סגור
 BYD רכב חשמלי ATTO 3
BYD ATTO 3. הנהגים דיווחו על 171 תקלות לכל מאה מכוניות (צילום: BYD )

סקר חדש חושף: איזו מכונית חשמלית היא האיכותית ביותר בסין?

לפי נתוני JD POWER, המתייחסים למכוניות חשמליות ופלאג אין הייבריד סיניות לצד מערביות המיוצרות בסין, בשנת 2023 דווחו 173 תקלות לכל מאה רכבים, בעוד בשנת 2022 דווחו 152 תקלות. בקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל, רכבי הכביש שטח הקומפקטיים, הדגם האיכותי ביותר הוא פולקסווגן ID4X

המכוניות החשמליות מסין סבלו השנה ממספר גבוה יחסית של בעיות כבר במהלך שנתן הראשונה – כך עולה מסקר שפרסם גוף הצרכנות הבינלאומי JD POWER.
הסקר של JD POWER בדק את מספר הבעיות עליהן דיווחו בעלי רכבים סיניים בשנתם הראשונה על הכביש (Initial Quality). הסיבה לכך היא שהיקף הבעיות שמתועדות דווקא במהלך שנתן הראשונה של מכוניות בכביש מעיד לא מעט על איכות הרכב, טיב הנדסת האנוש ובקרת האיכות של היצרן.
הסקר של JD POWER מתייחס למה שמכונה בסין "רכבי אנרגיה חדשה", כלומר רכב חשמלי ופלאג אין הייבריד, ומתוצאותיו עולות מסקנות בעייתיות לגבי לא מעט דגמים, חלקם גם משווקים בישראל או נמצאים בדרכם לישראל לקראת תחילת שיווק. יש להדגיש כי הסקר מתייחס גם לרכבים של יצרני רכב מערביים שמיוצרים בסין. הסקר מתבסס על דיווחיהם של בעלי הרכבים.
לפי נתוני JD POWER, בשנת 2023 דווחו 173 תקלות לכל מאה רכבים, בעוד בשנת 2022 דווחו 152 תקלות. מתוך הבעיות שדווחו, 9.3 היו של ריח לא נעים, 7.5 היו של רעשי כביש מוגזמים ועוד.
לדברי אלוויס יאנג, מנהל חטיבת הרכב ב JD POWER סין, "התחרות בשוק רכבי האנרגיה החדשה מתחממת, ויצרני הרכב השונים כל הזמן משיקים דגמים חדשים ומשדרגים את ממשקי הרכב כדי לתפוס עוד נתח שוק. איכות הדגמים החדשים נמוכה יותר מהדגמים שהם מחליפים ופרקי הזמן שמוקדשים למחקר ופיתוח קצרים יותר, והטמעת טכנולוגיות מורכבות תורמת לירידה זו".
בחלוקה לקטגוריות, ליפמוטור קיבלה את הציון הטוב ביותר בקטגוריית הרכב הקטן, עם 166 בעיות שדווחו על כל מאה מכוניות. במקום השני נמצאת וולינג עם 168 בעיות. במקום השביעי בטבלה ניתן למצוא את NETA V עם 191 בעיות, ובמקום האחרון נמצאת צ'אנגאן לומין עם 260 בעיות שדווחו לכל 100 מכוניות.
בקטגוריית הרכב הקומפקטי, הרכב שקיבל את הציון הטוב ביותר הוא NETA U, עם 157 דיווחים לכל מאה מכוניות. במקום השני נמצאת AIYON Y שאינה משווקת בישראל, עם 168 דיווחים על בעיות לכל מאה מכוניות – ובמקום השלישי הדולפין של BYD עם 168 דיווחים. את המקום הנמוך ביותר בקטגוריה קיבלה דונגפנג פנגשן E70, עם 192 דיווחים לכל מאה מכוניות.
בקבוצת הרכבים הבינוניים, XPENG P5 קיבל את הציון הגבוה ביותר עם 136 דיווחים על בעיות בשנה הראשונה לכל מאה מכוניות. במקום השני נמצא ה-X7 של אותה יצרנית, עם 147 דיווחים. פולקסווגן ID3 החשמלית קיבלה את המקום השלישי עם 150 תלונות, ואילו זיקר 001 נמצאת במקום הרביעי עם 151 תלונות. ה"האן" של BYD שמשווקת גם בישראל נמצאת במקום החמישי עם 153 תלונות. באופן מעניין, טסלה 3 שמיוצרת בסין נמצאת במקום ה-11 מתוך 13 דגמים בקטגוריה, עם 178 תלונות. את הרשימה סוגרת הונגצ'י E-QM5, עם 203 תלונות לכל מאה מכוניות.
בקטגוריית רכבי הכביש שטח הקומפקטיים, הנמכרת ביותר בשוק הישראלי, הדגם האיכותי ביותר הוא פולקסווגן ID4X, עם 147 תלונות לכל מאה רכבים. במקום השני נמצאת טסלה מודל Y, שהפכה בשבוע שעבר למכונית הנמכרת בעולם (לפי נתוני JATO Dynamics), עם 150 תלונות לכל 100 רכבים. במקום השלישי נמצאת פולקסווגן ID4 "קרוז" עם 167 תלונות, ואחריה במקום הרביעי נמצאת BYD יואן פלוס (החשמלית הנמכרת ביותר בישראל, המוכרת כאטו 3), שקיבלה בגרסתה הסינית 171 תלונות לכל מאה מכוניות. את הרשימה סוגרת ה"סונג" של BYD, שאינה משווקת בישראל, עם 210 תלונות לכל מאה מכוניות. יש לציין כי חלק מהרכבים שמשווקים בסין אינם זהים למקביליהם שמשווקים בישראל ושונים מהם, בין היתר, במפרט הטכני ובאבזור.