סגור
נעלי הנוחות בירקנשטוק
כפכפי בירקנשטוק. החברה נוסדה בגרמניה ב-1774 (courtesy of Birkenstock)

צועדת לניו יורק: בירקנשטוק פרסמה תשקיף לקראת הנפקה בחודש הבא

יצרנית ההנעלה הגרמנית הציבה יעד להערכת שווי של יותר מ-8 מיליארד דולר בהנפקה שצפויה באוקטובר בוול סטריט; החברה, שהפופולריות שלה נסקה בזכות הסרט "ברבי", דיווחה על הכנסות של קרוב ל-700 מיליון דולר בשישה חודשים עד סוף מרץ, לצד נפילה של 45% ברווח

יצרנית ההנעלה הגרמנית בירקנשטוק פרסמה את התשקיף שלה לקראת ההנפקה בניו יורק. לפי אנשים המעורים בנושא, החברה הציבה יעד להערכת שווי של יותר מ-8 מיליארד דולר בהנפקה הציבורית הראשונה (IPO). המקורבים הוסיפו כי החברה האם אל קטרטון (L Catterton ) מעוניינת לבצע את ההנפקה בשבוע של ה-9 באוקטובר בבורסת ניו יורק.
ההנפקה תהווה סימן נוסף להתאוששות בשוק ההנפקות האמריקאי, זאת לאחר ההנפקות המתוכננות של יצרנית השבבים arm וחברת המשלוחים אינסטקארט. זו תהיה גם ההנפקה השנייה מצד חברה של אל קטרטון בתוך מספר חודשים, לאחר שביולי הונפקה בנאסד"ק קמעונאית הקוסמטיקה אודיטי.
בירקנשטוק דיווחה על הכנסות של 644 מיליון יורו (693 מיליון דולר) עבור ששת החודשים שהסתיימו ב-31 במרץ, עלייה של 19% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, הרווח נפל ב-45% ל-40 מיליון יורו בשל עלייה חדה בהוצאות התפעול.
לפי החברה, הוגברו המאמצים למכור ישירות לצרכנים ולא דרך הקמעונאים, מה שהוביל לעלויות גבוהות יותר. הרווחים הושפעו גם מעלויות שכר גבוהות יותר והיחלשותו של הדולר. מכירות החברה זכו לדחיפה גם הודות להצלחה של הסרט "ברבי", שבו מוצגת הגיבורה בכיכובה של מרגו רובי כשהיא נועלת כפכפי בירקנשטוק בצבע ורוד.
בירקנשטוק נוסדה ב-1774 בידי יוהאן אדם בירקנשטוק. לפי המנכ"ל הנוכחי אוליבר רייכרט החברה מאופיינת ב"רעננות וגיוון יצירתי של סטארט אפ שאפתני בעמק הסיליקון". אל קטרטון השתלטה על החברה ב-2021 בעסקה שהעריכה את בירקנשטוק ב-4 מיליארד יורו. שניים מבני משפחת בירקנשטוק עדיין מחזיקים בהחזקות מיעוט.
אל קטרטון סרבו להגיב לדיווחים על ההנפקה.