סגור
Arm שבבים שבב
יצרנית השבבים arm (צילום: REUTERS/Dado Ruvic)

יום לפני הנפקת arm: הביקושים גבוהים פי 10 מההיצע

יצרנית השבבים תסיים לקבל הצעות להשתתפות בהנפקה יום לפני התאריך שקבעה מראש; התמחור הנוכחי יעניק לחברה שווי של 54.5 מיליארד דולר

הביקושים בהנפקה של יצרנית השבבים arm כבר עולים פי עשרה על ההיצע, ולכן הבנקאים האחראיים על כך מתכוונים הפסיק לקבל הזמנות היום (ג'), כך לפי דיווח בסוכנות בלומברג.
פירוש הדבר כי החברה הבריטית שבבעלות סופטבנק תסגור את ההזמנות יום לפני המתוכנן, אך לפי מקורבים היא עדיין מתכוונת לתמחר את המניות ביום רביעי. סגירת הזמנות מוקדם מהצפוי אינה חריגה ולרוב מצביעה על ביקוש גבוה.
מ-arm לא התקבלה תגובה.
בבלומברג דיווחו גם כי בחברה עוד שוקלים להעלות את טווח המחירים של ההנפקה הציבורית הראשונה (IPO). התמחור הנוכחי עומד על 51-47 דולר למניה, שיעניק לחברה הערכת שווי של 54.5 מיליארד דולר, לפי הטווח הגבוה.
השבבים ש-arm מייצרת משמשים במרבית הסמארטפונים והמכשירים הניידים. היא נרכשה בידי סופטבנק ב-2016 עבור 32 מיליארד דולר. ב-2017 מכרה סופטבנק כ-25% מהחברה לקרן ויז'ן שלה במחיר של 8 מיליארד דולר. היעד הנוכחי שהציבו להערכת השווי נמוך מההערכה של 64 מיליארד דולר שעלתה מהעסקה שערכה סופטבנק בחודש שעבר לרכישת 25% ממניות Arm מקרן ויז'ן.
לאחר ההנפקה סופטבנק תשלוט בסביבות 90% ממניות החברה. הנפקה מוצלחת תסייע למייסד סופטבנק מאסיושי סון, שקרן ויז'ן שלו הפסידה בשנה שעברה שיא של 30 מיליארד דולר.