
במאמר שפורסם בפוסט תיאר ווילקרסון סכסוך עם טראמפ מדיה, כולל מתחים עם המנכ"ל דבין נונייס, אשר כחבר קונגרס רפובליקני, היה אחד ממגיניו הנאמנים ביותר של טראמפ. ווילקרסון אמר גם שמנהל אחר סיפר לו כיצד הנשיא לשעבר לחץ עליו לתת מניות של החברה לאשתו, מלניה טראמפ.
דוברת מטעם טראמפ מדיה הכחישה את הסיפור של הפוסט. לדבריה, "כיו"ר TMTG, טראמפ שכר את נונייס לתפקיד המנכ"ל כדי ליצור תרבות של עמידה בחוק, ולגבש צוות ברמה עולמית שיוביל את Truth Social".
טראמפ מדיה פיטרה את ווילקרסון בשל ה"חשיפות הלא מורשות" ל"וושינגטון פוסט", לדברי העיתון. אחד מעורכי דינו כינה את הפיטורים "נקמה נגד חושף שחיתויות", על פי הדיווח. בארה"ב קיימים חוקים המגנים על חושפי שחיתויות.
הדיווח התפרסם בעוד חברת הספאק Digital World Acquisition Corp מנסה לשכנע את בעלי המניות שלה לדחות בשנה את המיזוג המתוכנן עם טראמפ מדיה. העסקה הוקפאה בשל החקירות האזרחיות והפליליות סביב התנאים שלה.
ב-Digital World זקוקים לכך ש-65% מבעלי המניות יתמכו בדחיית העסקה, על מנת להאריך את חיי הספאק ב-12 חודשים נוספים. החברה הזהירה שהיא עלולה לקרוס אם לא יושלם המיזוג עם טראמפ מדיה, שאמור להיות שווה לנשיא לשעבר מאות מיליוני דולרים.
מנכ"ל Digital World ורה לחברה אחרת שבבעלותו להעביר כספים לחברת הספאק כדי לשמור עליה בחיים עד דצמבר, זאת לאחר שנעל פגישה של בעלי המניות ארבע פעמים, מאחר שלא השיג את תמיכת בעלי המניות בדחיית המיזוג.