סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
יעל פלד ו אדם ויוני שטיין חברת לגונה הלת' Laguna Health
יעל פלד אדם ויוני שטיין, מייסדי Laguna Health (צילום: יוסי אלטרמן)

סטארט-אפ הבריאות הישראלי לגונה הלת' גייס 15 מיליון דולר

עד כה גייסה החברה, שפיתחה פלטפורמה מבוססת AI להתאמת תוכניות טיפול למטופל בעת התאוששות מניתוח ואשפוז, יותר מ-21 מיליון דולר. את הסבב הובילו קרנות ההון סיכון SemperVirens ו-HC9 Ventures

חברת לגונה הלת' (Laguna Health), סטארט-אפ ישראלי שפיתח פלטפורמה מבוססת AI להתאמת תוכניות טיפול למטופל בעת התאוששות מניתוח ואשפוז, השלים סבב גיוס A בסך 15 מיליון דולר. את הסבב הובילו קרנות ההון סיכון SemperVirens ו-HC9 Ventures. עד כה גייסה החברה יותר מ-21 מיליון דולר בסך הכל. כספי הגיוס הנוכחי ישמשו את החברה להעמקת יכולות הבינה המלאכותית בפלטפורמה שפיתחה, להרחבת תוכנית כניסתה לשוק ולגיוס עובדים נוספים למרכז המחקר והפיתוח בישראל. כיום Laguna מעסיקה כ-25 עובדים בארצות הברית ובישראל, ומשרדיה בארץ נמצאים ברמת גן.
Laguna Health נוסדה ב-2020 על ידי היזמים הסדרתיים יוני שטיין ויעל פלד אדם, ומתבססת על ניסיונו של שטיין בעולמות הפיננסים והביטוח וניסיונה של פלד אדם בשילוב בין טכנולוגיה לבין עולמות הבריאות. בעבר היה שטיין מייסד שותף של חברת הביטוח של RPX Corp, וייסד קרן השקעות שמוזגה לחברת ההשקעות Fortress Investment Group. יעל פלד אדם נמנית עם צוות המייסדים של סטארט-אפ הבריאות הדיגיטלית Vim, ולפני כן כיהנה כ-CPO של חברת האיקומרס Bond, ואף שימשה בתפקידים בכירים במיקרוסופט ובאמזון.
מדי שנה 35 מיליון אמריקאים מתאשפזים בבתי חולים, ולפחות שני שלישים מהם משוחררים להמשך תהליך ההתאוששות בביתם. עם שחרורם מקבלים לרוב מטופלים אלו מסמך עם הוראות רפואיות קליניות והשגחה טיפולית מינימלית. גם אם מצמידים איש צוות למטופל, הרי התיק הרפואי של המטופל מתמקד לרוב בהיסטוריה הרפואית או הביטוחית (תביעות), ולא משקף את הקונטקסט הכללי של חייו ואת המצב הנפשי והרגשי שלו, המשפיעים על תהליך ההתאוששות והעמידה בתוכנית הטיפול. לדוגמה פגיעה במפרקי כף היד או בעיות ראייה עלולות לגרום למטופלים קשישים לא לקחת אינסולין לפי ההוראות; הורה שעסוק בקריירה ובמשפחה שלו עלול להתעלם מבחילות ותחושת עייפות ולא להתקשר לרופא שלו, ובסופו של דבר להתאשפז מחדש בבית החולים עם אלח דם (ספסיס); הורה יחיד לפעוט עשוי להתעלם מהוראות לא להרים משקל כבד ולייצר סיבוך שעלול להסתיים באשפוז חוזר.
פלטפורמת הבינה המלאכותית של Laguna Health, שבנויה על מודל טיפולי תלוי הקשר, יוצרת אינטגרציה בין תוכניות הטיפול הרפואי לבין גורמים חברתיים, רגשיים ותרבותיים של המטופלים כדי לעזור לצוות המטפל לתמוך טוב יותר בתהליך ההחלמה שלהם. כשהם נעזרים בתוכניות טיפול מותאמות אישית, אנשי הצוות יכולים לסייע למטופלים להתגבר על אתגרי תוכנית הטיפול וההחלמה. לדוגמה עבור אותו הורה שעסוק בקריירה שלו ובמשפחתו, מודל עיבוד השפה הטבעית (NLP) יעבד את האינטראקציה עם הצוות המטפל ויזהה את החרדה שלו מהחלמה ואת סדרי העדיפויות השונים שלו, ויציע התערבויות דיגיטליות ואנושיות, כגון תוכן מותאם אישית באפליקציה ותמיכה וירטואלית מצד הצוות המטפל.