סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
"מיינקראפט" חצה את רף טריליון הצפיות ביוטיוב

זהו המשחק הכי נצפה אי פעם באתר. יוטיוב חשפה כי ישנם יותר מ-35 אלף יוצרים מ-150 מדינות המעלים סרטוני "מיינקראפט". בשנה האחרונה הועלו יותר ממיליון סרטוני משחק. מפתחת המשחק, מוג'אנג, נמכרה למיקרוסופט ב-2014 תמורת 2.5 מיליארד דולר

עשר שנים לאחר שהושק רשמית ומכר למעלה מ-200 מיליון עותקים, "מיינקראפט" הוא עדיין אחד המשחקים הפופולריים ביותר בעולם. אתמול (ד') ציין המשחק אבן דרך נוספת: יותר מטריליון צפיות ביוטיוב, מה שהופך את "מיינקראפט", מבית המפתחת השוודית מוג'אנג (Mojang), למשחק הנצפה ביותר באתר שיתוף הסרטונים.
יוטיוב העלתה אתר מיוחד לציון המאורע וחלקה מספר פרטים מעניינים: קהילת יוצרי הסרטונים כוללת יותר מ-35 אלף איש מ-150 מדינות ואזורים. ישנם יותר מ-700 ערוצי תוכן בנושא "מיינקראפט" עם למעלה ממיליון מנויים; השנה הועלו יותר ממיליון סרטונים העוסקים במשחק. אילו כל אחת מהצפיות הייתה באורך שנייה אחת בלבד - משך הצפייה הכולל היה יותר מ-30 אלף שנה.
האופי הפתוח והיצירתי של "מיינקראפט" הפכו אותו לפופולרי ביוטיוב ישר מההתחלה, למרות המראה הקובייתי והבלתי-מלוטש של המשחק. השחקנים בנו כמעט כל מה שניתן להעלות על הדעת, החל בבית הספר לקוסמים הוגוורטס, דרך העיר מינאס טירית' מ"שר הטבעות" וכלה במשחתת מ"מלחמת הכוכבים". אחד ממצבי המשחק הפופולריים מאלץ את השחקנים לחצוב מרבצים ולחטוב עצים במטרה ליצור כלים כדי לשרוד וללחום במפלצות.
"מיינקראפט" הושק בגרסה מוקדמת בשנת 2009, ושנתיים לאחר מכן - עלתה לאוויר גרסה מלאה של המשחק. בזכות ההצלחה, נרכשה מוג'אנג על ידי מיקרוסופט ב-2014 תמורת 2.5 מיליארד דולר. המפתחים ממשיכים לעדכן את "מיינקראפט" כל העת, עם דמויות חדשות וסוגים חדשים של קוביות. קהילת השחקנים גם מוזמנת ליצור "מודים" (מודיפיקציות, גרסאות שונות למשחק) שיכולים לשנות את מראה המשחק ואת אופיו.