סגור
ועידת Mind the Tech ניו יורק - ג'ק גרוצינגר ואבי אייל

Mind The Tech
"המשבר יימשך עוד שנה וחצי לפחות, אסור לבזבז משאבים קריטיים"

אבי אייל, שותף מייסד בקרן אנטרי אמר בוועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק: "אין לנו מחשבה על פוטנציאל המכירה של חברה, אלא על בנייה לטווח ארוך"; מייסד ומנכ"ל חברת מכירת הכרטיסים המקוונת SeatGeek: "הגדלנו את נתח השוק שלנו על חשבון חברות שביצעו קיצוצים גדולים בקורונה"

"חברות חייבות להבין שאנחנו בתקופה קשה מאוד בעולם והיא תימשך עוד שנה וחצי, ולכן אסור להן לטעות ולבזבז משאבים קריטיים" - כך אמר אבי אייל, שותף מייסד בקרן אנטרי קפיטל (Entrée Capital) בשיחה משותפת שערך עם מייסד ומנכ"ל חברת מכירת הכרטיסים המקוונת SeatGeek, ג'ק גרוצינגר, בהנחיית גיא פרנקלין, שותף מייסד ב-Israeli Mapped in NY" Ventures". השיחה התקיימה במסגרת ועידת Mind the Tech של כלכליסט ובנק לאומי בניו יורק.
אבי אייל הוא אחד המשקיעים הבולטים בישראל ובעולם. לפני כמה שנים השקיע ב-SeatGeek האמריקאית, שרק לאחרונה גייסה סכום משמעותי של 280 מיליון דולר, בין היתר בהשתתפות Entrée Capital.
גרוצינר סיפר כיצד הקים את SeatGeek לפני 13 שנה: "כשהתחלנו את הפעילות שלנו לאירועי ספורט ואירועי תרבות, עשינו מנוע חיפוש לכרטיסים. זה קטן בהרבה מכל הפעילות שלנו כיום. נכנסנו לתעשייה שנשלטת על ידי גדולים מאוד והתמקדנו בחיפוש. התחלנו לקבל לידים מחברות גדולות שהביאו לנו תנועה והכנסות משמעותיות, אבל זה גם הביא את אותן חברות לדאוג ולנתק קשרים איתנו. אבל מבחינתנו כבר היתה לנו מספיק נוכחות כדי לרוץ קדימה לבד".
אבי אייל נשאל לגבי הגורמים שמובילים אותו להחליט להשקיע בסטארט-אפ, והשיב: "יש לנו ארבעה קריטריונים עיקריים: הצוות, העיתוי, התמה והטכנולוגיה. אנחנו בעיקר מסתכלים על היכולת של יזמים לפתור בעיות גדולות".
גורצינגר הוסיף כי בחברה הם שמים דגש רב על הטכנולוגיה: "טכנולוגיה היא קריטית לנו והיא היתרון הגדול שלנו על פני אחרים. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לנו להיות לפני כולם".
אייל הדגיש את דבריו של גורצינר וציין כי זה מה שמשך אותו להשקיע בחברה: "אנחנו אוהבים להשקיע בכאלה שמשקיעים וממוקדים בחברה. אין לנו מחשבה על פוטנציאל המכירה שלה, אלא על בנייה לטווח ארוך. תופתע מאוד מהרבה יזמים שהתחילו וסיימו בדרך שונה לגמרי".
גורצינגר התייחס לתקופה הקורונה ואמר: "למדנו שיש דבר כזה הכנסות שליליות. גייסנו 104 מיליון דולר ביוני 2020, ואחת הסיבות שבחרנו בסכום זה היא שהוא הפך אותנו לאדישים לקורונה; מרבית החברות נאלצו לפטר הרבה מאוד עובדים, ואנחנו פיטרנו מעט מאוד, והצלחנו לתפוס בתקופה זו נתח שוק משמעותי על חשבון החברות שהיו בתקופת קיצוצים".