סגור
סרט עולם מוזר של אולפני דיסני
"עולם מוזר" - לא הביא את הקהל לבתי הקולנוע (צילום: AP)

מה קורה לאולפני דיסני? סרט אנימציה שני ברציפות נכשל בקופות

סרט האנימציה "עולם מוזר" הכניס רק 11.9 מיליון דולר בימים הראשונים להקרנתו. זהו סרט האנימציה השני של דיסני שמאכזב השנה אחרי הסרט "שנות אור" (Lightyear), שעלה בקיץ האחרון והכניס רק 118 מיליון דולר בארצות הברית

סרט האנימציה "עולם מוזר" (Strange World) של דיסני כשל בקופות הקולנוע בסוף השבוע. הסרט עלה לאקרנים ביום רביעי, והכניס בחמשת הימים הראשונים להקרנתו 11.9 מיליון דולר בבתי הקולנוע בארצות הברית, בזמן שהתחזיות ציפו להכנסות של 40-30 מיליון דולר.
זוהי אחת הפתיחות הגרועות ביותר לסרט של דיסני בזמנים המודרניים, טוב רק במעט מהגרסה החדשה ל"סיפור הפרברים", שהכניס 10.5 מיליון דולר בימים הראשונים. "בדרך כלל בתקופה הזו של השנה סרט של דיסני לכל המשפחה מושך קהל רב", אמר פול דרגרבדיאן, אנליסט בכיר בקומסקור. "זה מצביע על כך שאנחנו עדיין מתאוששים מימי הקורונה".
מחוץ לארצות הברית הכניס הסרט 9.2 מיליון דולר ב-43 מדינות נוספות שבהן עלה, ובהן ישראל. עם זאת, בדומה למרבית הסרטים ההוליוודיים הוא לא יוקרן בסין וברוסיה בשל המתיחות הגאופוליטית. בדיסני בחרו גם שלא להקרין אותו במדינות מסוימות במזרח התיכון וכן באינדונזיה ובמלזיה כיוון שהוא כולל דמות הומו. לפי ההערכות, הסרט, שהפקתו עלתה 180 מיליון דולר, יפסיד בסופו של דבר 100 מיליון דולר, לא כולל הוצאות שיווק.
זהו סרט האנימציה השני של דיסני שמאכזב השנה בקופות אחרי הסרט "שנות אור" (Lightyear), שעלה בקיץ האחרון והכניס בסך הכל 118 מיליון דולר בקופות בארצות הברית.
דיסני אמנם יכולה לשרוד שני כישלונות בקופות, אך בוב איגר יצטרך בין היתר להתמודד גם עם נושא זה לאחר חזרתו בשבוע שעבר לתפקיד המנכ"ל בעקבות הדחתו המפתיעה של בוב צ'אפק. איגר כבר הודיע כי בכוונתו לשנות את המדיניות של צ'אפק בכל הקשור להעלאת סרטים לשירותי הסטרימינג זמן קצר לאחר עלייתם לאקרנים.
כעת נותר לדיסני לקוות ש"עולם מוזר" ילך בדרכו של סרט האנימציה "אנקנטו", שאמנם אכזב בקופות אך זכה להצלחה לאחר שהועלה לשירות הסטרימינג דיסני פלוס, ואחד השירים שבו הפך לוויראלי בטיקטוק.
"'אנקנטו' התגלה כהצלחה משמעותית בזכות העלאתו לדיסני פלוס זמן קצר לאחר שהושק בבתי הקולנוע", אמר טוני צ'יימברס, ראש מחלקת ההפצה בדיסני.