סגור
כנס מקומי קום טל לב עמי
(צילום: סיני דוד)

כנס מקומי.קום
"ה-AI צומח בגלל הרבה מחקר, כסף דאטה וכוח מחשוב איכותי שזורמים כרגע לתחום"

טל לב עמי, מייסד-שותף ב-Cloudinary, אמר את הדברים בכנס מקומי.קום של כלכליסט, והוסיף כי "חשוב להבין שאנו במהפכה אמיתית, מדברים עליה רבות בעיתונות אבל אנו בנקודת מפנה טכנולוגית עם מה שה-AI יכול לעשות"

תחום ה-AI טומן בחובו הזדמנויות וסכנות רבות. קצב ההתקדמות אדיר ועם זאת השימושים עלולים להיות בעייתיים. לפי דברי טל לב עמי, מייסד-שותף ב-Cloudinary, בכנס מקומי.קום של כלכליסט: "חשוב להבין שאנו במהפכה אמתית, מדברים עליה רבות בעיתונות אבל אנו בנקודת מפנה טכנולוגית עם מה שה-AI יכול לעשות".
לדבריו, "אני ממוקד בתמונות, בויזואליה. אנו רואים כמה AI נכון ומשפיע, אבל למה זה קורה עכשיו? ה-AI קיים שנים רבות, מה שקרה זה שעכשיו האלגוריתם משתפר, הרבה מחקר וכסף זורמים לתחום, הרבה מידע נוצר כי AI קשור בדאטה איכותי ולכן הגידול בכמות המידע מאפשר ליצור אלגוריתם. גם כוח המחשוב גדל, הכוח קיים וזמין, וכמובן שיש כלים שמנגישים את זה".
עוד ציין לב עמי כי "מהירות ההטמעה של AI כיום היא חסרת תקדים, היא אדירה. מאות מיליוני משתמשים נכנסו לצ'אט GPT תוך חודשיים לדוגמה, ואנו רואים שיפור אדיר בטכנולוגיה עצמה שמתרחש תוך חודשים".
"אין לדעת מה טומן העתיד, יש לי דוגמאות יומיומיות מה כן ה-AI מסוגל לעשות מפרסומות, מוזיקה ותרבות פופולרית. אם ניקח למשל ספה, מוצר בסיסי שיצר סטארט אפ ישראלי, ודוגמנית, שהומצאה באופן וירטואלי, שניהם נוצרו על ידי מחשבים - את שניהם אנו רואים ממש בימים אלה בפרסומות. ניקח שני אומנים פופולריים כמו דרייק ודה וויקנד, לפתע יש להם כביכול שיר חדש ביחד. את כל אלה אפשר לערבב באמצעות בינה מלאכותית. אפשר לייצר גם וידאו אפילו ויש פוטנציאל אדיר, יש יכולת לייצר וידאו איכותי שהוא לא סתם תמונה שזזה ממקום למקום וזה ישנה את האינטראקציה עם הלקוחות. חלק מהדברים האלה עובדים כיום, למשל מחוללי תכונות שמייצרים אקוסיסטם של תוספים וכלים. כיום יש גם פרסומות שבהן ניתן להצעיר שחקנים באמצעות הכנסה של דמותם באמצעות טכנולוגיית AI".
לדבריו: "פיתחנו אצלנו טכנולוגיה שמכונה פיינל טאץ', אשר מאפשרת לקחת מוצר, להוריד לו את הרקע, וכל זה בלי בעיות ובכמה קליקים פשוטים שמאפשרים בחירה של אווירה, בחירה של אופציות מתאימות, וזה כרגע קיים, זה עובד וזה שמיש".
עם זאת – AI רחוק מלהיות מושלם. לדברי לב עמי: "כמובן שיש גם סיכונים, כי כל טכנולוגיה חדשה כוללת סיכון. ראשית, יש סיכונים לתדמית הארגון או האדם. לפני כמה שבועות עורך דין נעזר בצ'אט GPT והסתבך מול השופט. יש לנו גם את מה שנקרה UNCANNY VALLEY- כלומר, כמה שאנחנו מנסים יותר להיות אנושיים בדיגיטל, כך זה עלול להיראות יותר בעייתי, ומה עם זכויות היוצרים? כיום זה נחשב לשימוש הוגן, אבל האם מותר להשתמש בתוצר שיצרנו אם הוא דומה לתמונה שמוגנת בזכויות יוצרים? התשובה היא שלא. בנוסף, אם משהו שיצרנו אינו מוגן חוקית בזכויות יוצרים אז יש לנו בעיה. כמובן שיש גם דיפ פייק, יש לו שימוש לטובה אבל גם לרעה. יש תמונות מזויפות, יש תמונות למטרת טרור ויצירת כאוס, ויש גם עניין של הצפה בתוכן זול, כי אם כולם מייצרים תוכן זול שנראה איכותי, כיצד נזהה את התוכן האיכותי? זו בעיה מורכבת שעמה נצטרך להתמודד".