סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מבקרת ב דיסני שנגחאי סין התפרצות קורונה יוני 2022
מבקרת בדיסני שנגחאי. כבר מותר לצייץ פייק על קורונה (AP)

חופש החירטוט: טוויטר הפסיקה לחסום ציוצים עם מידע כוזב על קורונה

לפי הודעת החברה, הוסר האיסור על הפצת מידע כוזב בנוגע לנגיף ולחיסונים שפותחו נגדו. האיסור גרם להשעיה של 11 אלף חשבונות מאז 2020. המהלך הוא ככל הנראה חלק מתוכניתו של מאסק להעניק "חנינה כללית" למשתמשים שהושעו בעבר

טוויטר הפסיקה למנוע ממשתמשים להפיץ מידע כוזב בקשר לנגיף הקורונה ולחיסונים, כך על פי עדכון של מדיניות וויסות התוכן של החברה. מדובר בשינוי גדול נוסף שמתבצע תחת מנכ"ל החברה החדש אילון מאסק, שדוחף להצבת "חופש הביטוי" מעל לכל שיקול אחר של הפלטפורמה.
עמוד מדיניות החברה ביחס למידע כוזב על קורונה עודכן ונכתב בו כעת שהחל מה-23 בנובמבר, הפלטפורמה הפסיקה לאכוף את מדיניותה הקודמת נגד הפצת מידע כוזב על הנגיף והחיסונים שפותחו נגדו – מדיניות שהביאה להשעיה של יותר מ-11 אלף חשבונות מאז 2020.
מאז השתלטותו על החברה, פיטר מאסק חלק גדול מעובדיה, כולל אלפי עובדים במשרה מלאה וקבלנים שהיו אחראים על סינון התוכן. בד בבד עזבו את החברה מספר מנהלים בכירים שהיו אחראים על התקנת ואכיפת מדיניות התוכן, כולל יואל רות', ראש יחידת האמון והבטיחות.
טוויטר לא הודיעה באופן רשמי על השינוי, אך משתמשים הבחינו בשינוי המדיניות אתמול בלילה, ורשת CNN הייתה הראשונה לדווח על כך. זהו נראה חלק מתכניתו של מאסק להעניק "חנינה כללית" לחשבונות שהושעו מהשירות בעבר – כמו זה של נשיא ארה"ב לשעבר טראמפ.
מאז תחילת 2020 הושעו מתוקף המדיניות הקודמת 11,230 חשבונות, שכבר חזרו לפעול, או עשויים לחזור לפעילות בקרוב. אחת העברייניות המועדות שתוכל כעת להפעיל שוב את חשבונה היא הנציגה הרפובליקנית מרג'ורי טיילור גרין, שחשבונה האישי הופשר בשבוע שעבר אחרי שהושעה פעמים רבות בשל הפרת מדיניות הקורונה של הפלטפורמה.