סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
השכרת דירות AIRBNB פריז
השכרת דירות AIRBNB פריז (צילום: רויטרס)

פארטי פופרית: Airbnb אוסרת על קיום מסיבות בנכסים המושכרים דרכה

החברה החליטה להפוך את האיסור הזמני, אותו הפעילה כחלק מתקנות הריחוק החברתי, לקבוע. מהי "מסיבה"? לדברי החברה, מדובר ב"כל אירוע שעשוי להוות הפרעה ולגרום לשכנים להתלונן". עד כה, החברה השעתה 6,600 חבר'ה קרחניסטים שהפרו איסור זה

ב-2020 הטילה חברת השכרת הנכסים למטרות נופש Airbnb איסור על קיום מסיבות ואירועים כדי לממש את תקנות הריחוק החברתי במהלך המגפה. כעת, החברה אומרת שתהפוך את האיסור לקבוע. מדובר באיסור על "כל המסיבות והאירועים שעשויים להוות הפרעה", כלשון החברה, ובמיוחד אירועים פתוחים, כש"הפרעה" מוגדרת ככל מה שגורם לשכנים להתלונן.
החברה אמרה שהשעתה כ-6,600 משתמשים על שהפרו את איסור המסיבות ב-2021. בנוסף להפיכת האיסור לקבוע, החברה תבטל בחודשים הקרובים את מגבלת ההתקהלות של עד 16 איש, שנכנסה לתוקף ב-2020, לדבריה כיוון שהתקהלויות כאלה הן בדרך כלל "טיולים משפחתיים וקבוצות מאורגנות".
למעשה, עוד לפני המגפה החלה החברה לשנות את מדיניותה לגבי מסיבות. בתחילת 2020 היא הסירה מסנן החיפושים את האופציה "ידידותי למסיבות" ואת האפשרות לסמן נכסים בהם "מותרות מסיבות ואירועים". ב-2019 היא אסרה על מסיבות בית, לאחר שחמישה אנשים מתו במהלך מסיבת ליל כל הקדושים בה נכחו יותר מ-100 איש, בנכס של החברה באורינדו, קליפורניה.